AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Jeg har i dag tatt tre positive gravidetsprøver (urin) etter jeg i helgen plutselig dikk ømme bryster. Jeg har også vært øm og kjent murringer nederst i magen. En graviditet og et barn er jeg absolutt ikke klar for, derav bruk av spiral som jeg trodde skulle være et veldig sikkert prevansjonsmiddel. Har noen erfaring med abort med spiral? Regner med spiralen må fjernes? Den siste tiden har jeg begynt å blø under samleie og gikk derfor til gynekolog for to uker siden, da kunne ikke graviditet påvises i urinen. Hun så dog noe på den ene eggstokken min, og med kyleena spiral er det 50% sjanse for ektopisk svangerskap. Mulig jeg overtenker nå, men gjerne del deres erfaringer med både graviditet og abort med spiral! Anonymkode: b6c68...69c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Kyleena hormonspiral bruker jeg også, og den har kun 19,5 mg progestagen i forhold til Mirena som er den sterkeste spiralen og som har 52,5 mg progestagen. Jeg tenker da at Kyleena ikke er så sikker som prevensjon som Mirena? Hva er ektopisk svangerskap? Anonymkode: ced00...176
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kyleena hormonspiral bruker jeg også, og den har kun 19,5 mg progestagen i forhold til Mirena som er den sterkeste spiralen og som har 52,5 mg progestagen. Jeg tenker da at Kyleena ikke er så sikker som prevensjon som Mirena? Hva er ektopisk svangerskap? Anonymkode: ced00...176 Svangerskap utenfor livmoren Anonymkode: 6f635...d95
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå