Gå til innhold

Liker du Huey Lewis and The News?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det tidlige arbeidet deres var litt for «New Veiv»  for meg , men da Sports kom ut i 83 kom de virkelig sin rett, kommersielt og kunstnerisk. Hele albumet har en klar, skarp lyd og en ny glans av fullstendig profesjonalitet som virkelig gir sangene et stort løft. Han har blitt sammenlignet med Elvis Costello, men jeg tror Huey har en langt mer bitter, kynisk følelse av humor.

Hva med deg?

Anonymkode: 581a4...253

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er gode ungdomsminner. 

Anonymkode: 3bd67...702

• Liker 1
Skrevet

Sitat fra American Psycho? Jeg synes forøvrig at amerikansk listemusikk var klart underlegen engelsk sådan under den første halvdelen av åttitallet. 

• Liker 3
Skrevet

De tidlige utgivelsene deres var litt for mye New Wave for min smak også. Føler vel at deres udiskutable mesterstykke er "Hip to be square". Detta er en sang som er så catchy at de fleste digger den uten å få med seg teksten engang. Men det burde de, for den handler ikke bare om gledene ved å passe inn, men viktigheten til trender. Det er kanskje bandets største erklæring om eget ståsted også.

• Liker 2
Skrevet
PeeWee skrev (1 minutt siden):

Sitat fra American Psycho? Jeg synes forøvrig at amerikansk listemusikk var klart underlegen engelsk sådan under den første halvdelen av åttitallet. 

Britisk musikk sitter vel i norske knokler og hjerter fremfor amerikansk, i alle fall frem til 2000?

• Liker 1
Skrevet
Realverdien skrev (11 minutter siden):

Britisk musikk sitter vel i norske knokler og hjerter fremfor amerikansk, i alle fall frem til 2000?

Faktisk ikke, frem til rundt 1982 var amerikansk musikk klart mer populær enn engelsk, med musikkprogram med utenlandsk musikk fulle av amerikanske softrock og Bruce Springsteen var veldig populær. Var egentlig ikke før rundt 1983 at den engelske åttitallsmusikken tok helt av, og den dominerte frem til R.E.M. og Guns N Roses men etter det var det ganske jevnt fordelt. 

• Liker 1
Skrevet
Realverdien skrev (13 minutter siden):

Føler vel at deres udiskutable mesterstykke er "Hip to be square".

Det er en veldig artig låt, ikke bare fordi den er bra i seg selv, men fordi teksten virkelig tar pulsen på perioden den ble gitt ut, og markerte på mange måter den endelige slutten på det mer utfrikete syttitallet. 

• Liker 2
Skrevet

Ja. :jepp: 

• Liker 1
Skrevet
PeeWee skrev (41 minutter siden):

Faktisk ikke, frem til rundt 1982 var amerikansk musikk klart mer populær enn engelsk, med musikkprogram med utenlandsk musikk fulle av amerikanske softrock og Bruce Springsteen var veldig populær. Var egentlig ikke før rundt 1983 at den engelske åttitallsmusikken tok helt av, og den dominerte frem til R.E.M. og Guns N Roses men etter det var det ganske jevnt fordelt. 

Ja, jeg tenkte slenge inn en "Pat sharp" era kommentar der.

• Liker 1
Skrevet
Realverdien skrev (9 minutter siden):

Ja, jeg tenkte slenge inn en "Pat sharp" era kommentar der.

Foretrakk programmene på SUPER channel fremfor de på SKY. SUPER spilte ikke så mye tyske ting, så slapp Modern Talking og annet euroræl. 

• Liker 1
Skrevet
PeeWee skrev (9 minutter siden):

Foretrakk programmene på SUPER channel fremfor de på SKY. SUPER spilte ikke så mye tyske ting, så slapp Modern Talking og annet euroræl. 

Sky hadde vel The Transformers og Inspector Gadget. Dj Kat show og He Man.

Super var vel litt mer for de eldre tenåringene?

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet (endret)

Ja, jeg liker de.

Endret av AthenaRavenLuna
Skrevet
Realverdien skrev (1 minutt siden):

Sky hadde vel The Transformers og Inspector Gadget. Dj Kat show og He Man.

Super var vel litt mer for de eldre tenåringene?

Jeg så Transformers på SKY, og Robotech, GI Joe og Blue Noah på SUPER. Når de sendte My Little Pony stakk jeg på kiosken. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker Huey Lewis & The News. Har vokst opp med det fra foreldrene mine + at vi så mye Back to the Future da jeg var liten (og enda for så vidt). Hører fortsatt jevnlig på dem, spesielt låtene fra 80- og 90-tallet. Er for så vidt også noen fine låter fra det nyeste albumet som kom i fjor. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, liker nå dem. Hip To Be Square spilte jeg ofte i storband som ungdom, og sjekka ut mer seinere. Small World er favorittskiva av dem ettersom den er såpass blåsertung, ei solid blåserekke er slik jeg ser det det nærmeste man kommer en musikalsk prikk over i-en.

Anonymkode: b729f...78d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Hoppetaujenta skrev (På 20.7.2021 den 20.46):

Ja. :jepp: 

Du er square?

Anonymkode: 581a4...253

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Musikk fra Tilbake til fremtiden! Da e da so e nåke!

Power of love og Back in time!

Anonymkode: 06f87...dc7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som ikke liker Huey? 

"Stuck with you", "Hip to be square", "Power of love"... For en hitmaskin! ♥️

Anonymkode: 0840b...fbd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...