AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Jeg tror hun er i et ugreit forhold, og dette er hvorfor : - hun og mannen hennes ble sammen da vi var naboer, de var i begynnelsen mye hos oss, og det var høyt konfliktnivå. Hun var da mindreårig. - mannen hennes har sloss med pappa. Vet også at han selv har hatt voldsom oppvekst. - de har vært sammen 13 år, og de siste 12 årene har jeg sett han 2 ganger. Han er aldri hjemme når jeg er hos dem. Han er aldri med i bursdager, middager, besøk, han har ingen kontakt med oss i hennes familie. - jeg får ikke lov til å komme til henne om han er der. Hun tar ikke tlf når han er hjemme, og venter til han eller hun er gått ut. - han er aldri med henne når hun trenger støtte, iform av når hun har vært akutt syk og må legges inn, operasjoner ect. - hun sier ofte at hun skal hilse, eller at han har sagt at jeg gjerne må komme på middag eller noe sånt, men det skjer aldri. - jeg flytta hjemmefra for 7,5 år siden, og bodd flere ulike steder, både nær henne og 30-60 min unna. Hun har besøkt meg ganger på 8 år. Jeg inviterer ofte, og hun sier ja men avlyser. Hun kan invitere seg selv for å rette opp at hun avlyste, men avlyser da, med en eller annen unnskyldning. Hun vil alltid være i nærheten av seg. -når jeg hjelper henne hjemme, får jeg ikke lov til å gå på do eller vaske hender før jeg går, fordi han er der. Hun sier ikke det, men sier fks ' han bruker badet' -alltid når hun snakker med han når hun er i tlf med meg, eller når han ringer, så ler hun alltid masse og veldig falskt. Og sier alltid at han sa noe teit. Men jeg kjenner henne så vet jo at hun ikke ler sånn. Altså hva I alle dager skal jeg gjøre. Hun skjermer han og dekker over for alt. Vil jo ha søsteren min, men det kan ikke være sånn at det kun er jeg som skal dra dit. Jeg er i byen hennes mange ganger i mnd. Synes 5 ganger på 7,5 år er rett og slett galt. Jeg vil si ifra uten å beskylde henne eller mannen for noe. Noen med erfaring? Anonymkode: f7c8b...d20
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Besøkt meg 5 ganger på 7,5 år ** Anonymkode: f7c8b...d20
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Mannen hennes har sloss med faren deres....? Oh lord. Hvor skal man egentlig begynne her, a? Anonymkode: 7c9c1...cf2 2
MiaHI Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Du har sett han 2 ganger på 12 år, og når du er på besøk så «bruker han badet»? Hæ?😅 Sitter han å gjemmer seg på badet når du er på besøk hos søsteren din? 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 MiaHI skrev (22 minutter siden): Du har sett han 2 ganger på 12 år, og når du er på besøk så «bruker han badet»? Hæ?😅 Sitter han å gjemmer seg på badet når du er på besøk hos søsteren din? Jeg hadde hjulpet henne i kjelleren noen timer men da jeg skulle gå fikk jeg ikke lov til å gå på do eller å vaske hender. Hun gikk da opp mange etasjer og henta våtservietter til meg. Anonymkode: f7c8b...d20
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Mannen hennes har sloss med faren deres....? Oh lord. Hvor skal man egentlig begynne her, a? Anonymkode: 7c9c1...cf2 Ja, si det?! Han hadde vært ufin mot søsteren min og pappa, som resulterte i litt bråk. Anonymkode: f7c8b...d20
MiaHI Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg hadde hjulpet henne i kjelleren noen timer men da jeg skulle gå fikk jeg ikke lov til å gå på do eller å vaske hender. Hun gikk da opp mange etasjer og henta våtservietter til meg. Anonymkode: f7c8b...d20 Du skrev det som det hadde skjedd flere ganger, men det var altså et engangstilfelle? Mitt tips er å snakke med søsteren din om dette, og prøv å få til å møte mannen. At du bare har sett han 2 ganger på 12 år er jo veldig rart….?
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Du får begynne å spionere litt på dem (vet det er ikke riktig, men jeg ville gjort det), gå deg en tur i nærheten eller ta deg en kjøretur i ny og ne når det er kveld. For å se om du hører husbråk. Gå rundt i nabolaget og snakk med naboer, si en positiv setning om din søster å se om en nabo plutselig sier noe de har lagt merke til. Det er helt sikkert noe galt bak lukkede dører, slik du beskriver så må det være noe. Er ikke riktig å spionere, men så lenge det er din søster ville jeg gjort det for å finne det ut. Når hun beskytter han i alt så er dette eneste løsning for å kunne hjelpe henne. Du må finne ut problemet selv. Anonymkode: c8d1d...ab1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Helt sykt at dere i familien har latt dette skure og gå i 12 år?! Har de barn? Dette er jo HELT SJUKHUS..! Her hadde jeg kjørt 100% på en familieintervensjon. Hun TØR jo ikke si noe, gjøre noe, leve et normalt liv. Det er ingenting av det du skriver som er i nærheten av normalt. Ærlig talt, dere må ta noen grep her. Nordmenn er så sykt opptatt av å ikke blande seg "for mye", her er det blandet altfor altfor lite..! Søsteren din ble sammen med denne fyren når hun var mindreårig, det er ALT du trenger å vite. Det andre skrotet du forteller er bare ting man skjønner er konsekvens av at din mindreårige søster ble sammen med en drittsekk og ingen har satt foten ned verken da eller nå. Kanskje det var det faren din prøvde å gjøre, eller? Det er ikke din feil at hun er sammen med ham, så misforstå meg rett her. Men det er helt krise at du ikke kan ha et normalt forhold til egen søster; og det er ikke fordi en av dere ikke vil, det står regelrett ett annet menneske i veien for henne og forholdet hennes til familien. Det er IKKE NORMALT. DET ER MISHANDLING. Hun må få hjelp, og hun må være 150% sikker og trygg på at hun har støtte og kan dra og bekreftelse fra alle dere på at hun lever som et dyr i bur. Vær så snill, hjelp søsteren din mens du kan! Anonymkode: d00c1...3b9 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå