AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Jeg har søkt sykepleie studier og kom på venteliste, har venteliste nr 12. Dette studiet har 192 plasser tilsammen. Venter på andreinntaket som er 29. Juli. Er så stressa og kommer til å bli deppa når jeg kommer inn. Er det noen andre som har stått på venteliste men likevel kommet inn? Har hørt at studiet mitt ikke hadde suppeleringsinntak i fjor, er redd for at det gjelder samme i år også. Anonymkode: 65644...b87
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 Hvilken skole er det snakke om? Da kan man nemlig sjekke statestikken fra tidligere år og regne ut en viss sannsynlighet ur fra det. De fleste sykepleiestudiene over booker massivt, men det kan være en del har tatt fra venteliste likevel. Anonymkode: bbfed...a0a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Det er alltid smart å søke mange steder, ikke bare der du har mest lyst til å gå. Hvis du ikke kommer inn på 1.valget kommer du kanskje inn på 2. eller 3.valget og får startet utdanningen. Så kan du evt søke overflytting 2.året til dit du egentlig vil gå. Det er alltids noen som hopper av studiet slik at plassen blir ledig. Anonymkode: 85302...b2a
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er alltid smart å søke mange steder, ikke bare der du har mest lyst til å gå. Hvis du ikke kommer inn på 1.valget kommer du kanskje inn på 2. eller 3.valget og får startet utdanningen. Så kan du evt søke overflytting 2.året til dit du egentlig vil gå. Det er alltids noen som hopper av studiet slik at plassen blir ledig. Anonymkode: 85302...b2a Nei, stort sett så kan man ikke søke overflytting lengre. Det vanlige nå er at man må søke seg inn gjennom Samordna opptak, og så søke fritak for fag etter at man har kommet inn. Anonymkode: b49b2...256
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå