Gå til innhold

Norwegian

monja

Anbefalte innlegg

Er det noe tess da. Hvordan er det å fly med norwegian? Er det mye forsinkelser eller holder de tidsskjema? Rot med baggasjen? Fly med småbarn (under 2 år)?

Trenger rett og slett å høre dine erfaringer...... (vi skal ikke så langt heller da - Tr.heim - Oslo t/r :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har bare gode erfaringer med Norwegian.

Ikke noen større "plager" der enn med andre fly etter mine erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fløy selv med Norwegian fra Trondheim til London i sommer. Har ingen ting å utsette på dem jeg i allefall. Topp service og ingen forsinkelser. Hadde to barn med, på 2 og 7 år, ikke noe problem.

God tur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også gode erfaringer. Men det er kanskje litt mindre plass til beina enn SASfly? Og så er det ikke reserverte seter, hvis det har noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian kjører ikke samme opplegg som SAS når det gjelder plassreservasjon. Ingen har plassanvisning på ombordstigningskortet sitt, så ombordstigningen tar ofte sykt lang tid. Det er skikkelig irriterende. Men ellers er det stort sett som hos SAS. Og ofte får du veldig billige billetter hos Norw., så da er det litt greiere at ombordstigningen tar tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har virkelig ikke merket noe til at ombordstigningen tar lenger tid enn andre steder? Snarer tvert i mot.. Det at ingen har bestemte setenr. gjør jo at man bare går innover og setter seg der det er plass når man er inne på flyet, slipper gamle tanter som har satt seg på feil rad eller holder kortet opp ned og tror de sitter på rad 9 i steden for 6 osv...

Så sant det er mulig flyr jeg med Norwegian, både fordi det oftest er billigst men også fordi jeg er mest fornøyd med servicen der. Har aldri fløyet med barn selv, men har ikke merket at de som har gjort det på de flygningene jeg har vært på har klaget over noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi drar øst-vest omtrent annenhver måned, og tar Norwegian stort sett hver gang. Punktligheten er god og servicen er god.

Så lenge du reiser med små barn får du ombordstigning før passasjerer uten små barn. Dermed kan du nesten ta hvilken som helst plass i hele flyet, ganske deilig synes jeg. Særlig nå som Vesla er over 2, og må sitte i eget sete. Ho vil ha vindusplass, og det er aldri noe problem når vi går så tidlig ombord ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norwegian kjører ikke samme opplegg som SAS når det gjelder plassreservasjon.

De har begynt med det på enkelte utenlandsstrekninger.

Mannen og jeg flydde med Norwegian til Kroatia i sommer (inn til Split, ut av Dubrovnik) og hadde bare gode erfaringer. Billige billetter (selvsagt), god tur med hyggelig pilot som fortalte hvor vi var i luften (Wien til høyre etc) og en smilende stab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare gode erfaringer. Sas derimot er "alltid" forsinket. Iallefall tre av fire ganger jeg har flydd med dem. Nei jeg sverger til Norwegian først. Om Monja: hvor mye kan gå galt fra Tr. heim til Oslo da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt gode erfaringer, bortsett fra en gang. Vi var på vei hjem fra Frankrike (direktefly), men flyet var forsinka med tre timer, og passasjerene måtte sitte inne i flyet. Airconditionen var ute av drift, så vi satt i ca. 40 varmegrader i tre timer. Vi fikk verken drikke, mat eller noenting. Det var heller ikke mulig å gå ut for dem som var skikkelig angrepet av varmen, så det var i grunn ganske traumatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare god erfaringer jeg også, har flydd med de fra osl-stvg, oslo-evex3, altså bare innenlands, men de har aldri vært forsinket, og bagasjen har alltid kommet frem som den skulle :) Reiser med Norwegian om én mnd også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvordan det er med spebarn? jeg skal ha med gutten min som da vil være 4 mnd! Han kan jo ikke sitte i sete?

Ikke noe problem. Du har ham i fanget, så får du en "babybelte" og en pakke med nødutstyr. De forklarer deg hvordan du fester beltet, og hvordan du bruker nødutstyret om det skulle bli nødvendig.

De med spebarn og små barn får gå ombord først. Da vil de helst ikke ha mer enn et lite barn på hver rad, og første rad er uaktuelt. Ellers kan du sette deg der du vil. Lykke til!

Det kommer til å gå kjempe bra. Vesla har flydd siden ho var 4 uker, og vi har ingen dårlige erfaringer med henne og fly så langt. (Ho er nå 3 år)

Dårlige erfaringer med enkelte flyturer, det har vi derimot.. Ingen av de har inkludert Norwegian.

Ordensmannen og Vessla tok Norwegian i august, og ble veldig forsinka grunnet feil på flyet. Da var det ikke noe problem å få litt vann å drikke mens de satt ombord å venta. Kanskje de har lært etter Tusseline sin dårlige erfaring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...