Gjest care Skrevet 4. oktober 2002 #1 Skrevet 4. oktober 2002 Hei et spørsmpål til de som vet. Vi abbonerer nå på et virusprogram (vet ikke hva det heter), men abbonemenetet går ut snart. Jeg ser at det tilbys gratis virusprogram som man kan laste ned fra internett. Mitt spørsmål er: Er det noen som har erfaring med disse? Hva er forskjellen, er de like god?
Gjest Lea Skrevet 4. oktober 2002 #2 Skrevet 4. oktober 2002 Nei, de er ikke like bra. Anbefaler Norton Internet Security. Det koster penger, men det er verd pengene sine den dagen du sitter der med en pc full av virus.
xeyes Skrevet 4. oktober 2002 #3 Skrevet 4. oktober 2002 Problemet med "gratis" antivirus, er som regel at det ikke inkulderer oppdateringer. D.v.s. du er beskyttet mot virus i det øyeblikket du installerer, men virus som vil komme, er du ubeskyttet mot (det kommer flere hundre virus hver uke). Jeg anbefaler Trend PCcillin, siden dette er et transparent produkt, som jobber på egenhånd og oppdaterer seg selv. I tillegg til å beskytte deg mot fil-virus, er det også innebygd antivirus for e-post, HTTP filtrering (online beskyttelse mot virus via pop-ups, JavaScript, ActiveX osv.) På toppen av det hele får du med en brannvegg, innebygd i produktet får å beskytte deg mot uautorisert tilgang. -x
Gjest torika Skrevet 4. oktober 2002 #4 Skrevet 4. oktober 2002 Norton Internet Security bruker jeg og er kjempefornøyd med det, har faktisk fått virusmailer flere ganger, men programmet har stoppet det. Så jeg anbefaler dette.
*Stylish* Skrevet 4. oktober 2002 #5 Skrevet 4. oktober 2002 Hvor mye koster Norton Internet Securety ???
Gjest Hege Skrevet 5. oktober 2002 #6 Skrevet 5. oktober 2002 Jeg vet ikke hvilket abbonement du har, selv bruker jeg telenor online trafikk pluss til 160 kroner måneden. Da får jeg Norton med i prisen, med oppdateringer og hele pakka. Om du går til www.online.no kan du lese litt om det.
Gjest Lea Skrevet 5. oktober 2002 #7 Skrevet 5. oktober 2002 Jeg fikk med et års fri bruk av Norton da jeg fikk ADSL fra Telenor. Kommer nok til å fortsette med programmet etter at året har gått også. Men aaaner ikke hvor mye det koster.
Maeve Skrevet 5. oktober 2002 #9 Skrevet 5. oktober 2002 Så nylig at programmet Norton selges for 500-600 kroner, tror det var Binders som annoserte det. Selv har jeg Norton og er kjempefornøyd.
Gjest Ine2 - Ikke innlogget Skrevet 8. oktober 2002 #10 Skrevet 8. oktober 2002 Hmmm ser at alle sverger til Norton her... Det vil jeg si er litt dumt. Det er et ok program, men ikke godt nok! Jeg har prøvd de fleste og fått virus med Norton og Norman. Jeg begynte også å abonnere på McAffe(?) Fikk virus der også. Dette var da programmer som ble oppdatert daglig. Men så fikk jeg tips om et program som heter Kaspersky. Skaffet meg det og Internett surfing og nedlasting har vært en drøm siden. Ingen problemer og det oppdateres daglig(eller mer om du ønsker) Vet ikke helt hva det koster, men sjekk opp i alle fall før du kjøper noe. Det er verdt et forsøk! :D Kankje du kan prøve det ut en måned gratis før du kjøper...? Lykke til! Ine2
Gjest Anonymous Skrevet 14. oktober 2002 #11 Skrevet 14. oktober 2002 Har hørt at denne virusscannen er bra!!!! http://housecall.trendmicro.com/
Hilde Skrevet 18. oktober 2002 #12 Skrevet 18. oktober 2002 Jess, den er veldig bra, housecall.antivirus.com altså. Det som imidlertid er litt annerledes med den er følgende: 1. Du må inn på internettsiden for å sjekke etter virus, og du bør ha et annet program i bakgrunnen på maskinen din som kontinuerlig sjekker. 2. Den ligger kun på nett, dvs, du skal ikke laste ned noe program for å sjekke etter virus. Dette er i hovedsak svært positivt i en forstand.. Det hender faktisk at selve antivirusprogrammet får virus. (eksempelvis Norton). Da vil du ikke få beskjed om at du har fått virus, og det har faktisk skjedd at et og annet lurt virus har klart å komme seg forbi Norton. Housecall sjekken vil selvsagt ikke ha dette problemet, siden du ikke har det på maskinen fysisk. Det beste er da i mine øyne å ha et program (som norton), men i tillegg gå inn på housecall fra tid til annen for å sjekke. Når det er sagt så er det som oftest ikke totalkrise om maskinen har fått virus, få virus er så slemme at det ødelegger stort. mvh Newt
Gjest dr. ian Skrevet 18. oktober 2002 #13 Skrevet 18. oktober 2002 Jippi! Newt! Går det bra med deg, ell? dorian
Gjest N_ewt Skrevet 23. oktober 2002 #14 Skrevet 23. oktober 2002 Jess, jeg har det flott jeg! I alle fall nå som hovedprosjektet faktisk gikk i boks offisielt også, ikke akkurat verdens beste tidspunkt å be IT-bedrifter om ressurser nå gitt. Får vel begynne å "henge" litt her igjen, hyggelig å være tilbake:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå