Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal nok studere i Bodø til høsten, ved universitet Nord og reiser fra Drammen. 

mitt dilemma er; skal jeg flytte sentralt til sentrum, eller skal jeg inn på området rundt skolen? Casen er at jeg flytter med samboer, og han ønsker sentrumsnært fordi han ikke vil føle seg «øde» plassert. Jeg forstår bekymringen, men det er jo nesten blitt et lite sentrum ved universitetet. Jeg heller mot området rundt universitetet. 

det jeg ikke vet er om studentene reiser inn til Bodø sentrum, eller holder de seg nærme skoleområdet etter undervisning osv? Jeg vil jo være en del av miljøet, og hvis man uansett beveger seg i retning sentrum på ettermiddag/kveld, så kan jeg jo like gjerne bo sentralt. 

Så.. Hvordan er studiemiljøet, hva er mest «praktisk» pr bosted og hvor mye «action» kan man liksom forvente av sine medstudenter? :) 

Anonymkode: a89c9...cda

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er fra Bodø selv og min erfaring er at de som bor i byen/turister går ut i sentrum, mens studentene gjerne holder seg rundt campus. Ofte fordi de bor dær og det er dyrt med taxi og ikke så veldig bra med nattbuss. For kjæresten din sin del er nok sentrum best fordi det er mer å gjøre/lettere å møte andre folk en bare studenter. Men som student kan å bo nært skolen være best. 

Anonymkode: 169c7...813

AnonymBruker
Skrevet

Vil legge til at det er et lite "sentrum" rundt campus men det er da matbutikk, pizzashappe, en kafe og en uteplass + studentuteplassen. Så det er ikke så veldig stort, og mest nabolag rundt. Men det er også store studentboliger og store studentblokker så mye studentfester skjer i dette området. sentrum er det mye mer kafeer og uteplasser og generelt mer liv i gatene. Så som student ville jeg bodd nært campus (mørkved er best), og som ikke student i sentrum. Det er uansett bare 20 min med buss fra hverandre da. Men et annet tips er ikke flytt til tverlandet/skivika/løpsmarka fordi det er billigere, det er også i utkanten og litt "langt unna".

Anonymkode: 169c7...813

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...