AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Kjenner jeg er ordentlig irritert og trenger å høre om andre tenker det samme? Jeg eier en leilighet. En periode leide min søster et rom hos meg, mens frem til nylig leide en god venninne. Det har fungert fint med de, og jeg synes det var gøy i de to periodene å bo med noen. Men det har vært litt trangt, og jeg har følt at vi har fått litt lite privatliv. Nå er jeg 25 år, har fått fast jobb og inntekt. Har råd til å bo her alene uten å leie ut. Har også gledet meg til å bo alene og slippe å ta hensyn til andre. Men nå har en annen venninne (ikke hun jeg bodde med) pratet med en annen felles venninne av oss (ikke en av mine nærmeste, men treffes nå og da). Og hun har sagt at hun kan bo hos meg og at jeg trenger ny leietaker! Jeg har aldri sagt at jeg trenger ny leietaker, og vet jeg har sagt til denne venninnen en gang at det nå skal bli godt å bo alene. Så nå har jo denne "potensielle" leietaker-venninnen tatt kontakt og er så glad for at "det løste seg med bosituasjon". Jeg har kun fått melding, og ikke svart enda. Hva skal jeg gjøre? Er fly forbanna på venninnen min som har gjort denne "avtalen". Hadde dette vært en "normal" venninne, så hadde det vært lettere å si i fra. Problemet er at hun er litt sær, tar det meste veldig seriøst og blir veldig såret når ting ikke går hennes vei. Og jeg synes jo egentlig det er feil at det er jeg som må avvise? Jeg har jo ikke laget en avtale en gang, men "venninnen" min som har gjort. What to do? Anonymkode: 38991...dfc 4
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 20. juli 2021 Det er vel ikke så mye å lure på. Du sier såklart at det dessverre må ha blitt en misforståelse fordi du leter ikke etter ny leietaker og skal ikke leie ut noe rom. Ferdig med det : ) Anonymkode: efe75...e3f 79
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Herregud, det er da bare å si at her må noen ha misforstått, og du skal ikke leie ut. (Jeg hadde nok i tillegg tatt en prat med venninnen som "prøvde å leie ut for meg". Anonymkode: b9f55...648 21
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 «Hei, her har *navn* misforstått. Jeg har ikke tenkt til å ha en ny leieboer nå. Håper det ordner seg for deg» sånn, enkelt og greit, gir ikke rom for misforståelser og du legger skylden der den hører hjemme. Anonymkode: ff9a6...43f 48
nordlending Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Hun har sendt melding og "takket" for at hun kan jo hos deg? Jeg hadde bare svart noe ala "forstår ikke helt hva du mener. Jeg skal ikke leie ut lenger, da det blir litt for mye styr for min smak". 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: «Hei, her har *navn* misforstått. Jeg har ikke tenkt til å ha en ny leieboer nå. Håper det ordner seg for deg» sånn, enkelt og greit, gir ikke rom for misforståelser og du legger skylden der den hører hjemme. Anonymkode: ff9a6...43f Dette! Ferdig arbeid. Anonymkode: a3608...6e7 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Da svarer du bare at deres felles venninne har misforstått, for du har sagt at du IKKE leter etter ny leieboer. Blir hun sur og såra? Da får hun ta det opp med felles venninne, det er ikke du som har lovet henne bolig. Anonymkode: 13539...f1d 11
MiominMio Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): «Hei, her har *navn* misforstått. Jeg har ikke tenkt til å ha en ny leieboer nå. Håper det ordner seg for deg» sånn, enkelt og greit, gir ikke rom for misforståelser og du legger skylden der den hører hjemme. Anonymkode: ff9a6...43f Dette så får venninnen din som lover andre leilighet heller påta seg ansvar. 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): «Hei, her har *navn* misforstått. Jeg har ikke tenkt til å ha en ny leieboer nå. Håper det ordner seg for deg» sånn, enkelt og greit, gir ikke rom for misforståelser og du legger skylden der den hører hjemme. Anonymkode: ff9a6...43f Enig i denne. Enkelt og greit, og en ryddig måte å gjøre det på. Anonymkode: 82705...22a
Gjest MOD Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Ja, dette tenker jeg du kan svare deg ryddig og enkelt ut av☺️
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 nordlending skrev (5 minutter siden): Hun har sendt melding og "takket" for at hun kan jo hos deg? Jeg hadde bare svart noe ala "forstår ikke helt hva du mener. Jeg skal ikke leie ut lenger, da det blir litt for mye styr for min smak". Dette vil jo bare sette den håpefulle leieboeren i en pinlig situasjon. Skylden må legges der den hører hjemme, dvs. på venninnen som annonserte leiligheten som tilgjengelig på vegne av ts. Det er ikke hun som takker for at hun får bo der sin feil dette. Anonymkode: c9402...d56 9
Gjest ti10 Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 Si at den andre venninnen din må ha misforstått og at du ikke har tenkt å leie ut rommet. Kort og enkelt, uten noe dill.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Enig i at du bør si at det er en misforståelse. Du har tidligere leid ut, men at nå skal du ikke ha leietakere, og at du vil bruke det ekstra soverommet til hobbyrom/kontor/gjesterom. Men du kan jo, hvis du føler deg komfortabel med det, foreslå at hun kan bo hos deg i en måneds tid til hun finner et permanent sted. Anonymkode: ce17e...41a 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 Men det får da være måte på å være konfliktsky TS Dette er en ikke-sak, en misforståelse. Ingen grunn til å lage mer drama ut av det. Anonymkode: def7e...b2b 14
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 Hadde skrevet tilbake: "Hyggelig å høre at du kunne tenke deg å leie hos meg, men dessverre må det ha vært en misforståelse et sted. Jeg trenger rommet selv og skal ikke fortsette å leie ut lenger, så du må nok finne et annet sted å leie. Skulle behovet forandre seg i fremtiden og jeg starter å leie ut igjen gir jeg gjerne beskjed da." Anonymkode: 7449d...c8e 8
Kattugla Skrevet 22. juli 2021 #16 Skrevet 22. juli 2021 Det er som de andre sier, bare å skrive at her har venninne X misforstått noe grundig, fordi du har ikke lenger rom til utleie. Det er uansett helt merkelig at de begge bare tror at de kan avtale seg imellom at venninne Y flytter inn hos deg! Selv hvis du skulle fortsette med utleie hadde det vært naturlig at venninne Y tok kontakt med deg for å høre om du hadde ledig rom og om hun kunne få det og ikke bare antok at hun kunne flytte inn hos deg fordi en tredjeperson sier det... Hun kan kun skylde på seg selv (og venninne X) og du trenger ikke ha dårlig samvittighet. 5
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #17 Skrevet 23. juli 2021 Hun går vel bare utifra at siden du har leid ut før, og har ledig nå.. at der en en selvfølge at hun kan flytte inn. Du kan f eks svare henne som dette: hei! Her tror jeg det har skjedd en misforståelse. Jeg har ikke sagt til XXX at jeg skal leie ut igjen. Jeg ønsker nå å bo alene i leiligheten min, og kommer ikke til å leie ut til noen. håper det ordner seg for deg. Anonymkode: caf95...1fc 1
AnonymBruker Skrevet 27. juli 2021 #18 Skrevet 27. juli 2021 Hvordan gikk dette? Anonymkode: 5718d...5a8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå