Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min hadde et lite uhell for tre uker tilbake. Fordi jeg ikke kan gå på andre typer prev, bruker vi derfor kondom og frem til nå (tre år senere) og tracking på app har dette fungert gull. For tre uker + 3 dager var vi uheldige og kondomet sprakk. To dager senere valgte jeg derfor å kjøpe ellaone nødprev og har siden det ikke tenk noe mer på graviditet. Nå har jeg tre dager overtid på menstrasjon - og lurer på om andre har opplevd noe lignende? Jeg tok en graviditetstest i går ut på dagen, som heldigvis viste negativt. Som dere kanskje forstår, er det ikke ønsket med graviditet riktig enda og prøver derfor å være så forsiktig jeg kan med tanke på forholdene. Jeg har opplevd at jeg er mye mer trøtt, irritabel og sliten om dagen, men dersom det ikke er graviditet, kan det da være at hormonene jeg tilførte kroppen min gjør dette med meg?

Eller har noen opplevd å få en negativ test, så positiv etter tre uker ventetid. 
Alle erfaringer er velkommene

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blødningsforstyrrelser er en vanlig bivirkning av nødprevensjon. Det kan innebære at mensen kommer senere eller tidligere enn vanlig. Jeg tror det er vanligst at den kommer senere. Humørsvingninger(irritabiliteten du nevner) er muligens også en bivirkning, men det står i pakningsvedlegget. Det ligger også på felleskatalogen.no, så du kan sjekke der. 

Selv har jeg fått negativ test en mnd etter uhellet, og så kom mensen en tid senere. 

Anonymkode: 5ddd5...95e

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Blødningsforstyrrelser er en vanlig bivirkning av nødprevensjon. Det kan innebære at mensen kommer senere eller tidligere enn vanlig. Jeg tror det er vanligst at den kommer senere. Humørsvingninger(irritabiliteten du nevner) er muligens også en bivirkning, men det står i pakningsvedlegget. Det ligger også på felleskatalogen.no, så du kan sjekke der. 

Selv har jeg fått negativ test en mnd etter uhellet, og så kom mensen en tid senere. 

Anonymkode: 5ddd5...95e

tusen takk. felleskatalogen ga gode indikasjoner 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mest sannsynlig er du ikke gravid. Ta en ny test om 2-3 dager for å være sikker. Jeg fikk knallpositiv test 2 uker etter samleie da jeg ble gravid. 

Anonymkode: 4d46b...551

AnonymBruker
Skrevet

Angrepille utsetter vel eggløsning, så sannsynligvis er det årsaken til at mensen kommer senere.

Anonymkode: b20a2...285

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...