Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. Jeg er kalt inn til tidlig ultralyd, og har tidligere hørt at uke 11-12 er best for å avdekke eventuelle avvik. Jeg er nå kalt inn til time den dagen jeg selv mener jeg er 13+2. kan selvsagt være kortere på vei, men jeg tviler. Har Ok oversikt over EL. Hva tror dere? Er det «for sent»? Erfaringer med dette? 

hva ser de etter utover nakkefold?

Anonymkode: 794b3...e10

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1497553-tidlig-ultralyd-og-nakkefold-n%C3%A5r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hei. Jeg er kalt inn til tidlig ultralyd, og har tidligere hørt at uke 11-12 er best for å avdekke eventuelle avvik. Jeg er nå kalt inn til time den dagen jeg selv mener jeg er 13+2. kan selvsagt være kortere på vei, men jeg tviler. Har Ok oversikt over EL. Hva tror dere? Er det «for sent»? Erfaringer med dette? 

hva ser de etter utover nakkefold?

Anonymkode: 794b3...e10

Abortgrensen er uke 12, så det beste NIPT i uke 10.

Anonymkode: e8500...ee3

• Liker 1

Her jeg bor så anbefaler de innen 13+6, så det høres ut som det går fint med innkallingen din ☺️ Var selv nylig på en slik privat undersøkelse, ble beregnet til 12+0.

På min lapp står det at følgende strukturer ble visualisert: Kranium, nakkefold, ansiktsprofil, toraks, bukvegg utsende, magesekk, urinblære, Columna, armer, ben, skjelett. I tillegg målte de hjertefrekvens, sjekket morkake plassering, kar i navlesnoren, fostervann, antall fostre. 
Det står en del målinger på lappen blant annet: neseben, overkjeven og nakkefold. De målte også hode og lengde på fosteret. 

Veldig fornøyd med å ha gått på TUL hos spesialist, mye å se på fosteret, fikk se mye bevegelse og en «miniatyrbaby» som «vinket til oss» med den ene hånden 💕 Utrolig fin opplevelse, og fint å få sjekket for å minke sjansen betraktelig for avvik når alt er i orden. Bare å glede seg! 💫 

• Liker 1

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Abortgrensen er uke 12, så det beste NIPT i uke 10.

Anonymkode: e8500...ee3

Enig, men hvis man finner avvik i uke 13 får man innvilget abort, dersom det er det man lander på. Ikke alle som tar TUL vurderer nødvendigvis abort, det er greit å vite om ting på forhånd selv om man uansett skal beholde. 

Anonymkode: f4ce9...dad

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...