Gå til innhold

Søkte om dagpenger, men redigerte på dokumentasjonen av arbeidsavtalen fra arbeidsgiver..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det var en liten feilopplysning i den som gjorde at jeg redigerte den, fordi den ville vært ødeleggende for sjansen til å få innvilget søknaden. Jeg måtte forandre årstallet fra 2022 til det som var riktig, altså 2021. Hvis det hadde stått at arbeidsforholdet mitt varte til 2022 ville de trodd at jeg fremdeles var i jobb frem til neste år. Og garantert avslag på søknaden.

Nå fikk jeg plutselig litt "hetta" fordi det er noe som heter dokumentforfalskning. Alt er jo ekte, men jeg redigerte en detalj og nå angrer jeg.

Det virker ikke som om man kan gå inn og endre/slette søknaden heller..? Noen som vet?

Er det sannsynlig at dette blir sjekket opp i og kontrollert?

Anonymkode: 4ed0c...d16

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke noe godt svar på hva de kommer til å merke eller ikke, men har du vært inn og endret et årstall så blir det vel ganske åpenbart at du har tuklet med kontrakten? Kan ikke helt forstå hvordan de ikke skal merke det.

Og ja, egentlig er dette en form for dokumentforfalsking.

Mulig at de kontrollerer opplysningene med arbeidsgiver, så ikke sikker på at det har noe å si.

Det beste for deg hadde vært å ta kontakt med arbeidsgiver og få tilsendt ny kontrakt med korrekte opplysninger, de har skrevet feil, og da må de også rette opp i feilen. Jeg tenker også du er ansvarlig for å påse at du har dokumentene med riktig informasjon, og er det feil må du ta kontakt med arbeidsgiver for å få ordnet det.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Gjorde det samme og sendte melding til NAV. Null problem for min del, de skjønte at det var feil.

Anonymkode: 84696...69f

AnonymBruker
Skrevet

Gi beskjed til nav, så de vet om det og hvorfor. 

Anonymkode: 9dd58...3ee

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som de over skriver, gi beskjed til NAV at årstallet var feil og at du derfor endret det. Gi beskjed skriftlig. Da har du alt på det rene.

Anonymkode: 0fadc...773

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Som de over skriver, gi beskjed til NAV at årstallet var feil og at du derfor endret det. Gi beskjed skriftlig. Da har du alt på det rene.

Anonymkode: 0fadc...773

Nei, det har hun ikke. Hun skulle sendt inn dokumentasjonen slik den var, og lagt ved dokumentasjon på feil årstall separat.

Er enig i at hun må kontakte NAV fortest mulig å forklare feilen, slik at hun ikke blir tatt for dette.

Anonymkode: 0b774...a22

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...