Flesknes Skrevet 21. juli 2021 #1 Skrevet 21. juli 2021 Trenger noen kloke hoder til å hjelpe meg med en litt tricky problem. Om 2 uker begynner jeg med pappaperm. Ungen på 8 mnd våkner fremdeles om natta og vil ha vann før hun sovner igjen. Til nå er det nesten alltid kona som har stått opp og gjort det, ikke fordi jeg er et monster men fordi jeg sover som en stein (og hun er veldig snill). Kona begynner på jobb igjen om 2 uker og jeg har veldig lyst at hun skal sove godt om natta, det fortjener hun. Problemet er at jeg sover så brutalt tungt. Tror ørene skrur seg av når jeg sover. Finnes det en smart løsning på dette? 1
Hactar Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 (endret) Legg deg på madrass på gulvet inne hos barnet? Ta med deg babycall og legge deg på gjesterommet? Tror det eneste som reelt avlaster, er at du hører barnet uten at din kone hører barnet først, og det går nok ikke om dere sover på samme rom. Kanskje barnet kan ha en flaske med vann i senga og dere kan øve på å betjene seg selv? Endret 21. juli 2021 av Hactar 4
Hengebuksvinet Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Det er også noe med at når du har ansvaret, sover du lettere. Kanskje kan du og barnet sove på eget rom noen netter? Og så må du kanskje legge deg litt tidlig? Sånn at du ikke er i søvnunderskudd. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Kan mor flytte ut et par netter, og bo hos familie eller venner? Hvis du tror du fortsatt ikke vil våkne, så sover du på madrass på barnets rom første natt. Når du vet sikkert at det ikke er andre enn deg til å ta seg av barnet kan det godt være du ikke sover så tungt. Kanskje trenger kroppen din noen netter på å venne seg til det. Anonymkode: 4d146...f5e 1
Fru Uperfekt Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 Kjenner til eksempler hvor foreldre, selv med babysengen på eget rom, har brukt babycall for å bli vekket 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #6 Skrevet 21. juli 2021 Mannen min var akkurat lik, han våknet ikke av barneskrik på natten. Det eneste som fungerte for oss var fysisk berøring, at jeg måtte vekke ham. (Han har hatt samme problem med vekkerklokker. Hvis ikke de hadde riktig frekvens på lyden sov han igjennom alarmen. De siste årene har han hatt vibrasjonsvekking med fitbit, og det fungerer) Jeg har ingen løsning, men hvis du har smartklokke: kanskje det finnes en app som registerer lyd, og som kan gi varsel/vibrasjon gjennom klokka? Anonymkode: 004d5...119
Gjest Skogsalv Skrevet 21. juli 2021 #7 Skrevet 21. juli 2021 Den problemstillingen er såpass universell, at den er forsket på faktisk.( Har ingen link om noen etterspør det, så det på et fjernsynsprogram for flere år siden ) Det er en biologigreie mellom mor/ barn som er nødvendig. Så , det har ingenting med at menn ikke VIL våkne . 🙂
Gjest WhisperingWind Skrevet 21. juli 2021 #8 Skrevet 21. juli 2021 (endret) Skogsalv skrev (1 time siden): Den problemstillingen er såpass universell, at den er forsket på faktisk.( Har ingen link om noen etterspør det, så det på et fjernsynsprogram for flere år siden ) Det er en biologigreie mellom mor/ barn som er nødvendig. Så , det har ingenting med at menn ikke VIL våkne . 🙂 Og at far vet mor gjør det. Mannen min reagerte annerledes om jeg ikke var der. Men om han faktisk ikke våkner. Baby call på far sin side av sengen/han sover på rommet til baby. Endret 21. juli 2021 av WhisperingWind
Gjest Skogsalv Skrevet 21. juli 2021 #9 Skrevet 21. juli 2021 WhisperingWind skrev (12 minutter siden): Og at far vet mor gjør det. Mannen min reagerte annerledes om jeg ikke var der. Men om han faktisk ikke våkner. Baby all på far sin side av sengen/han sover på rommet til baby. Ja, sikkert variasjoner her 🙂
Flesknes Skrevet 21. juli 2021 Forfatter #10 Skrevet 21. juli 2021 Mye bra tipps her. Jeg tenker å flytte på rom med barn alene er en grei ting å prøve først. Så enkelt å greit at jeg er litt skuffet over meg selv at jeg ikke klarte å tenke på det selv. Hehe. Prøver det i dag så får vi se om det holder. Hvis det må mer krutt til undersøker jeg de andre rådene. Takk folkens. 2
Gjest Skogsalv Skrevet 21. juli 2021 #11 Skrevet 21. juli 2021 Flesknes skrev (1 minutt siden): Mye bra tipps her. Jeg tenker å flytte på rom med barn alene er en grei ting å prøve først. Så enkelt å greit at jeg er litt skuffet over meg selv at jeg ikke klarte å tenke på det selv. Hehe. Prøver det i dag så får vi se om det holder. Hvis det må mer krutt til undersøker jeg de andre rådene. Takk folkens. Progress in making ❤
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå