Gå til innhold

Reise til Trondheim, Bergen eller Stavanger fra Oslo med barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er best? Barna er 10 og 13 år. Trenger også et stopp på veien med overnatting og en morsom aktivitet eller to å gjøre. Takker for alle innspill og forslag:)

Anonymkode: bb6d9...516

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere vært i noen av byene før? Stavanger har jo Kongeparken, Trondheim vet jeg ikke noe om. Bergen har vel størst shopping muligheter og er den fineste byen 😄 Kjører du til Bergen kan du stoppe på Geilo eller Gol, fine plasser begge 2, med kjekke turmuligheter og badeland 

AnonymBruker
Skrevet

Stavanger! Kongeparken, bading på Gamlingen, trampolineparker, lekeland, sentrum er veldig samlet og ikke alt for stort, så man slipper å gå så langt (var nettopp i Bergen og sånn er det jo der, sammenlignet med Stavanger). Ville stoppet i Mandal på overnatting f. eks, der er det fint. 

Anonymkode: ff601...41c

• Liker 3
Gjest Albbas
Skrevet (endret)

Jeg syns Bergen er litt kjedelig med småbarn, men for 10 og 13-åring er det kanskje greit. Akvariet i Bergen er jo fint. 

I Stavanger har du Kongeparken, fantastiske strender (men været er jo ingen garanti), Oljemuseet, Skogsprett (trampolinepark i trærne), fine turområder (det har jo Bergen også da). 

Lekeland og trampolinepark finner du alle steder. 

Tror egentlig jeg ville tatt utgangspunkt i hva dere voksne har lyst til å oppleve. Jeg bor i Stavanger og kjenner derfor tilbudene best her, men har også vært mye i Bergen og Trondheim. Drar helst uten barn, for å si det sånn. Men 10 og 13-åringer kan jo ha glede av mye forskjellig. :)

Edit: Her er også et fint opplegg som Stavanger kommune arrangerer i sommer: https://www.stavanger.kommune.no/kultur-og-fritid/barnas-sommer/skattejakt/

Og så kan jeg anbefale en tur til Flor og Fjære hvis dere har økonomi til det. 😍😍

Endret av Albbas
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker Stavanger av disse byene når man har med barn :)

Anonymkode: 36303...15c

AnonymBruker
Skrevet
Albbas skrev (50 minutter siden):

Jeg syns Bergen er litt kjedelig med småbarn, men for 10 og 13-åring er det kanskje greit. Akvariet i Bergen er jo fint. 

I Stavanger har du Kongeparken, fantastiske strender (men været er jo ingen garanti), Oljemuseet, Skogsprett (trampolinepark i trærne), fine turområder (det har jo Bergen også da). 

Lekeland og trampolinepark finner du alle steder. 

Tror egentlig jeg ville tatt utgangspunkt i hva dere voksne har lyst til å oppleve. Jeg bor i Stavanger og kjenner derfor tilbudene best her, men har også vært mye i Bergen og Trondheim. Drar helst uten barn, for å si det sånn. Men 10 og 13-åringer kan jo ha glede av mye forskjellig. :)

Edit: Her er også et fint opplegg som Stavanger kommune arrangerer i sommer: https://www.stavanger.kommune.no/kultur-og-fritid/barnas-sommer/skattejakt/

Og så kan jeg anbefale en tur til Flor og Fjære hvis dere har økonomi til det. 😍😍

Flo og Fjøre hadde jeg elsket, er skikkelig blomstergal. Men er det det noe å gjøre for ungene der? 

Anonymkode: bb6d9...516

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...