AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 I går lå babyen min på magen og plutselig tok han fart og rullet seg over på ryggen igjen. Hver gang jeg legger han rundt på magen igjen så bare ruller han seg tilbake på rygg. Han har blitt så flink med nakken og har jobbet så godt, men nå får han jo ikke trent nakken når han bare ruller rundt. Hva gjorde dere for å trene nakken til babyen når de ruller seg over? Eller er de ferdig med det når de kan å rulle rundt? Sikkert kjempedumt spørsmål, men er min første baby og jeg kan ikke så mye 🙈 Anonymkode: 6c91c...01b 2
Enterprises Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Brydde meg ikke. Det kommer av seg selv uansett 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Enterprises skrev (Akkurat nå): Brydde meg ikke. Det kommer av seg selv uansett Å? trenger de ikke trene nakken? Anonymkode: 6c91c...01b
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Hjelper det å legge en morsom leke foran ansiktet når baby ligger på magen? Kanskje den blir så interessert i leken at den venter litt med å kaste seg rundt. Tidlig for en baby å rulle etter 8 uker, høres ut som en sterk og ivrig baby 😍 Anonymkode: a53b2...ad4 2
Snurrepurre Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Det er ikke noe å styre særlig med når de ruller rundt nei 🙂 bare legg han på magen når det er leketid, snurrer han så snurrer han 😄 de små trener også nakken når man holder de inntil seg og de kikker rundt ☺️ 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Når baby er så sterk og aktiv at han ruller allerede er nok nakken god og sterk nok uten at han trenger å trene på det spesielt Anonymkode: 194de...7da 2
Enterprises Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 14 minutter siden, AnonymBruker said: Å? trenger de ikke trene nakken? Anonymkode: 6c91c...01b Hva var det jeg skrev?
Mango Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Sikker på at baby ikke har en spenning i nakken? Min rullet også på den tiden, men det kom da av at det var stramt i nakken, var hos kiropraktor og fysio for dette. Han kunne ikke rulle lenger da det ble løst opp.. 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Droppet vogn og bar baby i bæretøy hele dagen. Hun kunne holde hodet selv bare noen uker gammel, og var veldig sterk for alderen hele veien i følge helsesøster. Trenger ikke trene når de bæres, det er det babyer er ment å gjøre, så da styrkes musklene som de skal. Hele konseptet med å legge fra seg babyen i vugger eller vogner eller vippestol for så å trene de er jo helt baklengs og merkelig. 🤷♀️ Anonymkode: 1219f...50d 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Jeg har lagt de mye på magen min, altså mage mot mage mens jeg har halvligget/sittet i sofaen feks .. Bært dem mye, det «kolikkgrepet» hvor man holder armen under magen når man bærer dem funker .. Det er bare å være kreativ når baby ikke vil ligge på magen Men det kommer seg nok det også Jeg ville fortsatt å forsøke, legge den på magen på stellebordet og holdt hånden på rompa og lagt noe leker foran, mens jeg vasket den feks .. Det skal ikke så mye til, de er jo ikke så lenge våkne om gangen når de er så små uansett så det holder med litt her og litt der, de får til de greiene med hodet uansett Anonymkode: 7f005...050 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Droppet vogn og bar baby i bæretøy hele dagen. Hun kunne holde hodet selv bare noen uker gammel, og var veldig sterk for alderen hele veien i følge helsesøster. Trenger ikke trene når de bæres, det er det babyer er ment å gjøre, så da styrkes musklene som de skal. Hele konseptet med å legge fra seg babyen i vugger eller vogner eller vippestol for så å trene de er jo helt baklengs og merkelig. 🤷♀️ Anonymkode: 1219f...50d Man legger dem jo ikke i vogn eller vippestol for å trene. Det gjør man på gulvet slik at de får brukt musklene sine. De titter seg rundt og strekker seg etter ting. I vippestol og hvis de bæres HELE tiden får de jo ikke trent alle muskler. Anonymkode: 1cc0e...181 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 Jeg holder ham i kolikkgrep eller på mage oppå brystet mitt og holder godt på ham, så han ikke ruller eller kaster seg av, men kan holde hodet oppe:) Min rullet også tidlig, og blir kjempesint så fort han er ferdigrullet til rygg, så vi må rulle ham tilbake på magen sikkert 10 ganger før han er lei, haha. Men det merkes jo at det i seg selv er god trening for dem!:) Ikke noe å bekymre seg for ❤️ Anonymkode: dcc89...1be
Sportsidioten Skrevet 22. juli 2021 #13 Skrevet 22. juli 2021 AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 18.18): Droppet vogn og bar baby i bæretøy hele dagen. Hun kunne holde hodet selv bare noen uker gammel, og var veldig sterk for alderen hele veien i følge helsesøster. Trenger ikke trene når de bæres, det er det babyer er ment å gjøre, så da styrkes musklene som de skal. Hele konseptet med å legge fra seg babyen i vugger eller vogner eller vippestol for så å trene de er jo helt baklengs og merkelig. 🤷♀️ Anonymkode: 1219f...50d Dette! Vi «trente» aldri med mini, men jeg bar henne i bæresjal og senere sele. Var greit å fortsatt kunne gå tur i skogen med hundene uten å tenke på at jeg ikke kunne gå offroad pga vogna
AnonymBruker Skrevet 22. juli 2021 #14 Skrevet 22. juli 2021 Støtter bæretøy! Det er gull for å trene muskler i rygg og nakke. Anonymkode: a8147...bb5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå