Gå til innhold

Barn som er ekstremt høylytte i etasjen over så det er nesten ikke til å bo under!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg flyttet inn i denne leiligheten for 2 uker siden. Jeg blir snart gal av alt støyet ovenfra. De løper og tramper så hele huset rister. Jeg mener ikke å klage, jeg vet de bare er barn. Jeg vil ikke si ifra om dette, for det synes jeg blir frekt. Men er veldig lytt her og jeg angrer på at jeg flyttet hit på grunn av dette. Det jeg lurer på er, hvem andre her har opplevd det samme, og hva gjorde dere? Nei, jeg kommer ikke til å klage på dette til de over. Takk :)

Anonymkode: 74919...f67

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg flyttet inn i denne leiligheten for 2 uker siden. Jeg blir snart gal av alt støyet ovenfra. De løper og tramper så hele huset rister. Jeg mener ikke å klage, jeg vet de bare er barn. Jeg vil ikke si ifra om dette, for det synes jeg blir frekt. Men er veldig lytt her og jeg angrer på at jeg flyttet hit på grunn av dette. Det jeg lurer på er, hvem andre her har opplevd det samme, og hva gjorde dere? Nei, jeg kommer ikke til å klage på dette til de over. Takk :)

Anonymkode: 74919...f67

Jeg har opplevd det samme og fant ut som deg at jeg ikke ville klage. Ville ikke være den sure, så jeg flyttet. Har dessverre ingen magisk løsning. Hvis man ikke vil klage er det enkleste å flytte 😕

Skrevet

Alternativet til å si ifra, er å lydisolere taket ditt. Om det er gjennomførbart til en fornuftig pris kommer an på hva slags bygg du bor i.

AnonymBruker
Skrevet

Datteren min har nylig flyttet fra et sånt sted. Huseierne hadde opplyst om at det ikke var lydt mellom leilighetene, men det var ikke levelig i kjellerleiligheten. Der kom også barna rett utenfor vinduene til datter og sto og stirret inn i vinduene - selv om hun var hjemme. 

Anonymkode: 7b10a...ea6

AnonymBruker
Skrevet

Har en litt lignende situasjon. Håper på at ihvertfall den verste ungen roer seg når hun blir litt eldre. 

Anonymkode: ca611...d8e

AnonymBruker
Skrevet

Man kan «lydisolere» med møbler og tekstiler også. Både fra din leilighet og utleier (?) sin leilighet. 

Du kan vurdere å si i fra og foreslå utbedring om du leier, og vurdere flytting basert på hvordan du blir møtt. 

Anonymkode: 1d64c...496

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint klage til foreldrene og be de ta hensyn. Du har dine rettigheter etter nabolova der man ikke skal være til unødig sjenanse. Dette er unødig støy. Barna har ikke en menneskerett til å hoppe og springe rundt inne.

Foreldre må lære barna til å ikke løpe rundt inne, sånt gjør man ute.

Har du et styre å forholde deg til så kontakter du disse og forklarer situasjonen. Ta gjerne lydopptak mange ganger for dokumentasjon.

Om dette er en enebolig og du leier en kjellerleilighet så må du enten si ifra eller flytte. Og de fleste voksne utleiere med barn skjønner at det kan være slitsomt. Om de ikke vil tro deg, be de komme ned og lytte mens de ber barna holde på som vanlig, løp og hopp. Utleierne må sette seg ned, slappe av og ikke snakke for at de skal skjønne hvor lytt det er.

Om ingenting av dette er akuelt får du invitere den mest høyrøsta vennen du har og la hen snakke, rope og le under hele besøket som selvfølgelig må vare minst 3-4 timer mens de oppe er hjemme og garantert ikke kan unngå å høre det opp. Og om de så klager si at "ja men deres barn roper og hoier og hopper inne så da regna jeg med at det var helt ok at vi kunne være helt vanlige her nede vi også".

Anonymkode: 2143e...dab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg valgte å flytte, det var helt ulevelig.

Jeg prøvde først å si ifra, men da ble jeg kalt rasist.

Anonymkode: 8fa9a...0a2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ring barnevernet

Anonymkode: 99a68...8da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste trygge er å kjøpe leilighet i toppetasjen så lenge det ikke er takterrasse.

Anonymkode: 46f0d...560

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd det.

Overvektig hyper 10 åring som løper på hallene hele tiden. 

Lillebror på 5 som mister klinkkekuller i gulvet døgnet rundt.

Mens faren er hjemme (om morningen og fram til kl..15) så er alt tiptop.

Når han går på jobb kl.15 porten til helvete åpner seg.

Klagde mest til mamma der oppe da hun var hjemmeværende men barna ga bang i hva hun sier.

Klagde til faren og ,det hjalp mens han var hjemme da. Når han gikk på jobb så ..... 

Holdt ut i 2 år og flyttet til slutt.

Anonymkode: 411bd...685

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke vil klage har du to valg. Leve med det eller flytte. 

Anonymkode: f6687...138

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...