AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Etter 23/5 regelen trenger jeg 6 fag til generell studiekompetanse. Kikket på nett og kursene er jo utrolig dyrt! Går det an å lære på egen hand og melder seg kun til eksamen? Anonymkode: 0bc37...405
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Du kan lese selv å melde deg opp som privatist uten å betale for noen kurs. Har du sjekket om du kan ha krav på voksenopplæring? Anonymkode: 309e4...349 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Jeg tok historie og naturfag ved å bare lese selv, kun eksamensavgift. Norsken er vel greit å få ved undervisning (syns jeg) da det er mye pensum men det er jo opp til hver enkelt! Anonymkode: b5841...0b8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du kan lese selv å melde deg opp som privatist uten å betale for noen kurs. Har du sjekket om du kan ha krav på voksenopplæring? Anonymkode: 309e4...349 Ja, jeg er i gang med det, venter på svar. Hvis jeg ikke ha krav på voksenopplæring, må jeg lese selv, har ikke lyst å ta opp lån for det. Anonymkode: 0bc37...405
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja, jeg er i gang med det, venter på svar. Hvis jeg ikke ha krav på voksenopplæring, må jeg lese selv, har ikke lyst å ta opp lån for det. Anonymkode: 0bc37...405 Ingen problem å lese selv. Finnes masse videoer på youtube som dekker pensum i både matte, historie, samfunnsfag og naturfag. Ingen problem. Hvis du ikke klarer å disiplinere deg selv til å ta de få fagene på egenhånd vil du slite når du kommer på universitetet og må pløye gjennom et par tusen sider tungt pensumstoff hvert semester. Anonymkode: 65620...b23
Alice123 Skrevet 21. juli 2021 #6 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ingen problem å lese selv. Finnes masse videoer på youtube som dekker pensum i både matte, historie, samfunnsfag og naturfag. Ingen problem. Hvis du ikke klarer å disiplinere deg selv til å ta de få fagene på egenhånd vil du slite når du kommer på universitetet og må pløye gjennom et par tusen sider tungt pensumstoff hvert semester. Anonymkode: 65620...b23 Det som kan være vanskelig med å lese selv, er at man ikke nødvendigvis vet hvordan man skal "vinkle" kunnskapen inn mot hva de spør om på eksamen. En lærer vet dette og styrer/veileder elevene slik at de er forberedt ("eksamensklar"). Jeg sier ikke det er umulig å gjøre det selv, men at det ikke nødvendigvis er latskap/dumskap som er årsaken til at eksamen går dårlig på eksamen om man tar alt som privatist. Spesielt i omfattende fag som norsk. På samme måte er det anbefalt (eller obligatorisk) å delta på forelesning og/eller seminar på universtetet. Emnet kan ha tre tusen siders pensum, men foreleser vet hvem man skal fokusere på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå