AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #21 Skrevet 21. juli 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Fordi katter er katter og hunder er hunder. Er det samme som å sammenligne ei løve og en elefant. Anonymkode: 08a28...568 Og fordi man er katteeier, så trenger man ikke å ta ansvar…. Eller? Anonymkode: 406d3...6d6 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #22 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Katter er nattdyr, og vil ikke trives med å være inne på nattestid, men dere kan jo foreslå det. Sikkert ikke gøy for katteeieren heller dette. Har selv katt, og håper ikke naboene irriterer seg over katta mi, har null kontakt med de, men noen la ut et passivt-aggressivt innlegg via sosiale media om ar hunden deres holder nabokatten unna. Da er det bedre å ta det med katteeieren selv enn å gå omkring og slenge dritt om eieren… Anonymkode: 08a28...568 Men jeg har jo tatt det opp!!! De sier jo rett ut nei at de ikke skal gjøre noe med saken! ts Anonymkode: 7cab0...bb8 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #23 Skrevet 21. juli 2021 Her bør jo katteeier ta seg selv i nakken og skjerpe seg. Katter kan fint være inne på natten, men da vil det gjerne være en periode katteeier blir plaget av at katt vil ut, men de er tilpasningsdyktig de også. Kjenner mange som har utekatter og felles for de er at katten er stort sett inne om natten. De gir de kveldsmat slikt at katten blir god og mett, og da sover den til morgenen. At katten er en jeger er det dessverre mindre å gjøre med. Men igjen, det er ofte om natten de jakter, så det blir nok mindre døde mus om katten blir holdt inne om natten. Er forresten helt enig i at når katten vekker dere med mjauing, så tar du den inn og tar den med til eier og ringer på, lenge, til de våkner opp. Gir beskjed om at dere har gitt beskjed før om at katten vekker dere fordi den vil inn og nå vil dere gjerne sove litt om natten. Kanskje advare eier på forhånd med at neste gang katten vekker oss så kommer vi opp med den. Noen dyreeiere er fryktelig egoistiske dessverre. Hilsen katteeier. Anonymkode: 4a23e...951 7
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #24 Skrevet 21. juli 2021 10 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi katter er katter og hunder er hunder. Er det samme som å sammenligne ei løve og en elefant. Anonymkode: 08a28...568 Nå handler det vel mer om eiers ansvar for at deres dyr ikke er til urimelig plage for andre. Vil anta at man ville fått trøbbel med både løve og elefant som kjæledyr. Og nå er ikke jeg noen biolog, men hund og katt må da være nærmere hverandre enn løve og elefant? Anonymkode: cc2b8...1e3 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #25 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Vet at katten ikke kan noe for det men klarer ikke å ikke bli irritert hvis du skjønner🤣 har vurdert å gå opp med katten men de har også småbarn og vil ikke vekke de (selvom de vekker min). Har sendt mld og ringt om natten men de svarer ikke. Putene er ikke verdens mest fancy men vi har med barn klart å holde de helt fine, men katten drar ut tråder på dem. Har bodd på det stedet i 6 år og ALDRI hatt problemer med mus noen gang. Det er når katten kom at vi så en mus for første gang. Samme sier de andre naboene. ts Anonymkode: 7cab0...bb8 Hvorfor skal de bry seg om at katten mjauer når de ikke plages? I fjor var det museår, så det er mulig pus har hjulpet dere mer enn dere skulle tro. Anonymkode: 9f209...d6e
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #26 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nå handler det vel mer om eiers ansvar for at deres dyr ikke er til urimelig plage for andre. Vil anta at man ville fått trøbbel med både løve og elefant som kjæledyr. Og nå er ikke jeg noen biolog, men hund og katt må da være nærmere hverandre enn løve og elefant? Anonymkode: cc2b8...1e3 Forskjellen er at en hund kan dresseres, og det er båndtvang på. Katter er rovdyr. De kan ikke dresseres, og de løper fritt ute. 🥄🥄🥄 Anonymkode: 7b290...13b 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #27 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor skal de bry seg om at katten mjauer når de ikke plages? I fjor var det museår, så det er mulig pus har hjulpet dere mer enn dere skulle tro. Anonymkode: 9f209...d6e Nettopp! Men klage skal de uansett. Noen er for fulle av hat. Anonymkode: 7b290...13b 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #28 Skrevet 22. juli 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Forskjellen er at en hund kan dresseres, og det er båndtvang på. Katter er rovdyr. De kan ikke dresseres, og de løper fritt ute. 🥄🥄🥄 Anonymkode: 7b290...13b Nettop, forskjellen er at man er lovpålagt å ta ansvar. Hvorfor er ikke dette lovpålagt og forventet for katter? Anonymkode: 32250...0dd 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #29 Skrevet 22. juli 2021 Nabokatt Skadeverk Rettigheter Anonymkode: 4133d...1dc
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #30 Skrevet 22. juli 2021 Bedre med mus under hagemøblene, enn mus inne i veggene. Der er åpenbart mye mus rundt dere så en katt høres jo effektivt ut 15 hours ago, AnonymBruker said: Katter er nattdyr, og vil ikke trives med å være inne på nattestid, men dere kan jo foreslå det. Sikkert ikke gøy for katteeieren heller dette. Har selv katt, og håper ikke naboene irriterer seg over katta mi, har null kontakt med de, men noen la ut et passivt-aggressivt innlegg via sosiale media om ar hunden deres holder nabokatten unna. Da er det bedre å ta det med katteeieren selv enn å gå omkring og slenge dritt om eieren… Anonymkode: 08a28...568 Katter kan venne seg til å sove innendørs om natten. Man må bare gjøre de vant til det. Anonymkode: b1cd5...76c
