AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Hva syntes dere om magetopp til barn? Hvor gamle bør barn være før de kan gå i magetopp? Kan man ikle barna i magetopp uten at de har bedt om det? Anonymkode: aa7b2...6a7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 12-åringen her bruker kun magetopper. Yngre søsken er ikke så opptatt av magetopper(enda). Sysn det er helt greit. Anonymkode: 96e24...5a0 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Ser ikkje heilt poenget med det. Kaldt og lite estetisk. I utgangspunktet synest eg grensa er å bo i eit land som har sommar heile året. Anonymkode: ba723...eda 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ser ikkje heilt poenget med det. Kaldt og lite estetisk. I utgangspunktet synest eg grensa er å bo i eit land som har sommar heile året. Anonymkode: ba723...eda Hva som er estetisk er bare smak. Hva angår temperatur: Skal vi kle oss i allværsjakke og topplue hele sommeren også da, selv i 30 grader, siden vi tross alt bor i Norge, eller er det lov å vise hud når temperaturen kryper over 25 pluss? Herregud... Anonymkode: 26ed6...38f 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Hvorfor ikke? Det er jo deilig nå som det er så varmt. Det er jo bare en mage? De fleste i klassen hennes har det, og har selv kjøpt det siden hun ønsket seg det. Anonymkode: bfd03...48f 3
Realverdien Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Synes det er tidlig seksualisering av barna. Om det er en slik topp jeg tenker på. Minner om da småjentene gikk med synlig tanga/string truse helt ned i 10-årsalderen tidlig på 2000 tallet. Liker ikke det. Men kjenner andre kåtpeiser som gliser i skjegget og sier "Ho blir bra hu der om noen år." Ikke bra i min mening. Men hva vet jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Realverdien skrev (3 minutter siden): Synes det er tidlig seksualisering av barna. Om det er en slik topp jeg tenker på. Minner om da småjentene gikk med synlig tanga/string truse helt ned i 10-årsalderen tidlig på 2000 tallet. Liker ikke det. Men kjenner andre kåtpeiser som gliser i skjegget og sier "Ho blir bra hu der om noen år." Ikke bra i min mening. Men hva vet jeg. Du kjenner kåtpeiser som sikler på småjenter og/eller kompiser som drar på horehus. Nuff sedd 🙃 Anonymkode: 9afa3...06d 5
Realverdien Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du kjenner kåtpeiser som sikler på småjenter og/eller kompiser som drar på horehus. Nuff sedd 🙃 Anonymkode: 9afa3...06d Det gjør "alle" menn. Kjenner slike typer altså. I alle fall om man har en normalstor omgangskrets, og stor arbeidsplass. Er vel unntak for dem som har bodd i samme fjordhullet hele livet. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 23 minutter siden, AnonymBruker said: Hva som er estetisk er bare smak. Hva angår temperatur: Skal vi kle oss i allværsjakke og topplue hele sommeren også da, selv i 30 grader, siden vi tross alt bor i Norge, eller er det lov å vise hud når temperaturen kryper over 25 pluss? Herregud... Anonymkode: 26ed6...38f Folk må få lov å kle seg i det som dei ønskjer. Du var ute etter synspunkter og fikk det. Kjøper forøvrig ikkje argumentet om seksualisering (står lenger nede). Det er voksne som seksualiserer barn/ungdom ikkje eit klesplagg. Klær er stort sett bare klær. Om nokon foreldre veljer magetopp til sine barn om sommaren går det heilt fint. Anonymkode: ba723...eda 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Realverdien skrev (9 minutter siden): Synes det er tidlig seksualisering av barna. Om det er en slik topp jeg tenker på. Minner om da småjentene gikk med synlig tanga/string truse helt ned i 10-årsalderen tidlig på 2000 tallet. Liker ikke det. Men kjenner andre kåtpeiser som gliser i skjegget og sier "Ho blir bra hu der om noen år." Ikke bra i min mening. Men hva vet jeg. Det er du som seksualiserer barnet. Du ligger på likt nivå som «kompisene» dine med slik tankegang, fysj. TS, klær er klær og kropp er kropp. Om barnet vil gå i det, og temperaturen er grei til det, kjør på. Hadde ikke ikledd barnet det om barnet ikke kan si ifra selv, men det er fordi jeg ikke synes plagget er særlig praktisk. Føler man kjøler seg bedre ned ved singlett, luftig tskjorte eller kjole. 🤷🏻♀️ Anonymkode: 1fb4e...69c 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Tenker selv at barna får bestemme det. Da jeg var barn på 90-tallet ønsket jeg det, hovedsakelig fordi jeg elsker Britney Spears. En kan argumentere for at hun var et sexsymbol, men for en 8 år gammel jente var hun kul, pen og laget den beste musikken. Det er ikke magetoppen som er problemet. Problemet er at barn ikke får vise hud uten å bli seksualisert. Det er det som er krise. Vi viser barna med mage på stranda fra før de får snakke pg til de dør- hva er forskjellen med magetopp bortsett fra at magetopp viser mindre enn en bikini? Hvis det er seksualiseringa eller pedofile folk er bekymra for- frykt heller stranda. Anonymkode: 1525c...2c9 5
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 To åringen min har 🤷♀️ Anonymkode: 3fc62...072 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Realverdien skrev (48 minutter siden): Synes det er tidlig seksualisering av barna. Om det er en slik topp jeg tenker på. Minner om da småjentene gikk med synlig tanga/string truse helt ned i 10-årsalderen tidlig på 2000 tallet. Liker ikke det. Men kjenner andre kåtpeiser som gliser i skjegget og sier "Ho blir bra hu der om noen år." Ikke bra i min mening. Men hva vet jeg. Hvem er det som seksualiserer barna? De som går med klærne eller de som mener barn må dekke seg til? Anonymkode: b9c07...824 5
Realverdien Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvem er det som seksualiserer barna? De som går med klærne eller de som mener barn må dekke seg til? Anonymkode: b9c07...824 Ingen av dem. Det er samfunnet/markedskreftene som putter Britney Spear på en plakat og en CD for barn mens hins vrikker rumpe og mage på seksuelt vis. Og derfra tenker både gamle jeg og unge 12 åringen vårt. Det relle spørsmålet er jo hva foreldrene tenker på... 2
Gjest Ironiskbanan Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 Realverdien skrev (1 time siden): Ingen av dem. Det er samfunnet/markedskreftene som putter Britney Spear på en plakat og en CD for barn mens hins vrikker rumpe og mage på seksuelt vis. Og derfra tenker både gamle jeg og unge 12 åringen vårt. Det relle spørsmålet er jo hva foreldrene tenker på... Det tyder bare at du har et forkastelig syn. Å se kropp betyr ikke automatisk noe seksuelt. Du går vel ikke rundt på stranda og har samme tanke. Hvordan får folk som deg lov til å holde på som dette? Visste ikke at det var greit å seksualisere barn her på KG..
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #16 Skrevet 20. juli 2021 Enig med Realverdien. Anonymkode: fe73b...582 2
Realverdien Skrevet 21. juli 2021 #17 Skrevet 21. juli 2021 Ironiskbanan skrev (9 timer siden): Det tyder bare at du har et forkastelig syn. Å se kropp betyr ikke automatisk noe seksuelt. Du går vel ikke rundt på stranda og har samme tanke. Jeg har jo ikke disse tankene. Men barna og andre folk har referanseramme - mage - sexy. Er ikke opplært av medier, film, musikkvideoer og tik tok til at stranda og badedrakt er sexy. Men Britney m.fl. som noen forteller om her i tråden har gjort dette med navlevisingen sin. 1
Zooey Skrevet 21. juli 2021 #18 Skrevet 21. juli 2021 Det der er et vanskelig spørsmål synes jeg. Jeg vil at barn skal få velge det de vil, men uten press fra omstendighetene (men hvor realistisk er det?). Barn burde egentlig kunne gå toppløs uten at det tiltrekker seg oppmerksomhet. Samtidig var jeg i tidlig tenårene rundt årtusenskiftet og har gått gjennom den ekstremt seksualiserte moten tidligere. Jeg følte meg ofte uvel og likte ikke oppmerksomheten jeg fikk. Har ingen konklusjon her, men i en ideell verden burde alle barn kunne gå med magetopp hvis de ønsker det, men hadde det vært mitt barn så hadde jeg nok vært skeptisk. 3
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #19 Skrevet 21. juli 2021 Ungdomsskolealder Anonymkode: e8a69...994
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #20 Skrevet 21. juli 2021 Det syns jeg ingenting om. Min 10-åring får ikke lov til å gå med det. "De må få bestemme selv..." Altså, de er barn. De får vel ikke lov til å bestemme alt selv? Anonymkode: 18fbb...1ce 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå