AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Hei alle sammen! Jeg skal bli far og er helt ny her på diskusjonsforumet. Jeg tenkte å opprette et innlegg for å høre andres tanker rundt situasjonen jeg er i. Min gravide kjæreste er gravid i uke 25 og vi begge gleder oss stort over det som skal skje. Jeg har likevel begynt å bekymre meg. Det virker som kjæresten min har blitt totalt uinteressert i kos og nærhet. Jeg har stor forståelse for at kjæresten min ikke ønsker å ha sex. Jeg har hørt at det er normalt. Selv om jeg savner det er det noe jeg fint klarer å leve uten denne tiden. Det som der i mot engster meg er at hun virker veldig uinteressert i vanlig kos, kyssing og generell nærkontakt. Jeg kjenner jeg virkelig «savner» nærheten og kosen vi tidligere hadde. Er dette normalt? Jeg er bekymret for at det er noe galt med meg, og er redd for at det ikke skal bli noe bedre når barnet kommer... For øvrig krangler vi svært sjeldent og har et godt forhold. Er det noen som har erfaringer med dette og har noen gode råd? Torgeir, 25 Anonymkode: 31119...6e7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Er ganske vanlig å oppføre seg litt annerledes når man går gravid uten at det ligger noe mer i det enn at hun sikkert er sliten og litt hormoner. Last ned babyverden appen, så kan du involvere deg mer i hva som skjer i de forskjellige ukene. Hva mor går igjennom og tanker far eventuelt har. Snakk med henne om det, mulig hun selv er langt inn i hva som skjer med hennes kropp at hun glemmer litt det som skjer utenfor. Dette ordner seg! Plutselig trenger hun nærhet 24/7 Anonymkode: f7aba...671 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #3 Skrevet 21. juli 2021 Jeg oppførte meg på samme måte. Rett og slett fordi jeg ikke ville ha sex - og var redd for å gi falske forhåpninger om jeg kysset etc. Følte meg også veldlg tykk og lite attraktiv, som gjorde at jeg ikke likte han tok på meg. Anonymkode: f5665...b77 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Det første jeg tenker på, er om hun forbinder nærhet (kos, massasje, kyssing osv) med sex? Var det noe som nesten alltid førte til sex før? I så fall kan det jo hende at hun trekker seg unna fordi hun ikke vil noe mer. Kanskje du kan forsøke å si "jeg har lyst å gi deg massasje i kveld, og det går helt fint at det kun er det, vi trenger ikke å ha sex". Kanskje du kan si at du kun ønsker nærhet, og at du ikke skal "presse" deg på, men at hun selv kan ta initiativ videre dersom hun vil noe mer (og viktig å poengtere at du absolutt ikke forventer noe, så det blir pliktsex i stedet). En annen ide er jo å høre med henne hva hun tenker. Men sørg for å ikke anklage. Kanskje hun ikke føler seg fin? Har smerter? Føler at magen er i veien? Noen synes det er rart å ha sex når man har et levende vesen inni seg. Det er nok lurt å få snakket ut allerede nå. Det kan bli vanskelig senere, etter fødsel og med småbarn hvis dette utvikler seg og kommunikasjonen er på bånn. Anonymkode: 487ce...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 Det er vanlig at man i svangerskap ikke orker verken sex eller nærhet, eller at man føler seg så annerledes (oppblåst, tykk, uvel) at det ikke er komfortabelt med kos og nærhet. Ofte går det over en stund etter at barnet er kommet. Anonymkode: 451f3...5f9
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #6 Skrevet 21. juli 2021 I mitt svangerskap var det mannen som ble sånn. Som andre nevner, så var nok det fordi han forbandt kyssing osv med sex, og ikke hadde lyst til å hverken bli tent selv eller gi meg falske forhåpninger. Han ville ikke ha sex når jeg hadde en baby i magen. Det gikk greit helt i starten, men så ble det lenger og lenger mellom hver gang. I kjæresten din sitt tilfelle kan det skyldes dårlig lyst pga hormoner eller at hun er sliten og/eller har vondt i underlivet pga graviditeten. Snakk med henne om at du ønsker mer nærhet og ikke forventer sex. Anonymkode: 42dc8...905 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #7 Skrevet 21. juli 2021 Er du ikke redd for at penis skal «stikke» babyen? Anonymkode: f3a21...fcb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå