Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er hos svigermor noen netter og jeg får ikke sove. Madrassen her er ny og "så fantastisk", men den er så pissemyk at det føles som om rompa mi dras mot jordens kjerne. Det er vondt å ligge på siden, umulig å ligge på magen, og jeg føler meg som en klovn på ryggen. Omtrent slik føles det:

IMG_20210721_041513.jpg.ee80049b38b1427afb0024b06c01eab1.jpg

Gaaaaah!! Hvem kjøper slike madrasser? Jeg er helt utmattet og vi blir her noen dager til. Kan heller ikke bare sove på gulvet da det er felles laken og gulvteppe (!), gusj.

Anonymkode: f98eb...0b6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske tynn og har lite fett, så for meg blir madrasser raskt alt for harde. Jeg har ikke noe fett som demper, så jeg blir liggende på "bein". Myke madrasser er alfa og omega for meg. Rumpa mi siger ikke nedover mer enn resten av kroppen. 

Anonymkode: 7a21f...7e2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Vi er hos svigermor noen netter og jeg får ikke sove. Madrassen her er ny og "så fantastisk", men den er så pissemyk at det føles som om rompa mi dras mot jordens kjerne. Det er vondt å ligge på siden, umulig å ligge på magen, og jeg føler meg som en klovn på ryggen. Omtrent slik føles det:

IMG_20210721_041513.jpg.ee80049b38b1427afb0024b06c01eab1.jpg

Gaaaaah!! Hvem kjøper slike madrasser? Jeg er helt utmattet og vi blir her noen dager til. Kan heller ikke bare sove på gulvet da det er felles laken og gulvteppe (!), gusj.

Sånn er det når man er overvektig.

Anonymkode: 768ea...cc7

• Liker 4
Gjest Robin666
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvem kjøper slike madrasser?

Mange. Bla. din svigermor 

Skrevet

Har du sjekket om madrassen er vendbar? Mange madrasser har en mykere og en fastere side.

Ellers så kommer vel komforten med myk/fast madrass mye an på personens vekt, og en gjesteseng er vel ofte ikke prøvd av huseier (og gjester klager jo ikke) Brukes den stort sett av små barnebarn er jo en myk madrass helt ok for de.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Sånn er det når man er overvektig.

Anonymkode: 768ea...cc7

Madrasser gjør ikke vanligvis sånn selv om man er overvektig. Det kan jeg bekrefte! :huh: 

Anonymkode: db729...af3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det er en rammemadrass og kan ikke snus.😥 Siden dette var pinefull natt nr. 2 og det er flere igjen, fant min bedre halvdel et ekstra laken ikke lenge etter mitt frustrasjonsinnlegg her i natt. Sov på gulvet - og mye bedre! Min BMI er 23,8, det er ikke min kropp som er problemet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøper myke madrasser fordi det er det eneste jeg klarer å sove på. Jo mykere, jo bedre. Jeg ville helst sovet i en seng laget av marshmallows og bomull.

Anonymkode: ea1b6...22b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kan det hjelpe å legge en overmadrass eller et liggeunderlag oppå madrassen?

Anonymkode: a776c...f03

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurte på å legge en hobbyplate under overmadrassen. 🤪

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg får veldig vondt i ryggen av slike myke madrasser. Faktisk er de ikke bra for kroppen.

Anonymkode: 01af1...888

• Liker 5
Skrevet

Jeg som er overvektig må ha faste og harde madrasser. Min søster er svært slank, og må du supermyke madrasser. 

Man kjøper gjerne det man selv ønsker, eller kjøper noe greit som man tror vil fungere bra. Folk er forskjellige.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha, så søte tegninger du lagde! ^^

Fine pupper ^^

Anonymkode: 24789...dec

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk er forskjellige og liker forskjellige madrasser. Det er ikke rarere enn det.

Anonymkode: 796eb...146

Skrevet

Det de fleste gjør feil er vel at de ikke kompletterer med en skikkelig overmadrass. De fleste rammemadrasser jeg har vært borti kjennes i beste fall merkelige ut å ligge på uten overmadrass. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Leo skrev (51 minutter siden):

Det de fleste gjør feil er vel at de ikke kompletterer med en skikkelig overmadrass. De fleste rammemadrasser jeg har vært borti kjennes i beste fall merkelige ut å ligge på uten overmadrass. 

Dette!

Den ene gjestesengen på hytten til foreldrene mine er bare en rammemadrass med en supertynn overmadrass, og den er grusom å ligge på! Mamma mener at den er såååå god fordi det yngste tantebarnet mitt sover jo som steiner når det er der, og derfor er den sengen god nok for alle andre også🙄 (de andre gjestesengene er kanskje bedre, det er skikkelige madrasser men de ligger rett på gulvet, ulempen er at man da må sove på loftet, noe jeg ikke orker siden det blir badstue der oppe)

Anonymkode: 29b0a...1e3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...