Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tidenes ilandsproblem 😛 jeg er relativt nygift (3mnd siden) og elsker å gå med gifteringen. Men er også høygravid, og har 4 uker igjen til termin. Gifteringen har blitt for liten 😯😪 er nok først og fremst fingrene mine som har blitt tjukkere, men tror de er litt hovne også. I dag begynte det å prikke i ringefingeren fordi den sitter så stramt, så klarte etter mye om og men å få lirka den av. Har veldig lyst å ha den på, men er det verd bryet å få den utvida nå? Jeg håper jo fingrene mine blir litt tynnere etter fødsel, men vet jo aldri. Hva ville dere gjort? 😝

Anonymkode: 47d94...bc3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville ha lagt fra meg gifteringen og prøvd den igjen noen måneder etter fødselen. Så ser du om den passer da. Hadde aldri tatt den med til en gullsmed nå for å utvide den, du får nok smalere fingre igjen.

Anonymkode: b0b9e...208

• Liker 11
Skrevet (endret)

Ville tatt den i et kjede rundt halsen (litt hyggelig å «ha den på» likevel) og sett om den passer igjen (en stund) etter fødsel før den evt. utvides 😊

Endret av DNX
AnonymBruker
Skrevet

Ikke utvid den nå, vent til kroppen har stabilisert seg litt etter fødselen. Kanskje du slipper. 

I mellomtiden kan du jo ha den på et halskjede om du ønsker å ha den "på deg" likevel?  :) 

Anonymkode: 6114b...65d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja, dere har nok rett.. er litt teit å utvide den nå, hvis jeg må stramme den inn om noen mnd igjen. Å ha den rundt halsen var en god ide!

Ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare legg den i en skuff til den passer igjen :)

Kan eventuelt bruke en annen ring i mellomtiden. Eller kjøpe/ønske deg et diamantbånd eller lignende om du vil ha ring på fingeren. 

Anonymkode: b3308...e8b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil tippe at fingrene dine først og fremst er hovne og at du ikke nødvendigvis har lagt på deg en del fett på dem. Dermed tror jeg ringen vil passe helt fint igjen etter fødsel.

Anonymkode: f2c9b...d84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bare legg den i en skuff til den passer igjen :)

Kan eventuelt bruke en annen ring i mellomtiden. Eller kjøpe/ønske deg et diamantbånd eller lignende om du vil ha ring på fingeren. 

Der sier du noe! Jeg skal prøve forlovelsesringen, den var alltid bittelitt stor til meg! 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Eller tips: 

Flytt den over på venstre hand. Det gjorde jeg for noen år siden da min ble litt for trang. Og har fortsatt ikke tatt meg bryet med å utvide. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

La den i smykkeskrinet eller tok den på et smykke. Brukte forlovelsesringen i mellomtiden. Utvidet den etter at vi fikk første og har ikke fått gjort den mindre igjen, så den passet😅 

Anonymkode: 12cba...6a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Eller tips: 

Flytt den over på venstre hand. Det gjorde jeg for noen år siden da min ble litt for trang. Og har fortsatt ikke tatt meg bryet med å utvide. 

Betyr ikke giftering på «feil» hand at ektefellen er død eller noe da?😅 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Betyr ikke giftering på «feil» hand at ektefellen er død eller noe da?😅 

I Norge betyr det ikke stort mer enn at man ikke er Norsk. Eller at ektefellen ikke er det ;) Norge er i en særstilling med ring på høyre hand. 

Er ektefellen død tar man av seg ringen. Eller fortsetter å bære den på samme hand - men det gjelder som regel eldre enker/enkemenn. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Ta den av og ha den i et kjede rundt halsen, og se om den passer igjen etter fødsel?

Gjest 123 eller noe
Skrevet

Kjøp en midlertidig billig større ring du kan bruke til den gamle passer igjen? Det gjorde min mann til meg ^^

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normalt at fingrer hovnet opp og man må gå uten ring en periode i svangerskapet og rett etterpå. Man kan jo bare ha den rundt halsen.

Man må ta den av fingeren når det begynner å stramme for man hovner fort mye opp og da må kanskje ringen klippes av til slutt.

Jeg tok av gifteringen da jeg var rundt 6 mnd på vei denne gang og den er fremdeles litt liten 3 uker etter fødselen, men passer nok snart igjen :)

Jeg har forøvrig alltid gifteringen på venstre hånd for jeg liker ikke ha ringer og sånt på høyre hånd, aldri noen som har reagert på det. 

Anonymkode: 84a39...e0d

Skrevet

Jeg var full av vann i hendene med førstemann, og er bare snakk om tid før jeg må ta gifteringen av igjen nå (er ca 60% på vei). Hendene ble normale bare et par uker etter fødselen sist 🙂 

Skrevet

Jeg har også fire uker igjen til termin. Lite vann i kroppen generelt, men ingen av ringene passer. Kunne ikke falt meg inn å få de utvidet. Vi må jo håpe at vannet forsvinner! 😄

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ville ha lagt fra meg gifteringen og prøvd den igjen noen måneder etter fødselen. Så ser du om den passer da. Hadde aldri tatt den med til en gullsmed nå for å utvide den, du får nok smalere fingre igjen.

Anonymkode: b0b9e...208

Da tar man den til gullsmeden igjen en gang til når fingrene blir normale.  Våre gifteringer er hellige, og den brukes alktid utenom betalt arbeidstid. Ville aldri gått uten den pga en sånn filleting som hovne fingre.

Anonymkode: 16e21...496

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Da tar man den til gullsmeden igjen en gang til når fingrene blir normale.  Våre gifteringer er hellige, og den brukes alktid utenom betalt arbeidstid. Ville aldri gått uten den pga en sånn filleting som hovne fingre.

😂 Så om du får vepsestikk på hånda  så den hovner opp en døgn så er rett avgårde til gullsmed?🙈

Hovne fingre i graviditeten er en midlertidig greie. Ha ringen i et kjede rundt halsen om det er så viktig. Min ligger bare på nattbordet til den passer igjen, koselig det også.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2021 den 19.53):

😂 Så om du får vepsestikk på hånda  så den hovner opp en døgn så er rett avgårde til gullsmed?🙈

Hovne fingre i graviditeten er en midlertidig greie. Ha ringen i et kjede rundt halsen om det er så viktig. Min ligger bare på nattbordet til den passer igjen, koselig det også.

Det er forskjell på et forbigående vepsestikk som gir hovne fingre i 2 dager og å vente i månedsvis på at fingrene skal bli normale etter graviditet. Født kvervulant eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...