Gå til innhold

Jeg skal stripe håret hjemme. Kan jeg blande litt lilla shampo i blekemiddelet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil skje da? Jeg har begynt å få en del grå hår, og tenker at striper er kult. Vil gjerne ha stripene grå/icy og lurer derfor på om jeg skal eksperimentere litt 🙈

Noen som har prøvd? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det kan du ikke.

Men du kan gå over med en kald Wella toner etterpå (tror T18 er mot lilla om jeg ikke husker feil, sjekk på Lyko). 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vær forsiktig. Pass på stripene så det ikke blir rødt. Jeg har erfaring med å få rødt hår ved striping. Veldig irriterende og har endt opp med å gå til frisør. Ble ikke pent da jeg har litt langt hår og håret inntil hodebunn ble blondt og utover ble det rødere og rødere. 

Anonymkode: 56d21...677

AnonymBruker
Skrevet

Nei!!! 

Det vasker du håret med etterpå, og om det er gulskjær i håret. Man tukler ikke med kjemi. 

Anonymkode: 7c3f0...582

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bland kjemiske produkter med hverandre uten at du vet hva du gjør!

Anonymkode: 15033...9bd

AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo bare ta shampo i håret etter du har skylt ut blekemiddelet 😊

Anonymkode: 550cd...6f8

Gjest førstedamen
Skrevet

Du kan bruke lillashampoo i tørt hår. Legge striper med det og la virke i opptil 2 timer. Da får du sølvgrå striper. 

Skrevet

Hva kan skje hvis jeg blander? Er ikke snakk om mye, bare så jeg får lilla/blå farge på blekemiddelet 

Skrevet
BraNok skrev (1 minutt siden):

Hva kan skje hvis jeg blander? Er ikke snakk om mye, bare så jeg får lilla/blå farge på blekemiddelet 

Blekemiddelet er jo allerede blått?

Gjest førstedamen
Skrevet
BraNok skrev (1 minutt siden):

Det er blåfarge på blekemiddel, om det ikke er det er det ikke bleking du har kjøpt men blond farge. 

Du kan risikere kjemiske reaksjoner. Det kan jo resultere i mye rart. 

Skrevet

Sist jeg brukte denne typen på en venn, så var det hvitt... 

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk ut brad mondo på YouTube. Han har en mengde videoer der han reagerer på folk som farger håret hjemme og ikke får det resultatet de vip ha. Han forklarer hva de skulle gjort isteden. Du lærer mye og slipper å gjøre ting du ikke hekt vet hvordan blir på håret ditt.

Anonymkode: 09643...c1f

• Liker 1
Skrevet

Men, det ser ut som det kan være lurest å la være 🙈 får heller vaske med lillashampo 😊

AnonymBruker
Skrevet

Nei ikke gjør det. Du kan heller ha lilla shampoo i håret om du synes det blir for gyllent etter stripingen og la det virke litt. 

Anonymkode: b9754...709

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sjekk ut brad mondo på YouTube. Han har en mengde videoer der han reagerer på folk som farger håret hjemme og ikke får det resultatet de vip ha. Han forklarer hva de skulle gjort isteden. Du lærer mye og slipper å gjøre ting du ikke hekt vet hvordan blir på håret ditt.

Anonymkode: 09643...c1f

Will do! Takk 😊 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...