CorvusCorax Skrevet 20. juli 2021 #21 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er jo ikke det beste rådet når ts oppholder seg på en campingplass, har spontaninvitert gjester og må handle nå. Anonymkode: 3b9d5...445 Tar ikke lang tid. Hun ville ha en "god" potetsalat. Det var mitt forslag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #22 Del Skrevet 20. juli 2021 CorvusCorax skrev (Akkurat nå): Tar ikke lang tid. Hun ville ha en "god" potetsalat. Det var mitt forslag. Det tar vel litt tid når hun må kjøpe poteter, skrelle potetene, få kokt disse potetene (hvordan?) etc etc? Anonymkode: 3b9d5...445 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CorvusCorax Skrevet 20. juli 2021 #23 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det tar vel litt tid når hun må kjøpe poteter, skrelle potetene, få kokt disse potetene (hvordan?) etc etc? Anonymkode: 3b9d5...445 Ok. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 20. juli 2021 #24 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Det tar vel litt tid når hun må kjøpe poteter, skrelle potetene, få kokt disse potetene (hvordan?) etc etc? Anonymkode: 3b9d5...445 Man trenger ikke skrelle poteter for potetsalat. Jeg bruker småpoteter som jeg deler i to, og sausen består av like deler majones og rømme (ikke for mye), finhakket løk, sylteagurk/relish, gressløk, sitronsaft og krydder. Nam! Relativt fort gjort, men selvfølgelig enklere å kjøpe ferdig. Ikke så glad i kjøpe-potetsalater.... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #25 Del Skrevet 20. juli 2021 SoWhat? skrev (1 time siden): Er på campingplass på andre døgn og drar i morgen. Fordi jeg er født til service 😄 og liker smalltalk med ukjente, så ba jeg på grillmat i ettermiddag. Pølser og enkelt alt så, men jeg som skryter av å ikke være sær i matveien har et problem med pølser. Jeg liker kun wiener og norske grillpølser 😄 med lompe og grillede brød og ketchup og sennep. Og gjerne løk, både rå og tørr. Yes, det er dritkjedelig. Gi meg noen tips før jeg drar og handler om en time. Takk! På forhånd. Øverst på side 8 her: Anonymkode: 9b7be...2fd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #26 Del Skrevet 20. juli 2021 Alauda skrev (2 minutter siden): Man trenger ikke skrelle poteter for potetsalat. Jeg bruker småpoteter som jeg deler i to, og sausen består av like deler majones og rømme (ikke for mye), finhakket løk, sylteagurk/relish, gressløk, sitronsaft og krydder. Nam! Relativt fort gjort, men selvfølgelig enklere å kjøpe ferdig. Ikke så glad i kjøpe-potetsalater.... Greit nok, men de skal fremdeles handles inn, kokes, avkjøles. Hun er på camping. Anonymkode: 3b9d5...445 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 20. juli 2021 #27 Del Skrevet 20. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Greit nok, men de skal fremdeles handles inn, kokes, avkjøles. Hun er på camping. Anonymkode: 3b9d5...445 Ser den! Men ikke avkjøles, de skal være lune 😆 Endret 20. juli 2021 av Alauda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #28 Del Skrevet 20. juli 2021 Alauda skrev (9 minutter siden): Ser den! Men ikke avkjøles, de skal være lune 😆 Det her blir så mye avsporing, men altså, poteter må også avkjøles for å komme i lun tilstand. Hovedpoenget er likevel at ts 1) oppholder seg under enkle forhold, 2) har dårlig tid. Vanligvis ville jeg ha vært den første til å råde til hjemmelaget potetsalat, både kremet og fransk, gode pølser med krydder og høyt kjøttinnhold og det ene og det andre av tilbehør. Men nå er det jo slik at forholdene ikke ligger helt til rette for akkurat dette akkurat i dag, i alle fall hadde det ikke vært det for meg. Det er jo noe sjarmerende med det også. Anonymkode: 3b9d5...445 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alauda Skrevet 20. juli 2021 #29 Del Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det her blir så mye avsporing, men altså, poteter må også avkjøles for å komme i lun tilstand. Hovedpoenget er likevel at ts 1) oppholder seg under enkle forhold, 2) har dårlig tid. Vanligvis ville jeg ha vært den første til å råde til hjemmelaget potetsalat, både kremet og fransk, gode pølser med krydder og høyt kjøttinnhold og det ene og det andre av tilbehør. Men nå er det jo slik at forholdene ikke ligger helt til rette for akkurat dette akkurat i dag, i alle fall hadde det ikke vært det for meg. Det er jo noe sjarmerende med det også. Anonymkode: 3b9d5...445 Jadajadajada Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #30 Del Skrevet 20. juli 2021 Alauda skrev (48 minutter siden): Jadajadajada Oppdater oss da ts! Anonymkode: 3b9d5...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 20. juli 2021 Forfatter #31 Del Skrevet 20. juli 2021 Det ble en veldig hyggelig begivenhet som varte i ca tre timer 🙂 og TAKK for råd her. Det ble potetsalat fra Meny, og grønnsaker å grille. Grillet paprika hadde jeg heller ikke kommet på av meg selv! Lagde en enkel dressing med rømme og sitron, og det er søten meg bare en pk med grillpølser igjen 😄 såå koselig med et lite party! Blir for kjedelig for meg uten på ferie 😄 Takk dere. Ikke første gangen jeg kommer ut av knipe med råd fra folk her asså! Nå er det kald sangria og rydding. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 21. juli 2021 #32 Del Skrevet 21. juli 2021 On 7/20/2021 at 2:56 PM, SoWhat? said: Jeg liker kun wiener og norske grillpølser 😄 med lompe og grillede brød og ketchup og sennep. Og gjerne løk, både rå og tørr. Yes, det er dritkjedelig. Gi meg noen tips før jeg drar og handler om en time. Takk! På forhånd. Legg til majones. Bland ketchup, sennep og majones sammen, like deler av hvert. Er svært godt på pølse og mye annet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SoWhat? Skrevet 22. juli 2021 Forfatter #33 Del Skrevet 22. juli 2021 SVK skrev (11 timer siden): Legg til majones. Bland ketchup, sennep og majones sammen, like deler av hvert. Er svært godt på pølse og mye annet. Jeg tok dette tipset midt i natten da jeg våknet 🙂 er det sånn litt amerikansk? Godt var det! Takk 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest SVK Skrevet 22. juli 2021 #34 Del Skrevet 22. juli 2021 (endret) 10 hours ago, SoWhat? said: Jeg tok dette tipset midt i natten da jeg våknet 🙂 er det sånn litt amerikansk? Godt var det! Takk 🙂 Slik jeg har forstått det så er det en vanlig hamburger-dressing så gir mening at du synes den er litt amerikansk. Jeg fikk tipset fra den britiske kokken Heston Blumenthal. Den dressingen er den eneste av oppskriftene hans som er enkle nok for meg. Både jeg og @elien sverger til den dressingen når vi spiser pølser(og hamburgere). Endret 22. juli 2021 av SVK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elien Skrevet 22. juli 2021 #35 Del Skrevet 22. juli 2021 SVK skrev (1 minutt siden): Slik jeg har forstått det så er det en vanlig hamburger-dressing så gir mening at du synes den er litt amerikansk. Jeg fikk tipset fra den britiske kokken Heston Blumenthal. Den dressingen er den eneste av oppskriftene hans som er enkle nok for meg. Både jeg og @elien sverger til den dressingen når vi spiser pølser(og hamburgere). Ja, den er enkel, men utrolig god Jeg har en kamerat ifra haugalandet, han kan huske at når han var liten, og de var i sånn god gammeldags pølsebod, så var det en ting å ha en stripe av ketshup, senep og maiones. Så det er nok en gammel ting som er fanget opp. Men jeg liker å blande det før bruk 🌭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå