Maskomama Skrevet 20. juli 2021 #1 Del Skrevet 20. juli 2021 Jeg skal ta vaksinedose nr 2 i morra. Har jeg lov til å ha med sønnen min på 6 år? Pappan er ikke hjemme og jeg har ingen til å passe på han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakemonsteret Skrevet 20. juli 2021 #2 Del Skrevet 20. juli 2021 Her har kommunen informert på facebook og nettside at det ikke er tillatt å ha med barn. Både av smittevernhensyn og personvernhensyn. Jeg vet ikke om dette er felles regler for alle kommuner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 20. juli 2021 #3 Del Skrevet 20. juli 2021 kakemonsteret skrev (19 minutter siden): Her har kommunen informert på facebook og nettside at det ikke er tillatt å ha med barn. Både av smittevernhensyn og personvernhensyn. Jeg vet ikke om dette er felles regler for alle kommuner. Merkelige regler. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
altflyter Skrevet 20. juli 2021 #4 Del Skrevet 20. juli 2021 zemer skrev (1 minutt siden): Merkelige regler. Er det merkelig at de ikke vil ha barn løpende rundt på et vaksinesenter hvor mange mennesker samles og man ønsker færrest mulig folk? Hvor mange av dem som får vaksine kvir seg og ønsker ro? Kombinert med spisse gjenstander og dyrt utstyr? Ja. Veldig merkelig. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakemonsteret Skrevet 20. juli 2021 #5 Del Skrevet 20. juli 2021 zemer skrev (1 minutt siden): Merkelige regler. Mulig det er merkelig, men jeg skjønner det jo. Under vaksineringa sitter ca 30 stk på rad og rekke i samme rom, får stikket, og må sitte der og vente i 20 min. Kunne fort blitt kaotisk om folk hadde med barn. Har sett bilder fra andre steder der folk sitter i hver sin bås, men sånn er det ikke her. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrøkenMånestråle Skrevet 20. juli 2021 #6 Del Skrevet 20. juli 2021 Her har det ikke vært et problem. De ønsker jo ikke at man skal avlyse vaksinetimene uten god grunn. De aller fleste klarer å ha kontroll på barna den tiden de er å tar vaksinen. Har heller ikke vært noe informasjon fra kommune og slikt om at barn er uønsket når man tar vaksine. Har man ikke andre muligheter må det nesten bli slik. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 20. juli 2021 #7 Del Skrevet 20. juli 2021 (endret) 23 minutter siden, zemer said: Merkelige regler. Det er ikke så veldig merkelig, egentlig. På vaksinesenterne er det et fast stoloppsett, både for folk som venter og folk som har tatt vaksinen. Det ville fort bli rotete og uoversiktlig (og potensielt smittefarlig) om stoler skulle flyttes, for at flere kunne sitte sammen. Endret 20. juli 2021 av T-Rex 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 21. juli 2021 #8 Del Skrevet 21. juli 2021 T-Rex skrev (7 timer siden): Det er ikke så veldig merkelig, egentlig. På vaksinesenterne er det et fast stoloppsett, både for folk som venter og folk som har tatt vaksinen. Det ville fort bli rotete og uoversiktlig (og potensielt smittefarlig) om stoler skulle flyttes, for at flere kunne sitte sammen. Så det er smittefarlig der, men en kan gå overalt ellers og der er folk tett på hverandre. Synes bare at mange av disse reglene er så motstridende. Kan skjønne det for å holde oversikt, men ikke pga smittevern. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 21. juli 2021 #9 Del Skrevet 21. juli 2021 4 hours ago, zemer said: Så det er smittefarlig der, men en kan gå overalt ellers og der er folk tett på hverandre. Synes bare at mange av disse reglene er så motstridende. Kan skjønne det for å holde oversikt, men ikke pga smittevern. Noe av greia er at stolene blir desinfisert mellom hver vaksinert som bruker dem. Blir det rot med stolene, kan det også bli rot med desinfeksjonen. Jeg tror egentlig at smittefaren ved vaksinasjonsstedene er liten, men i begynnelsen av pandemien var det uvisst akkurat hvor mye berøringssmitte bidro til spredning av viruset, og når det først er innført rutiner i et stort apparat, er det ikke så gunstig å endre dem i eininga. Det er også et poeng at det skal være en bestemt avstand mellom stolene, og flytting av stoler vil unektelig medføre forandring. På mindre steder er det godt mulig at reglene ikke er så strikte, siden det er lettere å holde oversikt. De større vaksinasjonssenterne må derimot ha faste rutiner. Det er jo sånn at dersom én har fått lov til noe, blir det vanskelig å nekte andre. Plutselig er det ikke en mor med en seksåring som kommer, men en forelder med 5 unger. Da blir ting straks en god del verre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kakemonsteret Skrevet 21. juli 2021 #10 Del Skrevet 21. juli 2021 Min kommune er et «mindre sted» som har vært uten smitte i lang tid, likevel disse strikte reglene. Dette var informasjon kommunen gikk ut med nå nylig, siden aldersgruppene med de fleste småbarnsforeldre står for tur. Samtidig opplyste de at de er behjelpelig med bytting av tidspunkt dersom de ikke får barnevakt på oppsatt tidspunkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LastSummer Skrevet 21. juli 2021 #11 Del Skrevet 21. juli 2021 Kan jeg ha med meg barn når jeg skal ta vaksine? Nei. Det er en stor fordel om du kommer alene. Dersom du skulle få bivirkninger, har ikke personellet på vaksineringslokalet mulighet til å ta hånd om barnet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg