AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Har kjøpt min første leilighet og har ikke peiling på hva ting koster 🙈 Leiligheten er helt ny, med gulvlister og listefritt tak. Jeg ønsker å male to soverom, gang, stue og kjøkken. Det er ca 60 kvadrat til sammen. Jeg har aldri malt før, så vurderer å få noen til å gjøre det - særlig på grunn av listefritt tak. Noen som vet hva dette ca vil komme på? Regner kanskje med det er dyrere at byggefirmaet gjør det, enn å leie inn privat? Anonymkode: c508a...998
Snedig Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Ganske sikker på at du får til det fint selv. Bruk teip, og fjern umiddelbart etter siste strøk. Og begynn med et soverom for å teste ferdighetene dine før du hiver deg rundt på stuen. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 En maler koster typ rundt 800 kr per time inkl. mva. Så kommer maling/sprakel/tape osv. i tillegg. Vil tro at en slik Jobb vil komme på noen tusen, da du må regne med to strøk. Du slipper nok sparkling. Skal sies at en maler jobber raskt og effektivt. Hadde regnet 2-4 dager på dette, grovt regnet. Altså ca. 20-25000,- Anonymkode: 764c1...37f
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #4 Skrevet 21. juli 2021 Snedig skrev (8 timer siden): Ganske sikker på at du får til det fint selv. Bruk teip, og fjern umiddelbart etter siste strøk. Og begynn med et soverom for å teste ferdighetene dine før du hiver deg rundt på stuen. Hmm, kanskje det. Broren min sa bare at jeg måtte få noen til å male siden det var listefritt, og det har jo jeg trodd på. Null peiling 🙈 Men da får jeg kanskje prøve da.. 😅 Anonymkode: c508a...998
Miss-Grey Skrevet 21. juli 2021 #5 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Hmm, kanskje det. Broren min sa bare at jeg måtte få noen til å male siden det var listefritt, og det har jo jeg trodd på. Null peiling 🙈 Men da får jeg kanskje prøve da.. 😅 Anonymkode: c508a...998 Du klarer det helt fint selv, men jeg ville nok kanskje også vurdert en maler dersom du har økonomi til det. Ettersom leiligheten er helt ny. Ellers; se på YouTube-videoer, dekk til gulv og andre overflater godt, og vær nøye med maskeringsteipen. Heller flere tynne lag med maling enn ett tykt.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #6 Skrevet 21. juli 2021 Legg ut som anbud på finn.no og se hva forskjellige tilbyr å gjøre jobben for. Pass på å få med alt i prisen. Reisepenger, selve malingen osv. Eller se diverse videoer på youtube og gjør det selv. Male vegger er noe mange gjør selv. Også uten erfaring. Jeg malte et soverom sånn. Anonymkode: 1d7cd...790
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå