AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Jeg har behov for å skrive ned hva jeg har gjort på kontoret iløpet av en dag, ellers glemmer jeg det. Jeg vil gjerne skrive f.eks. slik: Tirsdag 20. juli 2021 – X ringte og spurte om Y. Vi ble enige om at jeg gjør Q og kontakter X i slutten av neste uke. – Mail fra A med spørsmål om B og C. Jeg oversender rapport D. Husk å avtale oppfølgingsmøte i august. Osv. Vi har ikke noe slikt system på jobben min, og når jeg spør kollegaene mine hva de gjør svarer de at de husker det i hodet eller at de bare skriver i kalenderen sin at de skal huske å ringe X på torsdag i neste uke. Jeg husker ikke slike ting lenger, og er nødt til å skrive ned alt. (Dette er en bivirkning av sykdom, så lege er involvert og dere behøver ikke be meg kontakte lege for å be om utredning.) I tillegg har jeg behov for å kunne søke på stikkord slik at jeg raskt finner alt jeg har notert meg. Sånn at når X ringer og spør om Y kan jeg enkelt søke og få opp notatet fra sist jeg snakket med X, sånn at jeg slipper å gjenta det vi snakket om sist. Dette er nok det viktigste for meg. Hittil har jeg bare skrevet notatene mine i Word, men det blir ganske uoversiktlig etter en stund. Regner med at det finnes bedre programmer der ute. Kan dere anbefale noe? Jobben bruker Apple-produkter så håper dere har noen anbefalinger som kan brukes på Ipad eller Mac. Anonymkode: 5e46f...200 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Notion eller Trello er greie. Begge er på nett, du logger bare inn og lager lister tilpasset dine behov. Sjekk litt på YouTube om de to? Anonymkode: 4279b...6ca
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Har du prøvd Microsoft one note? Tror det vil dekke dine behov ganske greit. Anonymkode: f9342...e50 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Er ikke så kjent med Mac dessverre, men synes det høres ut som om du har forskjellig type «hovedvinklinger» du trenger på notatene dine. Grunnen til at jeg sier dette er fordi det høres ut som om du både trenger «dagens notater», en type «kunde/pasient/sakssystem», og en «to-do-liste». Vil tro at hvis du tenker litt nøye gjennom det viktigste behovet så blir det lettere å gi deg tips, samt for deg å søke på nett etter hva som kan passe. Det er også stor forskjell på om du typisk kun jobber med 5-10 store/viktige relasjoner som du trenger notater fra, eller om du snakker med 30 forskjellige (og skiftende) hver dag, som du trenger gode notater fra Anonymkode: 411fc...fbd
Katrin94 Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Du kan vel bruke Word? Vet det ikke er så fancy, men det funker. Jeg har laget et dokument i word. Da har jeg en tabell med to kolonner for hver uke, man-fre med dato i venstre kolonne og hva jeg har gjort i høyre kolonne.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Lagrer alt surr i en liste i notepad og putter den på skrivebordet. Når det ikke er noe viktig der lenger drar jeg den inn i en mappe jeg har til formålet. Lettvint og greit. Avtaler har jeg i outlook og teams kalenderen Anonymkode: 92a10...8e3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Microsoft Office funker til slikt. Der man integrere oppgaver, eposter, møter, påminnelser og bruke f.eks fargekoder for å rangere viktighet eller annen sortering. Man kan også hekte på folk på oppgaver eller prosjekter. En annen måte kan være penn og papir hvor man lager tankekart hvor man tenker seg oppgaver som f. eks innkjøp av binders som et tema hvor man setter opp bokser og streker med priser, navn, ulike leverandører, ansvarsområder, oppgaver osv. Poenget er at man finner all informajon på det ene arket i stikkord og små tegninger. Personlig synes jeg penn og papir metoden fungerer best og bruker kamera på telefonen som huskebok. Tar bilder av notater og tankekart og har det hele tiden tilgjengelig. Hvis du har iphone så funker også notat appen veldig bra med kamera hvor man kan scanne til pdf format og skrive notater digitalt. Når oppgaver er ferdig eller man ikke trenger å huske på det man skulle huske er det bare å slette. Anonymkode: 82940...7d0
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 OneNote. Men høres ut som du bør dele opp notatene dine for å få oversikt. Ville lagret notater om hva som er gjort/logg for seg selv (kanskje fordelt på kunder eller annen fornuftig inndeling slik at det er enkelt å finne all dialog/logg på hver enkel). Og deretter oppfølgingsoppgaver for seg fordelt på uker/måneder slik at du hele tiden har oversikt over hva du skal huske av oppfølgingsoppgaver denne uka/måneden. Ev. legge i kalender dersom det funker bedre. Anonymkode: 9e8e9...54c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #9 Skrevet 21. juli 2021 Trello høres ut som hadde fungert bra for deg! Anonymkode: 3aac3...b9a
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #10 Skrevet 1. august 2021 TS her. Beklager at jeg ikke har svart i denne tråden, men den forsvant for meg og jeg har slitt med å finne den igjen. Takk for alle tips og råd! Jeg er absolutt åpen for råd om å systematisere notatene mine på en annen måte, det er ikke bare tips om programmer jeg er ute etter. Jeg tror egentlig det beste for meg er å ha alt samlet på ett sted, ellers tror jeg det kan bli for rotete og uoversiktlig for meg å skulle bruke 2-3 forskjellige programmer. Men jeg skal vurdere å dele det opp slik dere foreslår. Som tidligere nevnt så er det viktigste for meg å raskt kunne søke på navn eller emneord, så tankekart på papir fungerer dårlig for meg. Skal lese grundig gjennom svarene deres, og søke opp forslagene deres for å lese meg opp. Men kom gjerne med fler forslag hvis dere har. Anonymkode: 5e46f...200
AnonymBruker Skrevet 1. august 2021 #11 Skrevet 1. august 2021 AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 16.59): Jeg har behov for å skrive ned hva jeg har gjort på kontoret iløpet av en dag, ellers glemmer jeg det. Jeg vil gjerne skrive f.eks. slik: Tirsdag 20. juli 2021 – X ringte og spurte om Y. Vi ble enige om at jeg gjør Q og kontakter X i slutten av neste uke. – Mail fra A med spørsmål om B og C. Jeg oversender rapport D. Husk å avtale oppfølgingsmøte i august. Osv. Vi har ikke noe slikt system på jobben min, og når jeg spør kollegaene mine hva de gjør svarer de at de husker det i hodet eller at de bare skriver i kalenderen sin at de skal huske å ringe X på torsdag i neste uke. Jeg husker ikke slike ting lenger, og er nødt til å skrive ned alt. (Dette er en bivirkning av sykdom, så lege er involvert og dere behøver ikke be meg kontakte lege for å be om utredning.) I tillegg har jeg behov for å kunne søke på stikkord slik at jeg raskt finner alt jeg har notert meg. Sånn at når X ringer og spør om Y kan jeg enkelt søke og få opp notatet fra sist jeg snakket med X, sånn at jeg slipper å gjenta det vi snakket om sist. Dette er nok det viktigste for meg. Hittil har jeg bare skrevet notatene mine i Word, men det blir ganske uoversiktlig etter en stund. Regner med at det finnes bedre programmer der ute. Kan dere anbefale noe? Jobben bruker Apple-produkter så håper dere har noen anbefalinger som kan brukes på Ipad eller Mac. Anonymkode: 5e46f...200 OneNote eller den gule som heter "notater", helt genialt Anonymkode: 26964...6e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå