Gå til innhold

Mitt første IVF etter 21 år uten prevensjon, og uten å finne noe som helst feil hos meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg lurer på om det er bortkastet å forsøke ivf. Jeg hadde egentlig gitt opp å få flere barn. Fikk 2 i veldig ung alder, og siden aldri flere uten å ha fått en forklaring på årsaken. 

Min eks hadde et sædantall på 2 millioner sædceller per milliter. Noe legene sa var lite. Men legene fokuserte allikevel på at det måtte være noe usynlig som de ikke klarer å finne på meg siden han hadde gjort meg gravid 2 ganger før. Vi gikk uten prevensjon i 11 år, og så ble det slutt, og jeg traff en ny som påsto at han ikke trodde at han kunne få barn selv om jeg forklarte at det måtte være meg pga min tidligere erfaring. Det ble slutt, og jeg traff en barnløs mann. Og vi skal prøve ivf i sen alder. Men er det håp om å lykkes pga historien min? 21 år uten prevensjon ? 

Er det noen som kun lykkes ved hjelp av ivf Og ikke på vanlig måte? 

Anonymkode: 6f5f7...ee4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg lurer på om det er bortkastet å forsøke ivf. Jeg hadde egentlig gitt opp å få flere barn. Fikk 2 i veldig ung alder, og siden aldri flere uten å ha fått en forklaring på årsaken. 

Min eks hadde et sædantall på 2 millioner sædceller per milliter. Noe legene sa var lite. Men legene fokuserte allikevel på at det måtte være noe usynlig som de ikke klarer å finne på meg siden han hadde gjort meg gravid 2 ganger før. Vi gikk uten prevensjon i 11 år, og så ble det slutt, og jeg traff en ny som påsto at han ikke trodde at han kunne få barn selv om jeg forklarte at det måtte være meg pga min tidligere erfaring. Det ble slutt, og jeg traff en barnløs mann. Og vi skal prøve ivf i sen alder. Men er det håp om å lykkes pga historien min? 21 år uten prevensjon ? 

Er det noen som kun lykkes ved hjelp av ivf Og ikke på vanlig måte? 

Vi lykkes på første icsi-forsøk etter ca. 4 år uten prevensjon. Noe nedsatt sædkvalitet, ingenting galt med meg så langt de kunne se. Om du lykkes kommer an på mange flere ting enn mannens sædkvalitet. Eggkvalitet, forholdene i livmoren (tykk nok slikhinne etc), ingen genfeil etc. 

Anonymkode: 31b33...3df

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vi lykkes på første icsi-forsøk etter ca. 4 år uten prevensjon. Noe nedsatt sædkvalitet, ingenting galt med meg så langt de kunne se. Om du lykkes kommer an på mange flere ting enn mannens sædkvalitet. Eggkvalitet, forholdene i livmoren (tykk nok slikhinne etc), ingen genfeil etc. 

Anonymkode: 31b33...3df

Takk for svar. Og det gir meg håp om andre som har forsøkt å bli gravid naturlig uten å lykkes med å bli gravid i det hele tatt, , men lykkes ved ivf. :)  Glad for å høre slike historier som din. 

Eggkvaliteten har de ikke målt. Jeg hadde en syklus på 36- 46 dager i noen år i ungdomstiden, og til jeg fikk mitt andre barn. En lege sa at det kan bety at eggene mine som løsner blir fortere gamle selv om menstruasjonen ble regelmessig etter mitt andre barn med 28 dagers mellomrom. Altså kan eggene ha blitt ødelagt i den perioden liksom? Jeg vet ikke. Men jeg gir ikke opp! En lege mener at selve befruktningen ikke skjer, og ved ivf blir jeg jo befruktet. Dette blir spennende. 21 uten prevensjon, helt utrolig at jeg våger å i det hele tatt forsøke . Men jeg skal gjøre :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...