Gå til innhold

Klarnas magiske gjeldsgrense?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hvor lite gjeld man må ha for å handle der? 

Jeg har handlet der når jeg hadde mer gjelde enn jeg har nå, men nå fikk jeg beskjed om at det ikke var innvilget.

Anonymkode: 67e4f...554

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde over 6x inntekt. Handler med klarna hele tiden. Du har ikke fått betalingsanmerkninger da?

Anonymkode: bd6c6...3f1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Noen som vet hvor lite gjeld man må ha for å handle der? 

Jeg har handlet der når jeg hadde mer gjelde enn jeg har nå, men nå fikk jeg beskjed om at det ikke var innvilget.

Hvis du har fått en betalingspåminnelse eller to derifra, så er det kroken på døra i fem år. Uavhengig av gjeld, inntekt og evt betalingsanmerkninger.

Anonymkode: 22eca...478

Gjest HarryDotter
Skrevet

Det er helt random.

Prøvde kjøpe noe for rundt 10.000 på avbetaling via dem nå nylig, med svært god inntekt og kun normalt huslån som vi fint betjener. Ingen anmerkninger av noe slag. Aldri hatt. Fikk avslag. Bruker aldri Klarna igjen.

Brukt dem før til småbeløp og appen var full av feil og dårlig oversikt. Bruker heller konkurrentene.

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis du har fått en betalingspåminnelse eller to derifra, så er det kroken på døra i fem år. Uavhengig av gjeld, inntekt og evt betalingsanmerkninger.

Dette stemmer ikke. Slutt å spre løgn. Jeg har en fast betaling som går via Klarna. I sin visdom har de jo ikke avtalegiro eller e-faktura sånn at man må legge dette inn manuelt. Det har det hendt at jeg har glemt. Så da har jeg blitt forsinket. Det har aldri fått noen konsekvens for andre kjøp.

Men det er klart at hvis du ikke betaler når du får purring er det en annen sak.

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (6 minutter siden):

Dette stemmer ikke. Slutt å spre løgn. Jeg har en fast betaling som går via Klarna. I sin visdom har de jo ikke avtalegiro eller e-faktura sånn at man må legge dette inn manuelt. Det har det hendt at jeg har glemt. Så da har jeg blitt forsinket. Det har aldri fått noen konsekvens for andre kjøp.

Men det er klart at hvis du ikke betaler når du får purring er det en annen sak.

Det er forskjell på anmerkninger og purring osv

Anmerkning er når det først går til inkasso, du betaler ikke, og de tar utlegg enten i lønn eller eiendeler/eiendom, evt at de ikke kan taes utlegg i noe. DA først har du fått en anmerkning. 

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (8 minutter siden):

Hvorfor beskylder du meg for å spre løgn? Det er sterke ord og helt unødvendig! Jeg jobbet tre år hos Klarna da jeg studerte i Sverige og vet med sikkerhet at det er sånn jeg beskriver. Ihvertfall i Sverige, men regner ikke med at det er så veldig annerledes i Norge. 

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor beskylder du meg for å spre løgn? Det er sterke ord og helt unødvendig! Jeg jobbet tre år hos Klarna da jeg studerte i Sverige og vet med sikkerhet at det er sånn jeg beskriver. Ihvertfall i Sverige, men regner ikke med at det er så veldig annerledes i Norge. 

Jeg har glemt regninga til klarna og fått purring flere ganger fordi den har druknet i innboksen. Aldri fått noen problemer med å handle igjen. 

Anonymkode: 3c1a9...727

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg har glemt regninga til klarna og fått purring flere ganger fordi den har druknet i innboksen. Aldri fått noen problemer med å handle igjen. 

Anonymkode: 3c1a9...727

Samme her.

Anonymkode: 8fcc6...608

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bare vrøvl. Har vært forsinket gjentatte ganger

Anonymkode: 86f28...a8d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Tull! Slutt å spre løgn!

Anonymkode: 8855c...04a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ser ut som det bare er løgn alt du sier. For det stemmer overhodet ikke

Anonymkode: 8855c...04a

• Liker 1
Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-7-21 den 8.50):

Det er forskjell på anmerkninger og purring osv

Anmerkning er når det først går til inkasso, du betaler ikke, og de tar utlegg enten i lønn eller eiendeler/eiendom, evt at de ikke kan taes utlegg i noe. DA først har du fått en anmerkning. 

Ja? Innlegget jeg svarer på snakker ikke om betalingsANMERKNING men betalingsPÅMINNELSE. Ingen får kredittstopp hos Klarna grunnet en purring.

AnonymBruker skrev (På 2021-7-21 den 8.54):

Jeg aner ingenting om hvordan Klarna i Sverige opptrer. Ingen av oss her kan vite at du snakker om svenske forhold.

Du brukte ordet betalingsPÅMINNELSE: det heter under normale omstendigheter purring, og fører ikke til kredittstopp hos Klarna i Norge. Dersom saken går til inkasso derimot vil man få en betalingsANMERKNING som betyr at kreditt kan bli stoppet fordi man ikke lenger er å anse som kredittverdig. 

AnonymBruker
Skrevet
Blondie65 skrev (22 timer siden):

Ja? Innlegget jeg svarer på snakker ikke om betalingsANMERKNING men betalingsPÅMINNELSE. Ingen får kredittstopp hos Klarna grunnet en purring.

Jeg aner ingenting om hvordan Klarna i Sverige opptrer. Ingen av oss her kan vite at du snakker om svenske forhold.

Du brukte ordet betalingsPÅMINNELSE: det heter under normale omstendigheter purring, og fører ikke til kredittstopp hos Klarna i Norge. Dersom saken går til inkasso derimot vil man få en betalingsANMERKNING som betyr at kreditt kan bli stoppet fordi man ikke lenger er å anse som kredittverdig. 

Du får ikke betalingsanmerkning av å ha inkasso. Det er først når inkassoen blir misligholdt at du får anmerkning

Gjest Blondie65
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får ikke betalingsanmerkning av å ha inkasso. Det er først når inkassoen blir misligholdt at du får anmerkning

Jeg var upresis. Betalingsanmerkning oppstår når det ubetalte kravet er sendt til inkasso og den rettslige prosessen er påbegynt for å inndrive kravet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...