Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som gift har ein noen regler ein må forholde seg til ved samlivsbrudd.  Men, hvilke regler har samboere å forholde seg til ?   Skriver dere særavtaler som dere kan forholde dere til ved samlivsbrudd / dødsfall ?.    

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Særavtaler har med arbeidslivet, ikke samboerskap å gjøre.

Anonymkode: 3a718...824

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Skybe skrev (35 minutter siden):

Som gift har ein noen regler ein må forholde seg til ved samlivsbrudd.  Men, hvilke regler har samboere å forholde seg til ?   Skriver dere særavtaler som dere kan forholde dere til ved samlivsbrudd / dødsfall ?.    

Du mener vel sannsynligvis samboeravtale? 

Anonymkode: d407c...3af

AnonymBruker
Skrevet

Samboeravtale ved samlivsbrudd.

Testamente ved dødsfall.

Særavtaler i arbeidslivet.

Anonymkode: 6439d...fd5

AnonymBruker
Skrevet

Vi har skrevet samboerkontrakt og testamente. Vært samboere i mindre enn ett år.

Som rådgiveren i banken min sa «folk dør hver dag». Og det er nok veeeeldig mange der ute som tror at de som samboere arver partneren på lik linje som gifte. Glad vi har alt klart ihvertfall ved brudd eller dødsfall, én mindre ting å ordne opp i :) 

Anonymkode: 89a7c...690

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi har skrevet samboerkontrakt og testamente. Vært samboere i mindre enn ett år.

Som rådgiveren i banken min sa «folk dør hver dag». Og det er nok veeeeldig mange der ute som tror at de som samboere arver partneren på lik linje som gifte. Glad vi har alt klart ihvertfall ved brudd eller dødsfall, én mindre ting å ordne opp i :) 

Anonymkode: 89a7c...690

Jeg håper ingen faktisk tror det? Da har de aldri hørt om arveoppgjør eller konflikter i alle fall.

Og så håper jeg flere også vet at om man ikke har felles barn sammen (som gift), så må man skrive gjensidig testamente for å arve hverandre.

Anonymkode: a3a05...c05

• Liker 1
Skrevet

Vi har ikke det...eier alt 50/50...må man det da? Om jeg dør, arver vel kanskje barna vår min del? Er det så ille? Spør siden jeg ikke vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...