Gå til innhold

Sex i snart 15 år uten prevensjon men fortsatt ikke blitt gravid ??

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke brukt prevensjon noen gang. Hatt sex fra jeg var 16-17 år gammel og nå er jeg 31 år. Hatt unge og gamle partnere. Hatt 7-8 kjærester og noen andre i andre perioder.

hvis noen hadde fortalt DEG det ? Hva hadde du automatisk tenkt da ? 

Anonymkode: 21d83...f61

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Uten å bli gravid altså. 

AnonymBruker
Skrevet

Steril

Anonymkode: fab6e...f13

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Eller kun anal og oral

Anonymkode: fab6e...f13

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

At du er steril 

Anonymkode: e996a...249

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg har ikke brukt prevensjon noen gang. Hatt sex fra jeg var 16-17 år gammel og nå er jeg 31 år. Hatt unge og gamle partnere. Hatt 7-8 kjærester og noen andre i andre perioder.

Gå til legen og utred fertiliteten din.

Anonymkode: 1e6a8...cb1

AnonymBruker
Skrevet

Kommer jo an på om det er sex rundt eggløsning, om det er brukt "hoppe av i svingen" (minsker jo sjansen en del) eller andre ting. 

Anonymkode: 8af50...0c0

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville definitivt antatt at du har fertilitetsproblemer. 

Anonymkode: 1164a...b76

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har aldri brukt prevensjon heller. Fikk 2 barn i alder av 20 og 23 år. Siden så har jeg vært uten prevensjon og det har sett håpløst ut å bli gravid. Har hatt 3 ulike partnere. Barna er med samme partner. Vi var sammen til jeg var 34 år. Siden så ble jeg heller aldri gravid. Nå er jeg 44 år. 21 år uten prevensjon. 

Anonymkode: f9692...f78

AnonymBruker
Skrevet

Var uten prevensjon i åtte år med samme partner og regelmessig sex. Ble ikke gravid. Oppsøkte hjelp, og fant ut at det var et problem. Ble da gravid på 3 prøveperiode.

Anonymkode: e587e...5db

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer vel an på om de har hoppet av i svingen, brukt kondom, osv?

Jeg er 24 år og aldri brukt prevensjon, men passer på at de ikke kommer inni meg… skjer det så tar jeg angrepille med en gang.

Men er du urolig og vil bli gravid så burde du ha sex på eggløsningsdagen og kanskje gå til legen.

Anonymkode: 939c4...a56

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke gått på prevensjon på 4 år, har bare "hoppet av i svingen", har tenkt selv at muligens jeg eller typen er steril, men for noen mnd siden så hadde jeg og samboer ett lite "uhell" og vipps så var jeg gravid🥲

Anonymkode: af602...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som aldri brukte prevensjon og som heller aldri ble gravid. Hun fikk derimot også en del kjønnssykdommer pga mangel på prevensjonsbruk (kondom) og fikk bla klamydia hun gikk lenge med før det ble oppdaget da hun var i begynnelsen av 20-årene. En teori er at hun er steril nå i dag (i 30-årene) som følge av ubehandlet klamydia den gang..

Anonymkode: 63ddd...5c2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Var uten prevensjon i åtte år med samme partner og regelmessig sex. Ble ikke gravid. Oppsøkte hjelp, og fant ut at det var et problem. Ble da gravid på 3 prøveperiode.

Hva mener du med prøve periode ? Assistert befruktning ? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk i 21 år uten prevensjon. Hadde tre ulike partnere i den perioden. En av dem påstår at han trodde at han ikke kunne få barn, men jeg vet ikke. Jeg sa til han at jeg trodde at det var meg som ikke kunne få barn siden det samme hendte etter at jeg fikk 2 barn og var bare 23 - 34 år uten å lykkes. I det forholdet så hadde han lavt sædantall, dvs 2 millioner sædceller per milliliter, men legen pekte også på at det måtte være noe usynlig galt med meg selv om alle undersøkelser som ble tatt viste at alt var bra. Har hatt en barnløs partner de siste årene, og han er barnløs men jeg føler at vi har altfor lite sex, og derfor liten sjanse. Vi skal ihvertfall ta ivf. Og etter 21 år uten prevensjon... Lurer liksom på om det er sjans å lykkes .. Spekulerer fortsatt på hva som kan være feil med meg selv om de ikke finner noe som helst. 

AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kan du fortelle om hvilke problem de fant? 

Jeg synes det er veldig rart når de sier alt ser bra ut hos meg, også har jeg allikevel gått i 21 år uten prevensjon. Lurer liksom på om de overså noe ;) 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en periode sånn fra jomfruhinna røyk i tenårene til jeg begynte på pillen da jeg var rundt 23 hvor jeg sjangset mye. Og pulte mye 😛 

Jeg vet ikke om jeg absolutt ikke kan bli gravid, men jeg er iallfall ikke ekstremt fruktbar. En gang hos gynekologen sa hun at livmoren min lå skjevt eller noe i den duren, og at det var noe å tenke på når jeg ville bli gravid, det kunne bli vanskeligere.

Jeg skal aldri ha barn, og har lurt litt på om jeg kunne sluppet alle de årene på p-pillen, for kanskje jeg ikke kan bli gravid engang. 

Anonymkode: 906cc...adc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan du fortelle om hvilke problem de fant? 

Jeg synes det er veldig rart når de sier alt ser bra ut hos meg, også har jeg allikevel gått i 21 år uten prevensjon. Lurer liksom på om de overså noe ;)

Ble henvist til det offentlige først, og fikk beskjed om at alt var bra, både med meg og samboer. Var selv skeptisk til svaret, 8 år uten prevensjon, og tok eggløsningstester, så visste vi traff.

De satt meg i ivf-kø. Jeg håpte veldig på å slippe å gå gjennom det, og følte at alt ble gjort veldig fort. Gikk så privat, og ble gjort langt grundigere jobb. Fant fort ut at problemet var pcos, og legen der var klar på at det var et problem som var veldig synlig pga mye cyster på eggstokkene, og uregelmessig mens. Satt meg så på tablettkur, og ble gravid i løpet av 3 mnd.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva mener du med prøve periode ? Assistert befruktning ? 

Fikk behandling med tabletter for å bedre eggløsningen. Ble da gravid på 3 menssyklus.

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 

Siden du spør - så ville jeg tenkt at du sannsynligvis pådro deg klamydia eller noe lignede tidlig i denne historien. Og ikke kan få barn uten hjelp av den grunn. 

Anonymkode: 04af0...552

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...