Gå til innhold

Marokko?

kitty

Anbefalte innlegg

Heisan

Har fått tilbud av svigers å få tur og opphold til Marokko. Har en sønn som da vil være 2 år.

Jeg burde vel være fornøyd og holde munn...men

har mange venninner som har vært der og de likte seg ikke, likte ikke kulturen osv.

Og jeg vet ikke hvordan hygienen er der når det gjelder mat ol. Vil nødig påføre en 2 åring noen infeksjoner.

Hadde inntil i dag planer om å være gravid omtrent på de tidene. Er det farlig å dra da?

ER det noen med erfaring fra reise til Marokko og evnt med barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjestelisa

Vil tro dere er trygge for infeksjoner om dere drikker vann fra flaske, ikke fra springen, og spiser mat som er godt kokt/stekt, unngår salat om dere ikke vasker den selv, og skreller frukt før dere spiser den. Det bruker å være de generelle rådene når man skal reise til steder med annen bakterieflora enn vi er vant til. Det vil neppe være noe problem å være gravid der, om du ellers er frisk, damer i Marokko får flere barn enn vi i Norge ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noen betenkeligheter med Marokko fordi du har barn eller fordi du evt er gravid, men når på året er dette? Jeg ville ikke dratt til Marokko midt på sommeren, for eksempel, for da vil det være veldig varmt med småbarn og hvis du kanskje er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke hatt noen problemer med å dra.

Vask hendene før du spiser om du har tatt i penger. Pengene er fulle av fett og litt av hvert. Ellers spis det du vil, men er du gravid ta vanlige forhånds regler.

Barn hadde jeg ikke hatt noe problem med å ta med meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde dratt.

skal du reise sammen med mannen din og?

det kanskje venninene dine tenker på er at du kan få en del oppmerksomhet fra de lokale gutta (dette gjelder vel i alle sydlige land)

men akkuratt det bør jo ikke hindre deg i å reise dit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke vært i Marokko, men jeg har vært mye i andre arabiske land.

Jeg synes det er et av de fineste områdene i verden! Og de elsker barn, så jeg kan ikke tenke meg annet enn at det må være topp å være der med en toåring. Jeg har selv planer om et lengre opphold i et annet arabisk land med min treåring om noen måneder.

Det kan være pes for vestlige jenter i arabiske land siden det er en velkjent sak i resten av verden at vi gjerne vil ligge med alle menn i to sko :roll:

Hvis du reiser med mann og barn og passer på å ikke kle deg avslørende (dvs bruk halvlange ermer og lange, vide skjørt eller bukser, og prøv å ha håret oppsatt eller i solhatt. Alltid og overalt!!) bør du imidlertid få fred. Husk likevel at pesing av turistdamer i arabiske land ofte skyldes at de vil selge deg noe, ikke at de vil sjekke deg opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...