Gå til innhold

Får ikke komme inn til observasjon hos føden, er skikkelig redd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg er gravid i uke 35 og formen blir dårligere og dårligere. Er mitt fjerde barn forøvrig.

Jeg har de siste ukene hatt økt blodtrykk, mens urinen har vært litt opp og ned på proteiner. Har hatt svangerskapsforgiftning før.. 

Jeg føler meg veldig fjern, har vondt i hodet, det blir ikke borte. Var hos lege igår men føler ikke jeg blir tatt på alvor. Jeg er livredd og har aldri vært det før i graviditetene mine. Jeg kan ikke bevege fingrene mine pga vann, det er blitt verre..jeg ligger i senga i en slags tilstand hvor jeg er våken men har øynene igjen og føler meg direkte fra koblet virkeligheten. Jeg kan ikke reise meg pga vann i beina og det gjør vondt å gå. Idag har jeg klart komme meg på toalettet. Der svimte jeg av fordi jeg ikke klarer sitte oppreist. Får ikke i meg mat, er kvalm oh kaster opp. Får ikke puste, og har hetetokter. Hodet smeller. Kjenner liv. 

Blodtrykket er 130/90. Har slitt med lavt blodtrykk frem til nå de siste kontrollene, ligget på 110/60 før dette.. 

Jeg vet ikke om jeg sover lenger om natten eller ikke, og nå idag er det såpass ekstremt at mann og barn er bekymra.

Ringte til sykehuset og fikk beskjed om at jeg har time der mandag og så lenge blodtrykk var som igår så gikk det fint å vente. Jeg er kjemperedd og vet ikke hva jeg skal gjøre. Føles ikke trygt å være hjemme. Er ikke hysterisk av meg. Men jeg føler veldig sterkt at det er noe galt nå er hva skal jeg gjøre?? Har jo snakket med sykehuset:(

Anonymkode: 4867b...f5f

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du en jordmor på helsestasjonen du kan ringe? Eller så tenker jeg at du må ringe føden på nytt å kreve og komme inn.

Anonymkode: 94bbd...23e

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du en jordmor på helsestasjonen du kan ringe? Eller så tenker jeg at du må ringe føden på nytt å kreve og komme inn.

Anonymkode: 94bbd...23e

Hei nei, de har telefontid til 10.. og da jeg var hos legen så snakka de med sykehuset som sa jeg skulle ringe om noe forverret seg, og det har det jo gjort. Jeg flyr ikke ned sykehuset og ringer ikke unødvendig, men nå har de jo gjentatte ganger de siste ukene bedt meg ringe og når jeg først gjør det så sier de jeg må vente til mandag.

Jeg er kjemperedd og gråter nå

• Liker 5
Skrevet

Ring sykehuset en gang til, si akkurat det du skriver her.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet
Sykepleierinnen skrev (Akkurat nå):

Ring sykehuset en gang til, si akkurat det du skriver her.

Jeg har jo sagt det. Jeg gråt når jeg snakket med jordmor som snakket med lege og sa at jeg følte det ikke er trygt, og at jeg var redd, men hun sa bare at om jeg kom inn nå måtte jeg til ø hjelp på poliklinikken og at de ikke kunne hjelpe meg med "dårlig form" og at blodtrykket var fint

Skrevet

Er legevakt et alternativ?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Besant skrev (Akkurat nå):

Er legevakt et alternativ?

Jeg må vente til kl 16, men skal ringe legevakten da ja. Jeg bare forstår ikke hva ahus mener egentlig. Jeg er til kontroll hver 3 uke pga risikosvangerskap, og jeg ringer som sagt ikke unødvendig. Men jeg frykter virkelig at noe går galt om jeg ikke blir fulgt opp nå. Jeg er REDD.

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Å ringe sykehuset satt veldig langt inne, for jeg selv innser at jeg ikke kan være hjemme, det er ikke forsvarlig eller trygt. Jeg er livredd sykehus og hater å være der, men nå trodde jeg det var tryggere å dra dit enn å være her..

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
Ulven skrev (11 minutter siden):

Da ringer du igjen og ber om navn for hvis dette går galt vil du ta saken videre. Du ber også om at det journalføres at du blir nektet sjekk på føden selv om du har symptomer som er forenlige med svangerskapsforgiftning. 

Får du fremdeles ikke hjelp, er det lov å la mannen ringe 113 og høre hva de sier.

