Gå til innhold

Kan jeg regne sjansen for å lykkes etter innsett /ivf som ganske stor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal ta mitt første innsett. Er sjansen for å lykkes ganske stor å regne? Er det vanlig med høye håp? 

Når de setter inn 2 embryo, og befruktningen er alerede skjedd, er ikke sjansen ganske stor på at det blir en graviditet da? 

Anonymkode: 4511a...aed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De sier at det er ca 30 % som blir gravid på første ivf førsøk. Og ca 60 - 70 % blir gravide etter 3 forsøk. Jeg har lest at vis man setter inn en 5 dagers blastocytt er sjansen litt høyere tror jeg :) Jeg ble gravid på første ivf innsett med blastocytt og er 9 uker påvei i morgen :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skal ta mitt første innsett. Er sjansen for å lykkes ganske stor å regne? Er det vanlig med høye håp? 

Når de setter inn 2 embryo, og befruktningen er alerede skjedd, er ikke sjansen ganske stor på at det blir en graviditet da? 

Nei det er den ikke

Anonymkode: 7f742...0d2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er den ikke.

Statistikken som avogtil angis her på KG er ikke den samme jeg fikk presentert på privatklinikk av spesialistene.

Årsaken til at statistikken er som den er - det er friske lesbiske par.

Men noen lykkes jo - og endel via flere forsøk. Men ikke en høy andel nei. 

Anonymkode: 4dcc7...c27

AnonymBruker
Skrevet
16 hours ago, Dame1989 said:

De sier at det er ca 30 % som blir gravid på første ivf førsøk. Og ca 60 - 70 % blir gravide etter 3 forsøk. Jeg har lest at vis man setter inn en 5 dagers blastocytt er sjansen litt høyere tror jeg :) Jeg ble gravid på første ivf innsett med blastocytt og er 9 uker påvei i morgen :)

Gratulerer så mye :) 🥰. Er spennende dette. 

15 hours ago, AnonymBruker said:

Nei, det er den ikke.

Statistikken som avogtil angis her på KG er ikke den samme jeg fikk presentert på privatklinikk av spesialistene.

Årsaken til at statistikken er som den er - det er friske lesbiske par.

Men noen lykkes jo - og endel via flere forsøk. Men ikke en høy andel nei. 

Anonymkode: 4dcc7...c27

Ja ,så det er nok de som ikke lykkes også. Jeg håper, men tror ikke at jeg skal ha få høye forhåpninger. 

AnonymBruker
Skrevet
Dame1989 skrev (På 20.7.2021 den 17.55):

Så hyggelig å høre at du er gravid dame1989 😁 Snakket med deg på en annen tråd vedrørende cyclogest tidlig i juni😊 Jeg ble også gravid, er 10+1 i dag. Til ts: Dette var også mitt første IVF forsøk, med innsett av blastocyst😊 Tror det er litt avhengig av brukergruppen og alder der. Men ca 30-35% sjanse på første IVF forsøk. 

Anonymkode: 139a2...d80

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo veldig an på hva som er grunnen til at man trenger IVF. Hvis man har en lang historie med mange problemer så blir jo ikke alle magisk løst ved å sette inn et befruktet egg. Om man mister gjentatte ganger pga forhold i livmora eller hormoner eller immunforsvar for eksempel, så hjelper det jo lite. Genetiske problemer vet man jo heller vanligvis lite om i Norge. 

Vi måtte ha IVF grunnet mannlig faktor. Det var ikke funnet noe galt med meg. Likevel tok det 2 stimuleringsrunder, 4 innsett (3 av dem «perfekte» blastoer), og en runde antibiotika skaffet via en klinikk i Hellas før spiren satt. Ble gravid på 3 innsett, men mista de 2 første. Men hvis du spør sykehuset hvor vi fikk behandling så er det helt tilfeldig at det satt på siste innsett. Og kanskje det er det og.. 

Anonymkode: d7ec4...e7c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 15.26):

An bruker gjerne flere forsøk før det går er min erfaring. 

Anonymkode: fb020...de1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.7.2021 den 0.17):

An bruker gjerne flere forsøk før det går er min erfaring. 

Dette er min erfaring også. Holdt på 2 år i det offentlige, kun to uttak, ett innsett - x-antall avbrutte forsøk + en ovialdrilling. Gikk til slutt privat, prøvde motsatt av det de hadde prøvd på sykehuset, ble så gravid med en gang. 

lykke til! 

Anonymkode: 05a63...ea5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, AnonymBruker said:

Dette er min erfaring også. Holdt på 2 år i det offentlige, kun to uttak, ett innsett - x-antall avbrutte forsøk + en ovialdrilling. Gikk til slutt privat, prøvde motsatt av det de hadde prøvd på sykehuset, ble så gravid med en gang. 

lykke til! 

Takk :) 💗

Jeg har startet med medisineringen i forkant av innsett. Jeg er veldig spent. Vi skal ta ivf-ved hjelp av donoregg etter en lang avgjørelses-prosess. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

lykke til! 

Jepp. Ikke jeg som er problemet her. Hadde tre inseminasjoner, ett uttak og to innsett av «perfekte blastocyst» Dette var privat. Så gikk det på andre uttak og andre innsett hos offentlig sykehus. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De fant ikke noe galt med meg heller sa de først, men så landet de vel til slutt på at jeg hadde pco. Mange follikler, men ingen EL/mens. Jeg ble gravid på alle mine innsett, så for meg var IVF kun positivt. 

Anonymkode: 1b302...1ce

AnonymBruker
Skrevet

Fallhøyden er nok aller størst på første forsøket, for da er man så håpefull fordi man har fått hjelp. Det er dessverre bare 30-35% sjanse på første forsøket. 

Lykke til!

Anonymkode: c65e1...d37

• Liker 1
Skrevet

Jeg ble gravid på første forsøk med IVF 2019, fikk en frisk gutt nyåret 2020.💙 prøver med søskenforsøk nå, satt inn fra samme «samling», 5 dagers blasto i juni, gikk dessverre ikke veien den gangen så venter på mens som kommer nå i august for å gå igang med nytt forsøk.☺️ Fikk beskjed fra klinikken om at sjansen min var 50/50.

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, Kristina00 said:

Jeg ble gravid på første forsøk med IVF 2019, fikk en frisk gutt nyåret 2020.💙 prøver med søskenforsøk nå, satt inn fra samme «samling», 5 dagers blasto i juni, gikk dessverre ikke veien den gangen så venter på mens som kommer nå i august for å gå igang med nytt forsøk.☺️ Fikk beskjed fra klinikken om at sjansen min var 50/50.

Jeg har fått 50 / 50 prosent sjanse også av en norsk klinikk. Skal til utlandet snart, og de har gitt meg nesten 100 prosent sjanse, men jeg stoler mer på at det er vel 50 / 50 

Gratulerer så mye med en frisk gutt på nyåret 2020 :) 🥰

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...