AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Ingen tur. Dårlig råd. Kan ikke finne p noe og ingen å finne noe på med. Alle andre har nok med seg selv og familie/venner. Blir 3 uker hjemme. Sove og se tv. Nitrist. Håper dere andre nyter ferien! Anonymkode: 8a7ce...0b6
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 20. juli 2021 Med den innstillingen får du en kjip ferie. Anonymkode: 09db3...6a8 67
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Slutt å syte! Kle på deg og gå ut på tur! Gå på kafé, gå på kino, gå på shopping, dra til byen og rusle rundt i sentrum! Det er mye du kan finne på! Anonymkode: ac820...44d 17
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Hvorfor har det blitt slik, TS? Har du ingen venner, familie eller kollegaer du kan treffe i ferien? Anonymkode: eefd9...6c3 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ingen tur. Dårlig råd. Kan ikke finne p noe og ingen å finne noe på med. Alle andre har nok med seg selv og familie/venner. Blir 3 uker hjemme. Sove og se tv. Nitrist. Håper dere andre nyter ferien! Anonymkode: 8a7ce...0b6 Jeg har 4 uker hjemme og nyter ferien, synes dagene går altfor fort!! Jeg har heller ikke så god råd så vil heller prioritere å kose meg litt ekstra her i byen enn å bruke mye penger på reise og opphold et annet sted. Jeg aner heller ikke hvem jeg skulle dratt på ferie sammen med dersom jeg skulle reist et sted og hadde derfor følt meg myyye mer ensom et annet sted enn hjemme. Her føler jeg meg absolutt ikke ensom, har venner og venninner å treffe og ellers går jeg på dater, drikker vin, går på fjellturer og ellers bare slapper av! Prøv å endre tankegangen din litt og gjør ting du ikke føler du har tid til ellers. Oppdag nye turområder og steder i nærheten, les bøker, gå på stranden, gå på kafé osv… ikke ødelegg ferien på å tenke at du skulle vært et annet sted. lykke til og god ferie☀️ Anonymkode: 84e13...283 14
avent Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Har du mulighet til å få lånt deg et telt ? Dra på telttur langs en strand å grill pølser, koster omtrent ingenting. Evt kan du ta med deg teltet å dra til fjells, koster ikke stort det heller 👍 Husk at ferie ikke er ensbetydende med 14 dager i Hellas med all inclusive 😊 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Hva hindrer deg i å gjøre noe gøy? Er du funksjonshemmet og avhengig av hjelp fra hjemmesykepleien til å klø deg på nesen? Er du døende og innlagt på sykehus? Eller er du kanskje en helt vanlig person med fri vilje og alle muligheter? Anonymkode: 46931...a7e 14
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Maling på tilbud nå, puss opp et rom? Så har du noe å gjøre Anonymkode: db44d...4e5 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Med 1800 kr til lønn sier det seg selv at det kan ikke skje noe. Må dekke mat og når lønn lite for må ha over til regningskonto og fikk lite feriepenger. Ja, blir kjip ferie når alle andre er på tur og koser seg med venner/familie. Blir sove og tv her. Ikke meldt bra vær heller. Skikkelig lei meg og deppa. Hadde ikke giddet telttur alene. Anonymkode: 8a7ce...0b6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Hvorfor kan du ikke finne på noe? Høres mest ut som om du føler så synd på deg selv at du ikke klarer å hygge deg - er ikke det for dumt? Klin aleine de neste ukene jeg også. Pga sykdom er postkassa ofte lengst jeg kommer meg, og pengene vokser ikke akkurat på trær. Kunne valgt å fokusere på alt som er møkk og kjipt i mitt liv, men det gidder jeg bare ikke. Vi har bare dette ene livet, og jeg vil ha det så fint som jeg kan ha det Storkoser meg denne sommeren! Selv om jeg stort sett bare er hjemme, litt på uteplassen og stort sett alene. Null Netflix Tidligere i sommer fikk jeg satt frø til en mini grønnsakshage, luksus med plukksalat, sukkererter og gressløk. Kanskje blir det gulerøtter i ei krukke utpå høsten. Fått tak i et par billige lerret og akrylmaling fra søstrene grene - gøy å eksperimentere med farger og leke kunstner! Hører lydbøker - gratis via bibliotekets app. Reker og hvitvin (alkoholfri pga medisiner). Begynt å spille pokemon go, og fant ei lokal chat-gruppe å spille med. Pga covid har de fiksa så en kan spille hjemmefra, passer meg utmerket Bomullsgarn i glade farger for å strikke kluter med, men det har jeg ikke fått tid til ennå. Så snart som været er bra nok tar jeg turer i nærområdet i den elektriske rullestolen - frihet! Tenk å kunne kjøre bort og kjøpe mine egne jordbær! Se på utsikten! Plukke blomster i en grøftekant (bratt li så jeg når fra stolen på ene siden av veien). Nå skal jeg slutte å skrive - du skjønner nok tegninga. Ja, jeg har også syntes veldig synd på med selv i mørke øyeblikk. Men velger å gråte litt ei stund, og så riste det av meg - og heller fokusere på alt jeg kan, muligheter og skape så mye glede og kos for meg selv jeg bare klarer Anonymkode: 618ad...ff3 28
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #11 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen tur. Dårlig råd. Kan ikke finne p noe og ingen å finne noe på med. Alle andre har nok med seg selv og familie/venner. Blir 3 uker hjemme. Sove og se tv. Nitrist. Håper dere andre nyter ferien! Anonymkode: 8a7ce...0b6 Lukter bortskjemt menneske som tar alt for gitt Anonymkode: 01193...5c4 6
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #12 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ingen tur. Dårlig råd. Kan ikke finne p noe og ingen å finne noe på med. Alle andre har nok med seg selv og familie/venner. Blir 3 uker hjemme. Sove og se tv. Nitrist. Håper dere andre nyter ferien! Anonymkode: 8a7ce...0b6 Duuuuuuuuuu Anonymkode: 7f719...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #13 Skrevet 21. juli 2021 Svigerfaren min ble veldig syk på mandag, alle søsknene samlet i dag på sykehuset fordi han antageligvis ikke klarer seg - i morgen barnebarn. Vi starta ferien på mandag. Få hue ut av ræva, du bor i et av verdens fineste turland. Skap deg noen minner i stede, for med den holdningen det blir det jo selvsagt dritt. Anonymkode: b1543...c33 14
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ingen tur. Dårlig råd. Kan ikke finne p noe og ingen å finne noe på med. Alle andre har nok med seg selv og familie/venner. Blir 3 uker hjemme. Sove og se tv. Nitrist. Håper dere andre nyter ferien! Anonymkode: 8a7ce...0b6 Føler med deg. Har hatt det helt likt i tre uker, og nå er "ferien" snart over, og da er det tilbake til en drittjobb jeg ikke trives i. Er fryktelig langt nede, og ser få lyspunkter i tilværelsen. Ikke hør på de som ber deg om å slutte å sutre, og gjøre det beste ut av det. De aner ikke hva de snakker om. Anonymkode: bf677...34f 5
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #15 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvorfor kan du ikke finne på noe? Høres mest ut som om du føler så synd på deg selv at du ikke klarer å hygge deg - er ikke det for dumt? Klin aleine de neste ukene jeg også. Pga sykdom er postkassa ofte lengst jeg kommer meg, og pengene vokser ikke akkurat på trær. Kunne valgt å fokusere på alt som er møkk og kjipt i mitt liv, men det gidder jeg bare ikke. Vi har bare dette ene livet, og jeg vil ha det så fint som jeg kan ha det Storkoser meg denne sommeren! Selv om jeg stort sett bare er hjemme, litt på uteplassen og stort sett alene. Null Netflix Tidligere i sommer fikk jeg satt frø til en mini grønnsakshage, luksus med plukksalat, sukkererter og gressløk. Kanskje blir det gulerøtter i ei krukke utpå høsten. Fått tak i et par billige lerret og akrylmaling fra søstrene grene - gøy å eksperimentere med farger og leke kunstner! Hører lydbøker - gratis via bibliotekets app. Reker og hvitvin (alkoholfri pga medisiner). Begynt å spille pokemon go, og fant ei lokal chat-gruppe å spille med. Pga covid har de fiksa så en kan spille hjemmefra, passer meg utmerket Bomullsgarn i glade farger for å strikke kluter med, men det har jeg ikke fått tid til ennå. Så snart som været er bra nok tar jeg turer i nærområdet i den elektriske rullestolen - frihet! Tenk å kunne kjøre bort og kjøpe mine egne jordbær! Se på utsikten! Plukke blomster i en grøftekant (bratt li så jeg når fra stolen på ene siden av veien). Nå skal jeg slutte å skrive - du skjønner nok tegninga. Ja, jeg har også syntes veldig synd på med selv i mørke øyeblikk. Men velger å gråte litt ei stund, og så riste det av meg - og heller fokusere på alt jeg kan, muligheter og skape så mye glede og kos for meg selv jeg bare klarer Anonymkode: 618ad...ff3 For en flott innstilling❤️ denne skal jeg ta med meg videre Anonymkode: 34e18...837 10
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #16 Skrevet 21. juli 2021 Dra på biblioteket, lån deg en haug med bøker helt gratis. Dra på tur i skogen, plukk bær/sopp, kos deg meg matpakke og kaffe. Bli med på stolpejakten eller lignende hvis det finnes der du bor. Bak noe godt, og fyll opp fryseren. Gå på tur i nærområdet, kanskje du oppdager noe spennende.. Unn deg en tur eller to på kafè. Kjøp deg en drikke du liker, les ei bok eller bare sitt å se på folkelivet. Finn et prosjekt som ikke koster noe å holde på med hjemme. Feks. rydd i skuffer og skap, vask plasser du sjelden gidder til vanlig. Ta med matpakke og pledd, legg deg i en park eller på stranda når været blir bedre. Finn deg en god serie å avslutte dagen med hvis du liker det. God sommer😎 Anonymkode: f1941...1e4 12
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #17 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Føler med deg. Har hatt det helt likt i tre uker, og nå er "ferien" snart over, og da er det tilbake til en drittjobb jeg ikke trives i. Er fryktelig langt nede, og ser få lyspunkter i tilværelsen. Ikke hør på de som ber deg om å slutte å sutre, og gjøre det beste ut av det. De aner ikke hva de snakker om. Anonymkode: bf677...34f Men hvorfor gjør du ikke noe for å endre det? Hvis du mistrives i jobben er det ditt ansvar å 1) snakke med sjefen om kanskje å få andre arbeidsoppgaver, 2) snakke med tillitsvalgte/verneombud hvis arbeidsmiljøet trenger forbedring, 3) søke andre jobber, 4) kompetanseheving eller 5) endre egen innstilling. Det er bare du som besitter makten til å endre ditt liv. Du kan be om hjelp fra psykolog, fastlege, NAV eller andre, men det er du som må ta det første steget og be om hjelp. Bruk den siste uken av ferien din til å bestemme deg for hva du ønsker, og legg en plan for hvordan du skal komme dit eller i det minste komme et stykke på veien dit. Hvis du er så langt nede som nå, vil vel all forbedring være viktig så det er ikke så mye som skal til før du får det bedre, ikke sant? Anonymkode: 46931...a7e 11
avent Skrevet 21. juli 2021 #18 Skrevet 21. juli 2021 Det må da være noe dere kan gjøre ? Reise ut til nabobyen, er det øyer det går båt ut til? Har dere ingen ledige venner eller familie du kan henge med ? Er det ingen strender, parker ol i nærheten ? Er det ingen serverdigheter, museumer, åpen gård ol du kan besøke ? En kopp kaffe å en god bok på en utecafe ? Hva med å invitere til jentefest eller spleiselag der alle tar med en rett hver fra et typisk "syden" land å lat som om dere er på en resturant i utlandet! 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #19 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Men hvorfor gjør du ikke noe for å endre det? Hvis du mistrives i jobben er det ditt ansvar å 1) snakke med sjefen om kanskje å få andre arbeidsoppgaver, 2) snakke med tillitsvalgte/verneombud hvis arbeidsmiljøet trenger forbedring, 3) søke andre jobber, 4) kompetanseheving eller 5) endre egen innstilling. Det er bare du som besitter makten til å endre ditt liv. Du kan be om hjelp fra psykolog, fastlege, NAV eller andre, men det er du som må ta det første steget og be om hjelp. Bruk den siste uken av ferien din til å bestemme deg for hva du ønsker, og legg en plan for hvordan du skal komme dit eller i det minste komme et stykke på veien dit. Hvis du er så langt nede som nå, vil vel all forbedring være viktig så det er ikke så mye som skal til før du får det bedre, ikke sant? Anonymkode: 46931...a7e Jeg gjør så klart dette. Min historie er nok mer komplisert enn jeg ønsker å gå inn på her. Lite lys i tunellen. Anonymkode: bf677...34f
Kvittering Skrevet 21. juli 2021 #20 Skrevet 21. juli 2021 Når folk definerer lykken i ferien sin etter hvor mye penger de har å svi av på den. Shaking my head. Det er ikke en menneskerett å bruke masse penger på ferie, det burde det heller ikke være. Ferien er det du gjør den til selv. 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå