Gå til innhold

Er det stor forskjell på arbeidsoppgavene til helsefagarbeidere og sykepleiere i hjemmetjenesten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

Anonymkode: 78029...733

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja. 

Mye man gjør gjøre likt som stomi, insulin, blodtrykk, enkelte injeksjoner osv. 

Men sykepleiere har stort sett injeksjoner som bare de tar, dosering, utlevering av metadon, kreftpasienter osv. 

Anonymkode: 3d87d...dc1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere jobbet i hjemmesykepleien og har hatt praksis i en annen kommune. 

Der jeg jobbet hadde sykepleierne overordnet ansvar på vakt, gikk for det meste rene sykepleielister og var på medisinrommet osv. De hjelper også til hvis noen har det travelt osv. Noen ganger går de vanlige lister. Helsefagarbeiderne gikk lister med stell, tilsyn, dusj, medisiner osv. De kan også gi insulin om de har kurs. 

Der jeg var i praksis var avdelingene delt opp i små soner, så da gjorde sykepleierne alt i tillegg til sykepleieroppgaver. Kunne ha tre dusjer på en liste, og mye andre ting. 

Anonymkode: f3ca1...227

Skrevet

Forskjellen har blitt større de siste årene er min erfaring, fordi stadig flere avanserte prosedyrer nå utføres hjemme. De stedene jeg kjenner har egne sykepleier-lister fordi det er så mye oppgaver som krever høyere fagnivå. 

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er sykepleiere generelt gjør alt for mye De er overkvalifisert for.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...