AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Jeg er gravid i 7. måned. I morgen skal jeg og min mann på en sammenkomst med noen venner, hvorav en av dem har en ettåring. Vi fikk vite i dag at denne ettåringen har litt hoste og litt tett i nesa, noe som visstnok skjer titt som tett. Så nå må vi ta et valg. Dra eller bli hjemme? Jeg prøver å lese meg opp, men finner lite informasjon om småbarn og smitte. Dette er venner vi treffer en gang i året, og vi har gledet oss sånn. Men om noe skjer med barnet i magen, vil jeg aldri tilgi meg selv. Anonymkode: 6b403...d8c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Hadde blitt hjemme pga korona. Dere kan ljuge og si mannen har symptomer. Noen dager etter er testen negativ. Anonymkode: 67904...f47 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Selv om dette sannsynligvis bare er en vanlig forkjølelse ettåringen har, er det et skikkelig styr å få en forkjølelse når man er høygravid. Barnet presser nok på blæren fra før, om man ikke skal begynne og hoste og nyse i tillegg og tisse på seg rett som det er av det presset på blæren. Det er skikkelig ubehagelig å være gravid og forkjølet. Jeg ville bare blitt hjemme. Ikke pga redsel for at det er korona, men fordi det er så ubehagelig med en sommerforkjølelse og tungt foster i magen som allerede presser på urinblæren. Sommerforkjølelser har også en tendens til å trekke ut i ukesvis. Anonymkode: aa259...585 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 De som har ettåringen bør holde seg hjemme… Anonymkode: 4bf26...d63 7
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Kan du ikke bare ha avstand til snørrebarnet da? Følg vanlige smittevernstiltak, som å holde avstand, vaske og sprite hender, og evnt munnbind om det er vanskelig å holde avstand. Mest sannsynlig er barnet bare helt vanlig sommerforkjøla, eller bare har litt store polypper eller noe sånt, siden det er noe som gjentar seg. Som mor av en ettårig som hostet og var snørrete konstant absolutt.hele året hun var ett år så skjønner jeg godt at foreldrene ikke isolerer seg helt bare pga litt tett nese, det litt håpløst med sånne små som alltid er syke. Det er grenser for hvor mange ganger det føles greit å teste et så lite barn for korona også. Stol på at foreldrene helt sikkert ville ha testet og vært i isolasjon om de hadde noe som helst mistanke om at barnet hadde blitt smitta av korona. Jeg har nettopp født og var forkjølet mange ganger i graviditeten, da vi har et barnehagebarn hjemme som drar med seg alt mulig virus hjem. Så krise å være forkjøla som gravid er det ikke, selv om det aldri er gøy. Anonymkode: 6b639...8e3 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Hoste og snørr er alt for normalt på barnehagebarn. Går det ikke i barnehage hadde jeg holdt meg hjemme, men går det i barnehage hadde jeg dratt. Kanskje ikke hvis det er snakk om Oslo eller en annen storby, men ja... Anonymkode: 2ea12...65c 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Ts her, takk for svar, alle sammen. Vert og vertinne er foreldrene til ettåringen, så de kan ikke bare holde seg hjemme. Og alle de voksne, utenom meg, har fått første vaksinedose. Man føler seg så bortskjemt når man absolutt skal på fest, men slike små ting blir så viktige, særlig ettersom vi kommer inn i babybobla om et par måneder. Jeg fikk korona i fjor, men hadde ingen symptomer. Jeg tok en antistofftest av ren nysgjerrighet. Og jeg er ikke den som blir slått ut av en forkjølelse og har hatt en veldig lett graviditet. Allikevel ligger det jo i bakhodet; utsetter jeg mitt ufødte barn for prematur fødsel? Nei, jeg må nok bare ta et voksent valg, hvor kjipt det enn er. Anonymkode: 6b403...d8c
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Jeg ville blitt hjemme Anonymkode: e44a9...057 1
Gjest ABM Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er gravid i 7. måned. I morgen skal jeg og min mann på en sammenkomst med noen venner, hvorav en av dem har en ettåring. Vi fikk vite i dag at denne ettåringen har litt hoste og litt tett i nesa, noe som visstnok skjer titt som tett. Så nå må vi ta et valg. Dra eller bli hjemme? Jeg prøver å lese meg opp, men finner lite informasjon om småbarn og smitte. Dette er venner vi treffer en gang i året, og vi har gledet oss sånn. Men om noe skjer med barnet i magen, vil jeg aldri tilgi meg selv. Anonymkode: 6b403...d8c Ingen ting å tenke på egentlig...dere blir hjemme!
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Selv om dette sannsynligvis bare er en vanlig forkjølelse ettåringen har, er det et skikkelig styr å få en forkjølelse når man er høygravid. Barnet presser nok på blæren fra før, om man ikke skal begynne og hoste og nyse i tillegg og tisse på seg rett som det er av det presset på blæren. Det er skikkelig ubehagelig å være gravid og forkjølet. Jeg ville bare blitt hjemme. Ikke pga redsel for at det er korona, men fordi det er så ubehagelig med en sommerforkjølelse og tungt foster i magen som allerede presser på urinblæren. Sommerforkjølelser har også en tendens til å trekke ut i ukesvis. Anonymkode: aa259...585 Enig.. bli hjemme. Jeg fikk influensa rett r termi og selv om jeg ikke ble noe særlig dårlig så hosta jeg masse og det var skikkelig slitsomt. Anonymkode: 7c0ca...0a2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #11 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ts her, takk for svar, alle sammen. Vert og vertinne er foreldrene til ettåringen, så de kan ikke bare holde seg hjemme. Og alle de voksne, utenom meg, har fått første vaksinedose. Man føler seg så bortskjemt når man absolutt skal på fest, men slike små ting blir så viktige, særlig ettersom vi kommer inn i babybobla om et par måneder. Jeg fikk korona i fjor, men hadde ingen symptomer. Jeg tok en antistofftest av ren nysgjerrighet. Og jeg er ikke den som blir slått ut av en forkjølelse og har hatt en veldig lett graviditet. Allikevel ligger det jo i bakhodet; utsetter jeg mitt ufødte barn for prematur fødsel? Nei, jeg må nok bare ta et voksent valg, hvor kjipt det enn er. Anonymkode: 6b403...d8c Hva er du bekymret for hvis du allerede har hatt korona? Fødte i mars og flere i termingruppa jeg er med i på Facebook hadde korona i løpet av høsten og vinteren når det stod på som verst. De var friske, og fine og barna er friske og fine. De fortalte at legene hadde hatt flere gravide med korona, uten at det har påvirket verken moren eller barna. Barnet i magen vil vel ha antistoffene dine både i magen og dersom det blir ammet? Anonymkode: 97f32...7f0 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #12 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hva er du bekymret for hvis du allerede har hatt korona? Fødte i mars og flere i termingruppa jeg er med i på Facebook hadde korona i løpet av høsten og vinteren når det stod på som verst. De var friske, og fine og barna er friske og fine. De fortalte at legene hadde hatt flere gravide med korona, uten at det har påvirket verken moren eller barna. Barnet i magen vil vel ha antistoffene dine både i magen og dersom det blir ammet? Anonymkode: 97f32...7f0 Jeg hadde antistoffer i fjor sommer, og vet ikke når jeg hadde korona. Men da var jeg ikke gravid. Jeg tenker antistoffene ikke er like gyldige ett år senere? Uansett, jeg valgte å bli hjemme, mannen dro. Føles godt Anonymkode: 6b403...d8c
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #13 Skrevet 21. juli 2021 Kan neste lure på hvordan menneskeheten har overlevd i tusener av år når en gravid tror det er farlig med forkjølelse... du skal få deg et sjokk i livet når ungen begynner i bhg, det er helt sikkert. Anonymkode: 3dd6d...523 4
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Skrevet 21. juli 2021 Jeg skjønner ikke helt problemstillingen jeg. Er du redd for en liten forskjølelse? Anonymkode: 6a250...2c4
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #15 Skrevet 23. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 2021-7-20 den 14.48): Jeg er gravid i 7. måned. I morgen skal jeg og min mann på en sammenkomst med noen venner, hvorav en av dem har en ettåring. Vi fikk vite i dag at denne ettåringen har litt hoste og litt tett i nesa, noe som visstnok skjer titt som tett. Så nå må vi ta et valg. Dra eller bli hjemme? Jeg prøver å lese meg opp, men finner lite informasjon om småbarn og smitte. Dette er venner vi treffer en gang i året, og vi har gledet oss sånn. Men om noe skjer med barnet i magen, vil jeg aldri tilgi meg selv. Anonymkode: 6b403...d8c Hvor lyst har du på en forkjølelse? Jeg hadde stått over og skyldt på korona osv osv. Men helt ærlig, det er vel nå slik at de som har symptomer fortsatt skal holde seg hjemme? Har man et forkjøla barn så skal det ikke på fest...! Mine går tilbake til bhg når de kan, der er det lov med litt restsymptomer, men de holdes unna alle andre folk til symptomfrie. Trodde det var slik det skulle være nå? Har det endret seg? Kan vi endelig fyke rundt forkjøla igjen? Det er ekstremt kjedelig å være 14 dager hjemme hver gang de er forkjøla. Glad de får gå i bhg så lenge formen er fin da. Men er jo et liv utenom vi gjerne skulle sett selv om de er snørrete og hoster litt. Men jeg har ikke samvittighet til å ta det der ut blant folk nå... Anonymkode: 405d2...0d0
AnonymBruker Skrevet 23. juli 2021 #16 Skrevet 23. juli 2021 Skal foreldre med små barn holde seg inne i ukevis når barnet er forkjølet, blir syktbarn dagene brukt opp fort med barnehagebarn. Barn i barnehagen blir syke konstant. Anonymkode: 02393...40c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå