Gå til innhold

Hvem kan skrive en arbeidsattest?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger bare å bevise at jeg oppfyller timene til 23/5 regelen, og helst før helgen. Det tar 5 minutter. 

Men min tidligere arbeidsgiver har ikke tid. Hva gjør jeg? Jeg har sagt det haster. 

Jeg trodde jeg oppfylte det kravet, men fikk vite det i dag at deg gjorde jeg ikke og saksbehandler sa at de kan se hva de får gjort bare de motar det beviset, hvis jeg sender det inn så fort som mulig. Det kom like brått på meg. Jeg skjønner det er vanskelig nå som det er fellesferie. Men er det bare en som kan skrive attesten? kan ikke kollegaer skrive?

Anonymkode: 4314b...ef1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Skriv den selv. Det er det de fleste arbeidsgivere ønsker.

Anonymkode: 323e9...a85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det lønnsavdelingen som kan skrive slike attester, da det kun er se som har kontroll på antall timer som er jobbet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Skriv den selv. Det er det de fleste arbeidsgivere ønsker.

Anonymkode: 323e9...a85

Man skriver ikke arbeidsattester selv. Det skal arbeidsgiver gjøre og signere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg sluttet i min forrige jobb fikk jeg attest av en jeg ikke aner hvem er. Han har aldri jobbet med meg og vet ikke hvordan jeg er i jobb og som kollega. Attesten inneholdt:

Navn Navnesen født 01.01.01 har jobbet i xxx fra 01.01.01-01.01.02. Hun slutter etter eget ønske. Mvh Xxx xxx

Det var takken for å ha jobbet der i 12 år og aldri fått noen klage på jobben jeg gjorde, snarere tvert imot.

Skriv attesten selv og få noe til å underskrive, det blir ikke sjekket opp likevel.

Anonymkode: 15515...a31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Yoshi skrev (17 timer siden):

Har ikke tid? Tar vel bare fem minutter. 

Fikk endelig tak i til slutt. Det var et helvete å få til. Men det ordnet seg og jeg er videre til 2. opptak til studier ❤️ 

Ja. Det tar bare 5 minutter, men de hadde visst ikke tid. Jeg måtte få hjelp av NAV tilslutt. Det var siste utvei. Glad det endelig ordnet seg. 😄 ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fikk endelig tak i til slutt. Det var et helvete å få til. Men det ordnet seg og jeg er videre til 2. opptak til studier ❤️ 

Ja. Det tar bare 5 minutter, men de hadde visst ikke tid. Jeg måtte få hjelp av NAV tilslutt. Det var siste utvei. Glad det endelig ordnet seg. 😄 ts

Virkelig synd at det skal være slik. Men godt du fikk det til slutt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg sluttet i min forrige jobb fikk jeg attest av en jeg ikke aner hvem er. Han har aldri jobbet med meg og vet ikke hvordan jeg er i jobb og som kollega. Attesten inneholdt:

Navn Navnesen født 01.01.01 har jobbet i xxx fra 01.01.01-01.01.02. Hun slutter etter eget ønske. Mvh Xxx xxx

Det var takken for å ha jobbet der i 12 år og aldri fått noen klage på jobben jeg gjorde, snarere tvert imot.

Skriv attesten selv og få noe til å underskrive, det blir ikke sjekket opp likevel.

Anonymkode: 15515...a31

men det er jo slik en arbeidsattest SKAL være. 

Pr dags dato, skriver man ikke lengre bladi bladi bla var så flink å jobbe osv. Dette tar man i referansen. En arbeidsattest er kun beviset på at man har jobbet der, fra da til da, og noen ganger hva jobben gikk ut på. 

Anonymkode: 99508...bea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...