Dette var klokt! Lykke til🌸

Anonymkode: d5988...260

• Liker 15
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hei nei, de har telefontid til 10.. og da jeg var hos legen så snakka de med sykehuset som sa jeg skulle ringe om noe forverret seg, og det har det jo gjort. Jeg flyr ikke ned sykehuset og ringer ikke unødvendig, men nå har de jo gjentatte ganger de siste ukene bedt meg ringe og når jeg først gjør det så sier de jeg må vente til mandag.

Jeg er kjemperedd og gråter nå

Vet du hva, det er faktisk ikke normalt å svime av fordi man ikke klarer sitte oppreist.

Med din form hadde jeg tatt med mannen, ringt og sagt ifra at nå kommer dere inn - dere kan faktisk ikke vente med så dårlig form.

Jeg hadde nektet plent å dra hjem og krevd skikkelig sjekk av alt. 

Dette er ikke normalt dårlig form. 

Det kan tenkes at noen symptomer kommer fra angstanfall - men jeg hadde ikke godtatt den forklaringen før alt annet var utelukket via faktiske tester. 

• Liker 32
AnonymBruker
Skrevet

Vet du hva, du bare reiser inn til sykehuset og nekter å dra igjen. 

Anonymkode: bc80f...100

• Liker 31
AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (Akkurat nå):

Vet du hva, det er faktisk ikke normalt å svime av fordi man ikke klarer sitte oppreist.

Med din form hadde jeg tatt med mannen, ringt og sagt ifra at nå kommer dere inn - dere kan faktisk ikke vente med så dårlig form.

Det kan tenkes at noen symptomer kommer fra angstanfall - men jeg hadde ikke godtatt den forklaringen før alt annet var utelukket via faktiske tester. 

Nei jeg kan ikke helt kjøpe angstanfall heller egentlig.. dette har jo vært et vedvarende problem at jeg sliter med pust og svimmelhet. Har lavt jern og fått iv-jern for det. Men føler ikke denne formen er normalt dårlig jeg heller. Jeg kan ikke stå oppreist heller. Jeg ble ikke livredd før jeg fikk nei til observasjon på sykehuset. Jeg trodde de skulle si jeg kunne komme inn når det var sånn. 

Når de sa jeg skulle se an til mandag så kjente jeg at tårene og angsten kom. Fastlegen som ikke tar meg på alvor, jordmor på ferie men hun tar meg på alvor. Føler meg helt alene

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Fløff skrev (1 minutt siden):

Dette her! Bare ring og si at dere kommer. Sier de nei, så sier du at dere er der om X minutter, og så legger du på. Og blir der til de vet hva som er feilen. 

Anonymkode: 8e0d9...304

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Da hadde jwg sagt st jeg kjente mindre liv i tillegg. For da får man som reglen komme inn

Anonymkode: 9ad22...958

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde møtt opp på sykehuset. Nekter de, skal  navn på vakthavende jordmor og lege, så du kan ta det videre om noe skjer - som skrevet over. Masse lykke til!

Anonymkode: db773...698

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Dette her! Bare ring og si at dere kommer. Sier de nei, så sier du at dere er der om X minutter, og så legger du på. Og blir der til de vet hva som er feilen. 

Anonymkode: 8e0d9...304

Jeg vurderer nesten å ringe sykehuset Kongsvinger istedet. Vi har ca like langt dit men føddplass på ahus. vi bor ganske langt unna. Men mannen mener vi egentlig bør ringe 113 uansett

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Da hadde jwg sagt st jeg kjente mindre liv i tillegg. For da får man som reglen komme inn

Anonymkode: 9ad22...958

Vettu de spurte faktisk ikke om liv. Jeg er usikker på om jeg sa det til de, eller om jeg bare skrev her at jeg kjenner liv

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vurderer nesten å ringe sykehuset Kongsvinger istedet. Vi har ca like langt dit men føddplass på ahus. vi bor ganske langt unna. Men mannen mener vi egentlig bør ringe 113 uansett

Skal du føde på Ahus? Bare dra inn til poliklinikken du, de sender deg ikke hjem igjen :)

Anonymkode: a4e5e...40a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring opp igjen å si at du skal ha navn, om dette går galt! 

Så ringer du 113. Si du blir nektet hjelp. 

Anonymkode: 8c454...78e

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...