AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Mye bæsj i det siste. Har termin nå og lurer på hva sikre/usikre tegn er? - bæsj - føler meg desorientert - begynner å bli irritert på magen nå, pust pes Hva var dine tegn rett før vannet gikk/fødsel begynte???? Anonymkode: c3f94...995
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Jeg merket ofte kynnere og ekstrem irritasjon. Veeeldig klar for baby å lei av å være gravid. Tung mage å nedpress, også endel laus mage. Behov for å sove til enhver tid for å være uthvilt før fødsel 😆😆Fødsel startet langsomt for min del, av å på rier/kynnere natten før fødsel. Trodde aldri den skulle starte! Lykke til 😄 Anonymkode: 85172...8ea
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg merket ofte kynnere og ekstrem irritasjon. Veeeldig klar for baby å lei av å være gravid. Tung mage å nedpress, også endel laus mage. Behov for å sove til enhver tid for å være uthvilt før fødsel 😆😆Fødsel startet langsomt for min del, av å på rier/kynnere natten før fødsel. Trodde aldri den skulle starte! Lykke til 😄 Anonymkode: 85172...8ea Ja, er veldig irritert, hehe … 🙈 Herregud, liksom … Anonymkode: c3f94...995
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Jeg tømte tarmen før min andre fødsel, det var MYE og blanding av normal avføring til diarè. Det var naturlig tarmtømming, jeg tok eller gjorde ingenting for å tømme. Med førstemann var det ingenting sånn, og jeg hadde ikke avføring under fødsel heller. Dagen etterpå derimot... Anonymkode: bba62...694
Million Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Jeg fikk dunkende ryggsmerter og diare fra morgenen av. Var på do mange ganger, og til slutt kom det ikke mer ut, var helt tømt. Ingen tak i magen, ingenting å kjenne der. Oransje utflod, måtte bruke bind. Våknet klokken åtte om morgenen av ryggsmertene, og halv ni på kvelden var barnet født. Vannet gikk ikke av seg selv, det var det jormora som tok med en "heklenål" da jeg nettopp var lagt i fødesengen.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Her skjedde ingen ting før vannet gikk. Fra vannet gikk til jeg var i såkalt aktiv fødsel tok det 17-18 timer. I mellomtiden var jeg flere ganger på do for å bæsje, og avføringen var ganske løs. Anonymkode: 767cb...e74
Miamor90 Skrevet 4. juli #8 Skrevet 4. juli Har termin nå til søndag. Dreit 4 ganger føre jeg la meg i dag😂 Har hatt kynnere og nedpress. Litt ekstra vondt i bekkenet. Så skjer vel noe snart si. Også har jeg vært mye trøtt og sovnet mye i det siste. Jeg håper ho kommer ila helga😊🙏🏼
Ny Bruker Skrevet 5. juli #10 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 13.42): Mye bæsj i det siste. Har termin nå og lurer på hva sikre/usikre tegn er? - bæsj - føler meg desorientert - begynner å bli irritert på magen nå, pust pes Hva var dine tegn rett før vannet gikk/fødsel begynte???? Anonymkode: c3f94...995 Det at du har termin i disse dagene er det sikreste tegnet på at fødselen er nærme. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #11 Skrevet 5. juli Miamor90 skrev (7 timer siden): Har termin nå til søndag. Dreit 4 ganger føre jeg la meg i dag😂 Har hatt kynnere og nedpress. Litt ekstra vondt i bekkenet. Så skjer vel noe snart si. Også har jeg vært mye trøtt og sovnet mye i det siste. Jeg håper ho kommer ila helga😊🙏🏼 Ja, mange "bæsjer seg ut" rett før de går i fødsel. Men det trenger ikke nødvendigvis være sånn at bæsj = fødsel. kynnere og nedpress er også tegn på at fødsel nærmer seg! Anonymkode: 295dd...635 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #12 Skrevet 5. juli AnonymBruker skrev (På 20.7.2021 den 13.57): Jeg tømte tarmen før min andre fødsel, det var MYE og blanding av normal avføring til diarè. Det var naturlig tarmtømming, jeg tok eller gjorde ingenting for å tømme. Med førstemann var det ingenting sånn, og jeg hadde ikke avføring under fødsel heller. Dagen etterpå derimot... Anonymkode: bba62...694 Jeg hadde det sånn før første fødsel, men ikke før fødsel nummer 2. Anonymkode: 3167c...736
AnonymBruker Skrevet 5. juli #13 Skrevet 5. juli Bæsjing er absolutt et tegn på at fødsel nærmer seg. Kroppen tømmer tarmen for å lage bedre plass til barnet på veien ut. Jeg har hatt to styrtfødsler, og fikk akutt diaré i begge tilfeller.. Vannet gikk helt uten forvarsel, og et par minutter etterpå begynte styrtrier og diaré nesten samtidig 🙈 Rimelig heftig.. Var heldigvis hjemme begge gangene, og ikke ute blant folk 😉 Barna var ute 1,5t og 1t40min etterpå. Rakk såvidt sykehuset første gangen. Måtte bæsje ferdig først, og skjønte ikke hvor fort det faktisk gikk. Andre gangen var jeg litt bedre forberedt 😅 Spennende tider, lykke til med fødsel ❤️ Anonymkode: 745df...600 1
AnonymBruker Skrevet 5. juli #14 Skrevet 5. juli Noen som har vært mye på do uten at det har vært diaré? Har termin om fem dager og i dag har jeg vært på duddelido fem ganger. Har slitt med forstoppelse siden ca midt i andre trimester så har ikke vært på do daglig på mange mnd. I dag har det tatt helt av med andre ord men er ikke løs mage eller diaré. Litt ubehag i magen og lette magesmerter men ikke noe big deal. Håper intenst noe begynner å skje snart. Anonymkode: 78829...58e
AnonymBruker Skrevet 6. juli #15 Skrevet 6. juli Det var et tegn her, ja, bæsjet mye i dagene før fødsel🤭 men jeg var generelt urolig i magen i mesteparten av svangerskapet fordi jeg gikk på jerntabeletter som var harde for magen😅 Anonymkode: 49008...83a
Miamor90 Skrevet 14. august #16 Skrevet 14. august AnonymBruker skrev (På 5.7.2025 den 7.39): Ja, mange "bæsjer seg ut" rett før de går i fødsel. Men det trenger ikke nødvendigvis være sånn at bæsj = fødsel. kynnere og nedpress er også tegn på at fødsel nærmer seg! Anonymkode: 295dd...635 Absolutt:) Jenta mi er ute den dag i dag. Når den første ordentlige rien kom, så var jeg ikke i tvil lenger 😂 Fytti katta de var så harde at jeg spøy de 11 første timene. Jeg takket ja til epidural til slutt, noe jeg ikke angrer på. Jeg holdt på i gode 12 timer til etter det føre frøkna var ute❣️
AnonymBruker Skrevet 14. august #17 Skrevet 14. august Jeg tror jeg bæsja ut tre kilo under fødsel 😂😂😂 lå i badekar med samboeren ved siden av på stol og ventet på aktiv fødsel(mellom 1-4 cm lå jeg i badekar). Jeg kjente brått at nå skjer det noe i det bakre rommet, fikk dyttet samboeren ut døren og bæsja den lengste, største og bredeste bæsjen i mitt liv 😂😂😂 var ikke dårlig i magen, hadde heller ikke vært forstoppet i dagene før. Det var bare… MENGDER. Kroppen forberedte seg ja 😂 jeg var nesten litt stolt over mengden jeg klarte presse ut 😂 Anonymkode: cb869...d07
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå