Gå til innhold

Hvor mye kan en tannlege time koste

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis man for eksempel skulle "Trukket ut visdomstann". Og to tenner som er skadet og hull. Og andre som kan være små hull i som sikkert trenger rotfylling.

Jeg har litt over 20000kr når jeg skal til tannlegen. Vil det være som ca nok? Planer å spare i årene fremover og er mye mer motivert på sparing og nyte livet.

Anonymkode: a3497...1fd

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg mente to tenner som er skadet og hull. Mente jeg at den ikke skal bli trukket ut men trenger å bli litt fikset endel på iallfall

Skrevet

Vanskelig å svare på. Både rotfylling og trekking av visdomstenner er dyrt hos tannlegen jeg bruker. Jeg skal trekke en visdomstann som ligger helt idiotisk til, så det blir operert ut - ca 5000.- vil det koste meg. Reperasjoner er heller ikke billig.

Du kan få prisoverslag av tannlegen, da har du iallefall sånn ca hva det vil koste deg.

AnonymBruker
Skrevet

Be tannlegen om et prisoverslag over det som skal gjøres når du skal til undersøkelse. Med mindre det er noe akutt, betaler du kun for undersøkelse og røntgen første gangen.

Anonymkode: 96e2a...b84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å svare på. Jeg ville ha bedt om et prisoverslag når det er store ting som skal gjøres.

Anonymkode: 6880a...f6b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg betalte 2000 sist, da var det vanlig undersøkelse også oppdaget de at jeg måtte trekke en visdomstann pga måten det stod på som kunne skade den ved siden av. Ville bedt om et prisoverslag. 

Anonymkode: c41c5...8f3

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er mange tenner som må borres for eksempel, så er det ikke slik at alt taes på én tannlegetime alltid. Ofte må man komme tilbake flere ganger. Jeg betalte i alle fall ca 9000 for tre tannlegetimer der den første var undersøkelse med røntgen og rens hos tannpleier og så var jeg der to ganger til for å borre 5 små hull (ikke rotfylling altså). 

Anonymkode: ab413...fe5

AnonymBruker
Skrevet
Blomsterpotta skrev (13 minutter siden):

Vanskelig å svare på. Både rotfylling og trekking av visdomstenner er dyrt hos tannlegen jeg bruker. Jeg skal trekke en visdomstann som ligger helt idiotisk til, så det blir operert ut - ca 5000.- vil det koste meg. Reperasjoner er heller ikke billig.

Du kan få prisoverslag av tannlegen, da har du iallefall sånn ca hva det vil koste deg.

God ide! Skal spørre!

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hørt om over 5000 kr. for visdomstenner i egenandel. Det hørtes dyrt ut.

Hos oss pleier det ligge på 3500 kr. ca. i egenandel, ved operasjon får man litt refusjon fra helfo. Uten operasjon koster det ca. 2500 kr. 

Rotfylling pleier ligge  på mellom 6000 og 8000 kr. Kommer an på om det er en tann med få eller mange røtter.

Fylling ligger på alt fra ca. 1000- 2500 kr. Kommer helt an på hvor mange flater som er berørt.

Men ja, få en oversikt, så får du et kostnadsoverslag av tannlegen.

Anonymkode: 8e3c0...4c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Aldri hørt om over 5000 kr. for visdomstenner i egenandel. Det hørtes dyrt ut.

Hos oss pleier det ligge på 3500 kr. ca. i egenandel, ved operasjon får man litt refusjon fra helfo. Uten operasjon koster det ca. 2500 kr. 

Rotfylling pleier ligge  på mellom 6000 og 8000 kr. Kommer an på om det er en tann med få eller mange røtter.

Fylling ligger på alt fra ca. 1000- 2500 kr. Kommer helt an på hvor mange flater som er berørt.

Men ja, få en oversikt, så får du et kostnadsoverslag av tannlegen.

Anonymkode: 8e3c0...4c7

Tannlegen min vil ikke fjerne visdomstanna selv, så jeg er henvist til spesialist. Var tannlegen min som estimerte prisen, men kan jo være noe annet når jeg først skal betale. Dyrt hos tannlege er det uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...