Gå til innhold

Synes du det er trist at folk har bursdag på 22 Juli.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble født 26 juli. Bare lurer hva du tenker på det? Kanskje de feirer dagen en annen dag. Eller kanskje de ikke gjør noe stort ut av det.

Anonymkode: 96810...46e

AnonymBruker
Skrevet

Selv om det var meg så ville jeg sendt mine sterke tanker til avdøde på den dagen hvis jeg hadde bursdag da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er trist at noen har bursdag 22.juli. Ikke 9.april heller. Må gå ann å ha to tanker i hodet samtidlig.

Anonymkode: 64a9f...342

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Venninna mi har bursdag 22.juli. Vi feirer den som alle andre sin bursdag 

Anonymkode: d7163...5c2

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jeg ikke pårørende av denne datoen. Men en annen dato.

Jeg hadde blitt trist om andre ikke kunne føle glede for det. På en måte er det motsatt av trist, at det er godt å se fest og glede. 

Anonymkode: 3ff51...ee9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Om de ikke er direkte berørt er det vel ingen grunn til at de ikke skal fortsette å leve livene sine som før? Bedre det enn å la terroristen vinne

Anonymkode: d97b9...47e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei. 

Anonymkode: 574af...f3a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri tenkt på. Vi pleier ikke gjøre noe ut av dagen uansett. 

Anonymkode: 5c1e6...004

AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Anonymkode: 5f145...f3e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at vi ikke kan la han ta denne dagen. Da vinner han jo i hvert fall

Anonymkode: 2eef4...238

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Verden stopper faktisk ikke opp selv om det skjedde noe grusomt.

Anonymkode: f64ab...bec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg ble født 26 juli. Bare lurer hva du tenker på det? Kanskje de feirer dagen en annen dag. Eller kanskje de ikke gjør noe stort ut av det.

Hvorfor skal Norge eller resten av verden stopp opp pga hva som skjedde 22.juli 2011? 

De som har bursdag den 22.juli kan ikke utsette dagen bare fordi det skjedde noe akkurat den datoen. Det blir som at Prins William av England ikke kan gi ut en offentlig gratulasjon til sønnen sin George som faktisk er født den 22.juli og fyller 8år, bare fordi lille Norge ble rammet av terror.

Det samme gjelder 11.sep når det kommer til USA. Mange ble født før noe som helst av det store skjedde. Og mange Ble født på spesielle datoer uten å aner hva de datoene symboliserte for resten av verden. 

Så nei, man skal ikke påta seg et ansvar som de ikke kan noe for. Men de kan vise respekt på sosiale medie med å vise sine medfølelser🌹

Anonymkode: 4b2f9...bd0

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg syns ikke det er trist. Slik er livet; noen dør og noen blir født. Jeg vet om en dato som er både  dødsdagen til et familiemedlem og fødselsdagen til en veldig kjær og (alt for tidlig) avdød barndomsvenn. Jeg tenker på dem begge to.

Anonymkode: 3c1a4...ed5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har en tremenning som er født på terrordagen. Man kan faktisk ikke styre dette. Og man kan fint hedre de avdøde samtidig som man kan glede seg over nye liv og utvikling 🌹

Anonymkode: 6c4d4...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Ja det er skikkelig trist, for da får jo barnet aldri hovedoverskriften på VG på SIN dag.

...eller nei, det gjør jo ingen barn uansett. Og samme hvilken dag i året du er født, så skjer det noe skikkelig trist et eller annet sted i verden, og overskriftene i avisene er uansett fulle av nød og elendighet.

Tok tilfeldigvis min egen bursdag, 14. oktober, og googlet den.

https://en.wikipedia.org/wiki/14_October_2017_Mogadishu_bombings

Burde jeg la det legge en demper på bursdagen min at 587 mennesker ble drept i et terrorangrep den dagen i 2017?

Anonymkode: 2c3d8...32e

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Jeg har bursdag 25. juli, og synes jo det er ålreit at det hele ikke skjedde da.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Nevian skrev (2 minutter siden):

Jeg har bursdag 25. juli, og synes jo det er ålreit at det hele ikke skjedde da.

Men 25.juli 1955 var dagen det oppsto brann i maskinrommet til snurperen «Risfjord» utenfor Magerøya. Tre personer omkom.

Anonymkode: b6c09...160

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for brukerangrep.

Chantielle mod.

Skrevet

En av de verste hendelsene skjedde jo i dette landet på denne dagen. Det går ikke an å ikke tenke på det. Og jeg håper det ikke ødelegger dagen for de som har bursdag. Men bare de kan svare på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...