AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Noen som har jobbet på Ikea og som kan komme med sine innspill? Hvordan er lønna? Hva er vanlig å få i timelønn som deltidsansatt? Er det gode muligheter for å vokse i firmaet? En bra arbeidsplass? Er det bonusordninger? Anonymkode: 82cfe...b5d
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #2 Skrevet 21. juli 2021 jeg har jobbet der for noen år siden når jeg var student. veldig gode muligheter for å vokse. omtrent alle med lederstillinger og mer ansvar hadde først vært på gulvet og vokst i stillingen. du kan også søke interne stillinger på andre deler av varehuset eller andre steder. jeg trivdes kjempegodt endte opp med å jobbe der hele 6år. det er muligens forskjellig fra stedene. jobbet selv på ikea sørlandet (lillesans/kristiansand). da var det bonus med 15%rabatt på handel. vi fikk også bonus til jul (jeg fikk 1.5lønn ekstra i tre år) . det er også pensjonssparebonus etter x antall år, så jeg har ekstra pensjon som de har gitt meg. kan ikke si noe om hvordan det fungerer nå. sier ikke noe om lønn siden der er noen år siden (4-5), timelønn med ekstra kvelds og helgetillegg. når jeg jobbet var det over tariff. Anonymkode: a8ffe...6ad 3
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #3 Skrevet 22. juli 2021 Jeg jobber der er veldig godt miljø, masse muligheter til å bytte område og jobbe med forskjellige ting om du blir lei av noe, samt å vokse og utvikle seg i firmaet. Kan signere på at de fleste ledere har jobbet seg oppover, som er en fordel hvis du ikke har universitet/høyskoleutdanning. Jeg startet da jeg var student og tok utdanning innenfor HR, men opplever at det er mange om beinet på disse stillingene og de ser mer på personlighet/erfaring enn utdanning og kompetanse. Føler det er lettere å skaffe seg erfaring som mellomleder enn å ta 5-årig master dersom du ønsker deg opp i stillingene på IKEA 😛 Opplever også at mange starter her som studenter, men trives så godt at de blir værende når de er ferdigutdannet 😛 er mye forskjellig kompetanse på huset. Lønna er for øvrig veldig god, selv i «sommerjobbstillingene» som ikke krever noe spesiell utdanning. Jeg tjener nesten like godt som min samboer, som har en treårig ingeniørutdanning og jobber i kommunen. Får utbetalt ca. 30.000 (netto). Han har imidlertid en 8-16-jobb, mens jeg må jobbe en kveld i uka og annenhver lørdag. Vet ikke om det har noe betydning for deg, da, men er jo noe å tenke på om man har barn etc. Bare spør om du lurer på noe annet! Anonymkode: cd24d...cd8 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Skrevet 22. juli 2021 Jobba der deltid i 6 år under studiene, i restauranten. Synes det var veldig grei arbeidsplass, veldig ordentlig og profesjonell arbeidsplass, fokus på miljøet. Mange muligheter til å vokse innad i selskapet, så og si alle lederne var tidligere "vanlige" ansatte. Vi som jobba i restauranten fikk gratis mat i kantina, god varmmat hver dag (husker jeg alltid synes maten i kantina var bedre enn den i restauranten). Dette var på IKEA Slependen et par år tilbake. Anonymkode: 4090e...1d2 2
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg jobber der er veldig godt miljø, masse muligheter til å bytte område og jobbe med forskjellige ting om du blir lei av noe, samt å vokse og utvikle seg i firmaet. Kan signere på at de fleste ledere har jobbet seg oppover, som er en fordel hvis du ikke har universitet/høyskoleutdanning. Jeg startet da jeg var student og tok utdanning innenfor HR, men opplever at det er mange om beinet på disse stillingene og de ser mer på personlighet/erfaring enn utdanning og kompetanse. Føler det er lettere å skaffe seg erfaring som mellomleder enn å ta 5-årig master dersom du ønsker deg opp i stillingene på IKEA 😛 Opplever også at mange starter her som studenter, men trives så godt at de blir værende når de er ferdigutdannet 😛 er mye forskjellig kompetanse på huset. Lønna er for øvrig veldig god, selv i «sommerjobbstillingene» som ikke krever noe spesiell utdanning. Jeg tjener nesten like godt som min samboer, som har en treårig ingeniørutdanning og jobber i kommunen. Får utbetalt ca. 30.000 (netto). Han har imidlertid en 8-16-jobb, mens jeg må jobbe en kveld i uka og annenhver lørdag. Vet ikke om det har noe betydning for deg, da, men er jo noe å tenke på om man har barn etc. Bare spør om du lurer på noe annet! Anonymkode: cd24d...cd8 Hva du har utbetalt er uinteressant grunnet flere forskjellige variabler - det er bruttolønnen din TS vil vite. Anonymkode: 9236a...f47
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå