Luppa Skrevet 20. juli 2021 #1 Del Skrevet 20. juli 2021 (endret) Noen som har prøv seg på forfatterjakten til NRK? Jeg tror jeg vet hvem havørna og sykesøsteren er! Edit: hvis dere deler forslag, skriv dem i spoilere! Jeg jobber fremdeles med de to andre 😄 Endret 20. juli 2021 av Luppa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #2 Del Skrevet 21. juli 2021 Tror også jeg har havørna og sykesøsteren 😅. Gaupa er jeg litt i tvil om, men har et navn der og. Der jeg sliter mest er kaninharen (eller hva den het! 😅😅). Anonymkode: 75bf1...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #3 Del Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Tror også jeg har havørna og sykesøsteren 😅. Gaupa er jeg litt i tvil om, men har et navn der og. Der jeg sliter mest er kaninharen (eller hva den het! 😅😅). Anonymkode: 75bf1...e80 Nå ble jeg spent på om vi har gjettet likt, jeg legger mine forslag i spoiler her. Kan komme tilbake til hvilke hint som førte meg dit når vi ser om vi har gjettet likt 😄 Spoiler Jeg tror Havørna er Agnes Ravatn, og Sykesøsteren er Tore Renberg Kaninanda er jeg helt blank på, der fant jeg ingen hint i skrivemåte eller i beskrivelsen av vedkommende. Gaupa føles halv-kjent i skrivestilen og jeg har to navn på blokka men ingen passer helt med beskrivelsen… Begge mine forslag har en bok som har blitt tv-serie, men ikke flere bøker så vidt jeg vet… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #4 Del Skrevet 22. juli 2021 Luppa skrev (5 timer siden): Nå ble jeg spent på om vi har gjettet likt, jeg legger mine forslag i spoiler her. Kan komme tilbake til hvilke hint som førte meg dit når vi ser om vi har gjettet likt 😄 Skjul innhold Jeg tror Havørna er Agnes Ravatn, og Sykesøsteren er Tore Renberg Kaninanda er jeg helt blank på, der fant jeg ingen hint i skrivemåte eller i beskrivelsen av vedkommende. Gaupa føles halv-kjent i skrivestilen og jeg har to navn på blokka men ingen passer helt med beskrivelsen… Begge mine forslag har en bok som har blitt tv-serie, men ikke flere bøker så vidt jeg vet… Spoiler Jeg tror også agnes ravatn er havørna! Veldig sikker på den. Sykesøsteren tippa jeg Erlend loe. Har renberg på en av de andre 😅 Anonymkode: 75bf1...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 22. juli 2021 #5 Del Skrevet 22. juli 2021 Må sjekke dette ut😃 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #6 Del Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Skjul innhold Jeg tror også agnes ravatn er havørna! Veldig sikker på den. Sykesøsteren tippa jeg Erlend loe. Har renberg på en av de andre 😅 Anonymkode: 75bf1...e80 Blir vanskelig å skrive noe som helst uten spoilers her nå, men morsomt at vi var enige om havørna! Den føler jeg også meg aller mest sikker på, selv om jeg de har mist "håndfast" bevis - det handler mest om stemningen i novellen, skrivestilen og landskapet den foregår i. Interessant forslag på sykesøsteren! Er enig i at historien i seg selv "passer til" den forfatteren. Men jeg synes jeg "ser" noen andre hint som passer veldig godt på min gjetning: Spoiler Forfatteren "har skapt mye drama i oppveksten" - Renberg spilte teater som ung. Og så er det noe med skrivestilen som jeg synes er veldig likt! Vil du dele hvilket forslag du har på gaupa? Jo mer jeg leser jo blankere blir jeg. Samme med kaninanda. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #7 Del Skrevet 22. juli 2021 Luppa skrev (1 time siden): Blir vanskelig å skrive noe som helst uten spoilers her nå, men morsomt at vi var enige om havørna! Den føler jeg også meg aller mest sikker på, selv om jeg de har mist "håndfast" bevis - det handler mest om stemningen i novellen, skrivestilen og landskapet den foregår i. Interessant forslag på sykesøsteren! Er enig i at historien i seg selv "passer til" den forfatteren. Men jeg synes jeg "ser" noen andre hint som passer veldig godt på min gjetning: Skjul innhold Forfatteren "har skapt mye drama i oppveksten" - Renberg spilte teater som ung. Og så er det noe med skrivestilen som jeg synes er veldig likt! Vil du dele hvilket forslag du har på gaupa? Jo mer jeg leser jo blankere blir jeg. Samme med kaninanda. Ja fy du sier noe der! Jeg lurer på om du ikke har rett.. Angående sykesøsteren altså. Min gjetning til gaupa nedenfor. Er ikke helt sikker, men var noe med skrivestil en og et hint i teksten : Spoiler Vigdis hjort Anonymkode: 75bf1...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luppa Skrevet 26. juli 2021 Forfatter #8 Del Skrevet 26. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 22.7.2021 den 22.51): Ja fy du sier noe der! Jeg lurer på om du ikke har rett.. Angående sykesøsteren altså. Min gjetning til gaupa nedenfor. Er ikke helt sikker, men var noe med skrivestil en og et hint i teksten : Skjul innhold Vigdis hjort Anonymkode: 75bf1...e80 Interessant! Vil du dele hintet som gjorde at du gjetter på den forfatteren? Nå har jeg lest gaupa sin en gang til og min magefølelse går til en annen forfatter: Spoiler Lars Saabye Christensen Men det kan godt være bare fordi jeg har lest to bøker av vedkommende i sommer! Det er skrivestilen + noe av det Silje Ancher sier til hovedpersonen om bøkene han har skrevet som fører meg dit. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2021 #9 Del Skrevet 12. august 2021 Luppa skrev (På 2021-7-26 den 12.29): Interessant! Vil du dele hintet som gjorde at du gjetter på den forfatteren? Nå har jeg lest gaupa sin en gang til og min magefølelse går til en annen forfatter: Skjul innhold Lars Saabye Christensen Men det kan godt være bare fordi jeg har lest to bøker av vedkommende i sommer! Det er skrivestilen + noe av det Silje Ancher sier til hovedpersonen om bøkene han har skrevet som fører meg dit. Grattis med bra gjetning! Anonymkode: 75bf1...e80 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå