Gå til innhold

bytte bank - pes eller ?

Anbefalte innlegg

Gjest bankshopper
Skrevet

Lurer på om noen her har byttet bank, snakker om boliglån, lønnskonto, sparekonto, brukskontoer, visa-kort og forsikringer...

Vi betaler mye i gebyr, og jeg ser at Skandiabanken er så og si gebyrfrie.. Men er litt usikker på hvor smertefritt det faktisk er å bytte bank.. Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp, vi byttet bank da vi kjøpte oss nytt hus. Det anbefales virkelig. Alt av papirer ordnes fra banken og sendes deg, du bare setter deg inn i det og undertegner. I. f. h til rente og diverse gebyr så lønner deg seg også hvis det er noe av pakken du vurdere.

Skrevet

Vi har lånet i en bank, forsikring i en annen og lønns/brukskonto i Skandiabanken. Vi byttet fra en annen til Skandiab da vi flyttet, og jeg har aldri angret et sekund! Skandiab er den beste banken jeg har vært borti. :)

Jeg synes ikke det var noe pes å få ny konto.

Skrevet

Tror Skandiabank kun gir lån til selveier (men det kan ha forandret seg. lenge siden jeg sjekket hos dem), men som regel er det vel ikke boliglån som gir mest i gebyr når man først har opprettet det (kan bli dyrere å flytte det). En annen sak er vel at en del banker krever at man har lønnskonto sammen med lånet (eller har de blitt "snillere" på dette også?). Ellers er vel også Storebrand bank rimeligere på gebyrer om dere vil flytte lånet.

Skrevet

Det er fullt mulig å beholde lånet og en lønnskonto der du er og heller overføre penger derfra til Skandiabanken og en brukskonto. Husk også at Skandiabanken kun er nettbasert, du kan ikke gå innom for å sette inn/ta ut penger. Dersom du får utbetalingsblankett, kan du derfor ikke få det ut gjennom skandiabanken, og må dermed betale skyhøye gebyr hos en annen bank.

Skrevet

Jeg har shoppet bank flere ganger, og har endt opp med Skandiabanken pga gebyrer. Men lånet mitt (med tilhørende lønnskonto) har jeg i "fast" bank, liker å kunne gå til dem/ringe en fast kundekontakt når jeg trenger mer penger/skal betale mer etc. Tror ikke Skandiabanken er spes. billige på boliglån innen 80% heller, de var det i allefall ikke da jeg sjekket for noen år siden.

Å bytte er eg. ikke pes. Du åpner konto i Skandiabanken, bestiller alle kortene, overfører pengene dine selv, og avslutter kontoer i eksisterende bank når du har fått alt fra den nye. Slik slipper du å sitte uten kort i perioder.

Jeg har lønnskonto sammen med lånet. Når jeg får lønn, går alle penger som skal betales i regninger over til Skandiabanken. Det koster meg kr. 1,-. Jeg har gebyrfrie uttak i den andre banken, så jeg lar "lommepenger" stå sammen med beløpet som skal trekkes til lånet. Dersom de hadde hatt gebyrer ved uttak, ville jeg flyttet også "lommepengene" over i Skandiabanken. Ingen grunn til å betale mer enn man må, og ingen bank har noe med hva jeg gjør med mine penger.

Tror forøvrig du kan sende utbetalingsblanketter til Skandiabanken for å unngå gebyr ved å sette dem inn fra annen bank?

Skrevet

Var litt styr og få flyttet over alle avtalegiro-avtalene mine til Skandiabanken syns jeg, men det var det eneste!

Skrevet

banken ordnet alt for meg da jeg byttet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...