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #31 Skrevet 22. juli 2021 Som katteeier hadde jeg sørger for å ha katten inne om natta og hatt det slitsomt selv. Evt flyttet til et mer egnet sted å ha katt. Å stenge en katt som er vant til å være ute , inne er et helvete. Har forsøkt selv og det funker ikke. Så løsningen har blitt halvveis inne /halvveis utekatt. Aldri ute når vi er borte og inne til «masehelvete»starter for fullt. Uansett flere ting katteeier kunne gjort for ikke å plage naboer. Anonymkode: c133c...ff9 4
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #32 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som katteeier hadde jeg sørger for å ha katten inne om natta og hatt det slitsomt selv. Evt flyttet til et mer egnet sted å ha katt. Å stenge en katt som er vant til å være ute , inne er et helvete. Har forsøkt selv og det funker ikke. Så løsningen har blitt halvveis inne /halvveis utekatt. Aldri ute når vi er borte og inne til «masehelvete»starter for fullt. Uansett flere ting katteeier kunne gjort for ikke å plage naboer. Anonymkode: c133c...ff9 Forresten kattene våre er vant til å sove inne 😊 mens en annen katt jeg kjenner nekter og lager støy og helvete til ho får gå ut. Spesielt om sommeren. Anonymkode: c133c...ff9 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #33 Skrevet 22. juli 2021 En nabokatten var ofte her jeg bor på min platting, jagde fugler (måker) og ville inn. Jeg dusjet den noen ganger, siden da har jeg ikke sett den her. Vet ikke om det er pga vannsprut, men den holder seg i alle fall unna. Anonymkode: df699...df5
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #34 Skrevet 22. juli 2021 Her hadde jeg gitt en lang f… i sovende barn. Det får de ta på sin kappe. Stakkars pusen vil inn, da må de ta den inn. Det er deres ansvar. Ditt barn mister nattesøvnen og du må passe på ditt barn. På med slåbråken og bær katta hjem hver natt! Heia! Heia! Anonymkode: a2a66...71f 6
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #35 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor skal de bry seg om at katten mjauer når de ikke plages? I fjor var det museår, så det er mulig pus har hjulpet dere mer enn dere skulle tro. Anonymkode: 9f209...d6e Og katteeiere lurer på hvorfor folk mener de er rare? Så lenge man ikke plages selv, av sitt eget dyr, så kan man drite i om naboen blir plaget? At det går an. Jeg hadde gått drastisk til verks om barnet mitt ikke fikk sove pga en katt, at hageputer ble ødelagt, og det lå døde mus på min uteplass. Anonymkode: af61a...5dd 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #36 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Hvorfor skal de bry seg om at katten mjauer når de ikke plages? I fjor var det museår, så det er mulig pus har hjulpet dere mer enn dere skulle tro. Anonymkode: 9f209...d6e Som sagt vi har ALDRI sett en eneste mus her på 6 år så det der er bare bullshit.. AnonymBruker skrev (4 timer siden): Her hadde jeg gitt en lang f… i sovende barn. Det får de ta på sin kappe. Stakkars pusen vil inn, da må de ta den inn. Det er deres ansvar. Ditt barn mister nattesøvnen og du må passe på ditt barn. På med slåbråken og bær katta hjem hver natt! Heia! Heia! Anonymkode: a2a66...71f Gikk opp med katten i natt. Ringte på kl 3, sikkert 5 ganger til de kom. Naboen ble sur🤣 at det går ann. Noen folk eier ikke skam. skal fortsette med dette om katten er ute ts Anonymkode: 7cab0...bb8 8
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #37 Skrevet 22. juli 2021 Bra at du ringte på TS! det er nok den beste løsninge å fortsette med det. Det stemmer ikke som noen skrev at katt er nattdyr, de er skumringsdyr. Det er vanlig at de vil være ute på kvelden, men så inn på natta, så at pus kommer rundt 00-03 og vil inn høres helt normalt ut. Det gjør vår også. For å forhindre at pus vekker naboer lar vi ham enten være ute hele kvelden og roper ham inn rett før vi selv skal sove, eller så har vi ham inn litt tidligere på kvelden og slipper han ut veldig tidlig om morgenen i stedet. Man må jo klare å vise hensyn til naboer selvom man har lov å ha katt. Om naboen lar katten være ute om natta uten å slippe inn når han mjauer om vinteren og det er kaldt der dunbor ville jeg faktisk meldt inn til mattilsynet om de ikke slutter med det når du bærer inn katten til de. Det er faktisk ikke greit av dyrevelferdsgrunner. Du kan sende bekymringsmelding, også anonymt, på mattilsynet sine nettsider. Anonymkode: 7a27e...20b 2
Apis Skrevet 22. juli 2021 #38 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Det er DETTE jeg aldri har forstått… kattehold versus hundehold… hvorfor kan man ikke styre katte slik man styrer sin hund. Fordi det er en katt, så har man ikke ansvar??? Anonymkode: 406d3...6d6 Hund er eid av eier, katt eier eieren, prøvd gies bort annonse på Finn?
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #39 Skrevet 23. juli 2021 14 hours ago, AnonymBruker said: Som sagt vi har ALDRI sett en eneste mus her på 6 år så det der er bare bullshit.. Gikk opp med katten i natt. Ringte på kl 3, sikkert 5 ganger til de kom. Naboen ble sur🤣 at det går ann. Noen folk eier ikke skam. skal fortsette med dette om katten er ute ts Anonymkode: 7cab0...bb8 Strålende TS. Bedre at naboen er sur enn at du er det😅 Hold oss oppdatert. Jeg ville gjort akkurat samme som du gjorde i natt. Bare for lenge siden. Du er overraskende grei og tålmodig👍☀️ Anonymkode: a2a66...71f 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå