AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 På fritiden bruker jeg nesten utelukkende grafiske t-skjorter med Marvel, Disney, etc. Barn komplementerer dem ofte når jeg handler på butikken eller rusler rundt i by'n. Jeg takker dem og fortsetter på min vei. Men mødrene deres vil noen ganger gi meg stygge blikk. Er det jeg gjør sosialt uakseptabelt? 🤷♂️ Jeg føler at det er frekt å ikke svare barna, men jeg vet ikke om jeg feilaktig begår en sosialt upassende handling, som jeg aldri har blitt gjort oppmerksom på. Anonymkode: f421a...b77 1
kisskissbangbang Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 Jo, det synes jeg du skal fortsette med. Høres ut som om dette er et problem som tilhører nevnte damer, ikke deg, og du trenger ikke å endre adferd for at enkelte damer blir snurte. 31
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Noen mennesker tror det verste om folk uansett situasjon. Drit i dem. Anonymkode: 0cb50...c1b 12
GammelKaktus Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Ser ikke problemet. Mødrene har nok bare en dårlig dag. Guttungen kommenterte det og en gang hvorfor nesten alle mammaer som går i byen har så surt fjes. Noen ser jo bare sure ut og uten at de er så voldsomt sure. 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 FrøkenMånestråle skrev (1 minutt siden): Ser ikke problemet. Mødrene har nok bare en dårlig dag. Guttungen kommenterte det og en gang hvorfor nesten alle mammaer som går i byen har så surt fjes. Noen ser jo bare sure ut og uten at de er så voldsomt sure. Haha. Unger sier mye gøy 😂 Anonymkode: 0cb50...c1b
Heisenberg Skrevet 21. juli 2021 #6 Skrevet 21. juli 2021 Hadde mine barn snakket til en mann de syntes hadde på seg noe spennende hadde jeg blitt glad for at han var hyggelig og svarte dem. 23
GammelKaktus Skrevet 21. juli 2021 #7 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Haha. Unger sier mye gøy 😂 Anonymkode: 0cb50...c1b Ja, de har noen bra kommentarer til tider. 😄 2
Nowayback Skrevet 21. juli 2021 #8 Skrevet 21. juli 2021 Nei. Selvfølgelig skal man svare. Disse mødrene høres litt vèl overbeskyttende ut. Jeg smiler alltid til barn når jeg passerer dem, og jeg har ved et par anledninger hjulpet barn som ikke turte å gå ned rulletrapp mens mamma stod nede og ventet, og som ble stående fast i en karuselldør. Hvis jeg skulle oversett slike ting hadde jeg ikke vært et varmt menneske. Hadde foreldrene sett stygt på meg hadde jeg lurt på hva slags samfunn vi lever i. Det må da bare være hyggelig at fremmede bryr seg om barn, så lenge hensiktene er gode. Men dessverre er det vel mange som er skeptiske til fremmede, og spesielt til menn. 10
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #9 Skrevet 24. juli 2021 Selfølgelig skal du svare, å nerde på tegneserier gjør både barn og voksne, og det er nok mange som synes t-skjortene er kule! Det blir ikke feil før fremmede inviterer barn hjem alene på "godteri og is"... Anonymkode: ed1f0...b24 8
AnonymBruker Skrevet 24. juli 2021 #10 Skrevet 24. juli 2021 Om barnet henvender seg til deg først og i tillegg har en forelder til stede, så ser jeg over hodet ikke problemet. Men du kan med fordel la være å henvende deg til fremmede barn som ikke har en voksen med seg. (Det gjelder kvinner også.) Med mindre barnet ser ut som det trenger hjelp da. Anonymkode: 4b38d...e0a 2
Silva Pluvialis Skrevet 24. juli 2021 #11 Skrevet 24. juli 2021 Pappadrømmen skrev (På 21.7.2021 den 22.12): Nei. Selvfølgelig skal man svare. Disse mødrene høres litt vèl overbeskyttende ut. Jeg smiler alltid til barn når jeg passerer dem, og jeg har ved et par anledninger hjulpet barn som ikke turte å gå ned rulletrapp mens mamma stod nede og ventet, og som ble stående fast i en karuselldør. Hvis jeg skulle oversett slike ting hadde jeg ikke vært et varmt menneske. Hadde foreldrene sett stygt på meg hadde jeg lurt på hva slags samfunn vi lever i. Det må da bare være hyggelig at fremmede bryr seg om barn, så lenge hensiktene er gode. Men dessverre er det vel mange som er skeptiske til fremmede, og spesielt til menn. Man er vel lært opp til at man ikke skal snakke med fremmede, så når fremmede vier en oppmerksomhet så blir folk med én gang skeptisk til deres intensjoner. Det er nok det som ligger bak, men skjønner at du stusser, ts. Du gjør ingenting galt. Det ville vært mye mer rart å ignorere barna. 2
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #12 Skrevet 25. juli 2021 Kanskje blikkene du får fra mødrene ikke er sure, men oppgitte på vegne av barna? Liksom beklagende blikk? Anonymkode: b9d53...333 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #13 Skrevet 25. juli 2021 FrøkenMånestråle skrev (På 21.7.2021 den 22.09): Guttungen kommenterte det og en gang hvorfor nesten alle mammaer som går i byen har så surt fjes. Noen ser jo bare sure ut og uten at de er så voldsomt sure. Ungen din til damer på byen om noen år: -Hvorfor er du så sur? SMIL!!! Anonymkode: f9441...06b 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 25. juli 2021 #14 Skrevet 25. juli 2021 Synes det er greit at folk svarer når ungen min prøver å kommunisere/si hei. Han er 3 år, veldig sosial og sier hei til voksne og barn og VELDIG OFTE får han null respons, de ser bare på han og går videre. Synes det er kjipt han må oppleve en så kald verden og sure folk. Greit nok at man ikke trenger å vise interesse for andres unger og de ikke er verdens midtpunkt, men det er ikke det det handler om, det er folkelig høflighet å svare når noen snakker til deg. Jeg svarer alltid hei tilbake når andres unger jeg ikke kjenner hilser. Når det er sagt, jeg har ingenting til overs for at voksne folk tar kontakt med ungen min uten å hilse på oss foreldrene først. Det synes jeg er direkte frekt og creepy. Opplevd to ganger at noen har spurt om han skal være med de heller siden han var så søt, istedenfor med kjipe mamma og pappa som ikke lot han få is på butikken. Altså ja greit det kanskje var en spøk, men jeg forstår ikke sånn pedohumor og jeg blir forbanna.
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #15 Skrevet 25. juli 2021 Det er selvfølgelig alminnelig dannelse å svare en som henvender seg til deg, om det er en voksen eller et barn. Jeg hadde satt pris på det om det var mitt barn, ihvertfall. Selv smiler jeg og svarer alltid barn når de snakker til meg, men jeg er kvinne da, så mødrene smiler stort sett bare til meg, heldigvis. Uff, kjipt at du føler det sånn, Ts. Anonymkode: 0e6df...e87 1
Gjest ABM Skrevet 25. juli 2021 #16 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 21.7.2021 den 22.05): På fritiden bruker jeg nesten utelukkende grafiske t-skjorter med Marvel, Disney, etc. Barn komplementerer dem ofte når jeg handler på butikken eller rusler rundt i by'n. Jeg takker dem og fortsetter på min vei. Men mødrene deres vil noen ganger gi meg stygge blikk. Er det jeg gjør sosialt uakseptabelt? 🤷♂️ Jeg føler at det er frekt å ikke svare barna, men jeg vet ikke om jeg feilaktig begår en sosialt upassende handling, som jeg aldri har blitt gjort oppmerksom på. Anonymkode: f421a...b77 Klart du skal svare barn..ikke som mann men som voksen!! Bare fortsett akkurat som du gjør!!
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #17 Skrevet 25. juli 2021 Hadde blitt glad om du svarte barnet mitt. Mange ignorerer bare barn og det er rart. Anonymkode: 3c077...408 3
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #18 Skrevet 25. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 21.7.2021 den 22.05): På fritiden bruker jeg nesten utelukkende grafiske t-skjorter med Marvel, Disney, etc. Barn komplementerer dem ofte når jeg handler på butikken eller rusler rundt i by'n. Jeg takker dem og fortsetter på min vei. Men mødrene deres vil noen ganger gi meg stygge blikk. Er det jeg gjør sosialt uakseptabelt? 🤷♂️ Jeg føler at det er frekt å ikke svare barna, men jeg vet ikke om jeg feilaktig begår en sosialt upassende handling, som jeg aldri har blitt gjort oppmerksom på. Anonymkode: f421a...b77 Hæ? 😅😅 Det er da helt normalt? Hadde reagert om du spurte inngående spørsmål, eller om du virket veldig oppmerksom på stranden etc. Har for eksempel bedt et turistpar om å droppe filming av andres småbarn som bader (min var naken, de filmet ham 😳). Ville ikke snakket lenge uoppfordret, men å konversere hyggelig tilbake er jo bare fint. Mange ignorerer jo barn, som om de er luft 🤷♀️ Anonymkode: cc939...6f4
Raven.Writingdesk Skrevet 25. juli 2021 #19 Skrevet 25. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (På 21.7.2021 den 22.05): På fritiden bruker jeg nesten utelukkende grafiske t-skjorter med Marvel, Disney, etc. Barn komplementerer dem ofte når jeg handler på butikken eller rusler rundt i by'n. Jeg takker dem og fortsetter på min vei. Men mødrene deres vil noen ganger gi meg stygge blikk. Er det jeg gjør sosialt uakseptabelt? 🤷♂️ Jeg føler at det er frekt å ikke svare barna, men jeg vet ikke om jeg feilaktig begår en sosialt upassende handling, som jeg aldri har blitt gjort oppmerksom på. Anonymkode: f421a...b77 Jeg tenker som noen andre i tråden, at kanskje disse mødrene blir mest oppgitt over at barna deres tar kontakt med en fremmed. Det kan også være at de blir litt overrasket/perpleks over hele situasjonen? Endret 25. juli 2021 av Raven.Writingdesk 1
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #20 Skrevet 25. juli 2021 Det tenker jeg bare er hyggelig. Jeg får vondt inni meg når voksne og andre ignorerer barn som tar kontakt med dem. Vondt å se på. Gi nå et lite hei til barnet i det minste, eller et smil. Jeg blir noen ganger litt brydd på mitt barns vegne fordi et par av dem er veldig kontaktsøkende og barn har ikke så mye filter. Anonymkode: 1f0ab...0ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå