AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Regner med det er stor forskjell på vest og øst, i vest tviler jeg ikke på at kristendommen står sterkt mange steder og jeg ser det står skrevet endel om Rogaland. Men hva med Aust-agder, spesielt langs kysten, fra Risør til Lillesand? Noen som har lyst til å fortelle og utdype? Er det slik at ikke-kristne kan føle se hjemme der? Anonymkode: c0a54...570
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #2 Skrevet 22. juli 2021 Bompeli-bump-bump Skrev denne så sent på kvelden den dagen, var sikker få som var våkne! Anonymkode: c0a54...570
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Haha. Overhode ikke verre enn andre steder gitt. Kjenner vel ingen som går i kirken hver søndag. Noen går julaften og resten stiller opp på dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelser i kirka. Siste konfirmasjon vi var i var de vel 40% i kirken, 40% humanistisk og 20% gjorde ingen ting fra det klassetrinnet. Mener presten sa at det pleide å komme maks 20 på gudstjenesten og de var over 60 år, så han håpet flere kom etterhvert 😆 Anonymkode: 828c9...2d1 1
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Haha. Overhode ikke verre enn andre steder gitt. Kjenner vel ingen som går i kirken hver søndag. Noen går julaften og resten stiller opp på dåp, konfirmasjon, bryllup og begravelser i kirka. Siste konfirmasjon vi var i var de vel 40% i kirken, 40% humanistisk og 20% gjorde ingen ting fra det klassetrinnet. Mener presten sa at det pleide å komme maks 20 på gudstjenesten og de var over 60 år, så han håpet flere kom etterhvert 😆 Anonymkode: 828c9...2d1 Det høres jo ikke mye bibelbelte ut nei! Husker det var litt trøbbel med kristne som ikke ville ha flere serveringssteder i Lillesand for endel år tilbake osv. men det er omtrent det eneste jeg vet. Kjenner området så lite at jeg står helt blank liksom. Har el kun vært i Arendal for Hovefestivalen flere år tilbake. Media gir inntrykk av at det er mye kristendom i hele Agder, men jeg fikk meg liksom ikke til å tro det. Har vært noen ganger i Kragerø, og der er det jo IKKE sånn. Anonymkode: c0a54...570
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #5 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det høres jo ikke mye bibelbelte ut nei! Husker det var litt trøbbel med kristne som ikke ville ha flere serveringssteder i Lillesand for endel år tilbake osv. men det er omtrent det eneste jeg vet. Kjenner området så lite at jeg står helt blank liksom. Har el kun vært i Arendal for Hovefestivalen flere år tilbake. Media gir inntrykk av at det er mye kristendom i hele Agder, men jeg fikk meg liksom ikke til å tro det. Har vært noen ganger i Kragerø, og der er det jo IKKE sånn. Anonymkode: c0a54...570 Kragerø er jo ikke Agder. Anonymkode: d6996...cc8 2
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #6 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Kragerø er jo ikke Agder. Anonymkode: d6996...cc8 Det er nå siste kommunen mot Aust-Agder på den sida, og jeg lagde jo tråden for å se om noen kunne gi meg info om området, fordi jeg som sagt har vært lite i Agder. Jeg har vært usikker på hvor langt bibelbeltet egentlig strakk seg, om det bare var fra Kristiansand/Lillesand og vestover, eller om det også trakk innover Aust-agder også. Det eneste jeg altså vet er at det ikke er slik rett over fylkesgrensa til Kragerø, men det sier meg lite om hvordan det er i Risør og Arendal, Tvedestrand, Grimstad osv. Anonymkode: c0a54...570
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2021 #7 Skrevet 25. juli 2021 Tror nok det er verre i gamle Vest Agder. På grensen mellom Sør og Vestlandet er det verst. Mange "rare" frimenigheter" som har sine egne tolkninger av bibelen og regler. På strekningen Flekkefjord - Egersund er det helt forferdelig. Hauge i Dalane = Kristen-horror plass nr. 1 i Norge. Anonymkode: 83abb...96c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå