Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte vi skulle overraske datteren og sønnen vår til jul med MP3Siden vi skal reise langt avgårde er det kjekke, små og nyttige presanger å ha med. MEN.. hva skal jeg laste ned.

Sønnen min er 8 år og liker alt fra Schnappi til Wig Wam, jenta på 5 år elsker fengende melodier med bla Amy Diamond osv.

Men musikken bør jo være litt variert og derfor håper jeg at dere kan hjelpe meg. Hva liker eller har deres barn likt av musikk.

Det kan være både gammel og ny musikk. :digge:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk vg lista og hits for kids til åtteåringen.

Til femåringen funker "hubbabubba" sanger, alle disse jentesangerne, Rosa helikopter, Crash, prinsessefavoritter osv.

Skrevet

Hva med å ta med litt mer "matnyttig" musikk i tillegg? Norske sanger som kan utvikle språket litt. F.eks. Maj Britt Andersens "Folk er rare" serie, morsomme tekster, fengende melodier. Ikke at barn alltid må "pedagogiseres", men husker hvertfall at jeg likte denne musikken godt da jeg var liten. Man har jo også de gode gamle

slagerne, "Pappa'n til Tove Mette", "Teddy'n min" med Lille Grete, "Jeg vil ha en liten hund" etc. Kanskje mest for 5 åringen dette da, har aldri vært en liten gutt på 8 år, så jeg vet ikke helt hva som er i skuddet der... Synes det er greit om barn får med seg litt annet enn bare Scnappi og Rosa helikopter, selv om jeg skjønner at slik musikk fenger. Kanskje lett å si at barn skal høre på "fornuftig" musikk også, min 1. er bare et lite frø enda ;) Fenger det ikke så kan man jo ikke tvinge dem til å høre på heller.

Skrevet

Takk for mange gode ideer. Jeg skal ta med noe fra det meste tror jeg. Får jo mange sanger inn på en mp3 har jeg forstått.

Må bare leite litt på internett, vet ikke om det finnes så mange norske barnesanger å laste ned, vet ivertfall ikke hvor.

Hiv på flere gode ideer hvis noen andre kommer på noe. Norsk eller utenlandsk, pedagogisk eller ikke spiller ingen rolle.

Skrevet

Elevene mine digger Casper CD'en. Spesielt den første sangen: Det var en gang en * og en ~"!

Skrevet (endret)

Du kan låne cd'er og lydbøker på biblioteket, kopiere dem og legge dem inn på spilleren (i mp3-format). Det er faktisk lovlig.

Endret av smil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...