AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Jeg fikk brevet nå og babyshoweren er om 3 dager! Jeg vil jo selvfølgelig komme, men må hive meg rundt + at jeg må spise nudler til middag de neste 2 ukene Og da lurer jeg, hvor lang tid pleier man å ha på seg? For jeg tenker 3 dagers forvarsel ikke er vanlig? 😅 For alt jeg vet, så kan det jo hende jeg fikk en invitasjon på tampen, fordi andre har meldt avslag... Og hva gir man? Jeg har nå gått rundt i nabobutikker i 4 timer og ikke funnet noe 😩 Herregud så dyrt baby ting er! har ca 1000 kr å bruke, men det er også for kort og innpakning Jeg fant en fin bamse, er det teit? Anonymkode: 1a7c1...2c6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Brevinvitasjon? 😅 Anonymkode: 1302e...ae7 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Og nei, bamse er ypperlig. Spesielt hvis du er invitert i siste liten. Er det til din beste venninnes første barn er det kanskje litt kleint, men ellers - ja. Babyer får alt for mye unødvendig uansett. Babycall var det eneste jeg fikk i babyshowergave som faktisk ble brukt. Og den var det flere som spleiset på! Anonymkode: 1302e...ae7 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Er det ikke fantastisk med tradisjoner skapt av den amerikanske handelsstanden?. Anonymkode: 15b90...2fa 10
Mynona Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Kjøp en bamse som du sier, eller en fin body i str 56 eller 62 på HM, Lindex eller KappAhl. De koster ca 150kr og er nyttig og blir brukt. Du trenger ikke å blakke deg. Du har tydeligvis dårlig råd, så da synes jeg det holder i massevis. Det er veldig mye fint på KappAhl sitt merke Newbie. 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Bamse er helt ubrukelig, ikke gi det! Og du trenger heller ikke bruke 1000 kr på gave! Jeg ville gitt klær for 500 kr, det er helt ypperlig! Kjøp gjerne noe litt større enn nyfødt-størrelse. Og ha på byttelapp, så man mottakeren bytte om det blir mye like klær. Anonymkode: c671e...412 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Hvis du må leve på nudler og tror det forventes gave til 1000 kr, så har du ikke råd til å dra. Kjøp en body på H&M og spis ordentlig mat. Anonymkode: 88558...2bf 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Kjøp en gave til 300-isj. Det er normalt å invitere til babyshower vertfall 4 uker før i min venninnegjeng.. Vi spleiser på større gaver, men hadde aldri brukt 1000 kr!!! Det er jo sprøtt. Kjøp heller noe «lite og dyrt», med fare for å høres snobbete ut, så blir det gjerne ekstra satt pris på! Noe man kanskje ikke tar seg råd til å kjøpe selv, noe som oppleves som litt mer eksklusivt enn en body fra hm. Vet ikke hvilke butikker du har i nærheten, men mitt tips er en myk pyjamas. Trenger ikke kjøpe så mye, hva med noen litt eksklusive gulpekluter + en blomsterbukett + hjemmelagde skoleboller feks Evt om du kjenner noen andre som skal kan dere spleise. Anonymkode: 321e7...754 1
Gjest 123 eller noe Skrevet 21. juli 2021 #9 Skrevet 21. juli 2021 Bamse er IKKE ubrukelig nei! Gutten min fikk en liten blå valp i nyfødtgave, og dreit i den da og i lang tid framover, men nå 2,5 år vil han ikke sove uten den og må ha den med hvis vi skal bort og sove. Så det er en fin gave som kan bli ekstra fin om et par år Og dere som kritiserer babyshower og handelstanden, hva faen gjør dere egentlig på julaften liksom? Våre forfedre hedningene hadde snudd seg i grava, da denne tiden opprinnelig handlet om å feire at sola snudde og vi gikk mot lysere tider, ikke de der gave til jesusbarn-symbolikken vi fikk tredd nedover huet fra en annen del av verden!
Gjest Kaffefilter Skrevet 21. juli 2021 #10 Skrevet 21. juli 2021 Er så glad jeg er ferdig med slik tøv..... pjuuuuh...*svett... Bamse er fint. Man gir med hjertet.
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #11 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (19 timer siden): har ca 1000 kr å bruke, men det er også for kort og innpakning Jeg fant en fin bamse, er det teit? Anonymkode: 1a7c1...2c6 Ikke om den koster 1000 kroner, da er det teit. Nesten like teit som opplegget med babyshower. Anonymkode: 0e773...980 1
Oida Skrevet 21. juli 2021 #12 Skrevet 21. juli 2021 skruttveig skrev (44 minutter siden): Bamse er IKKE ubrukelig nei! Gutten min fikk en liten blå valp i nyfødtgave, og dreit i den da og i lang tid framover, men nå 2,5 år vil han ikke sove uten den og må ha den med hvis vi skal bort og sove. Så det er en fin gave som kan bli ekstra fin om et par år Og dere som kritiserer babyshower og handelstanden, hva faen gjør dere egentlig på julaften liksom? Våre forfedre hedningene hadde snudd seg i grava, da denne tiden opprinnelig handlet om å feire at sola snudde og vi gikk mot lysere tider, ikke de der gave til jesusbarn-symbolikken vi fikk tredd nedover huet fra en annen del av verden! Nå er vel strengt tatt ikke Roma en annen del av verden. På 300 tallet bestemte biskopen at 25 desember skulle være Jesus fødselsdag og at den romerske feiringen av vintersolverv skulle bli en kristen høytid. På slutten av 900 tallet bestemte Håkon Adalsteinfostre at den norske skikken "å drikke jul" skulle flyttes til den 25 desember for å sammenfalle med den kristne feirineg. Gulatingsloven bestemte at ølet skulle signes til takk fra Kristus og St. Maria for godt år. Så du trenger ikke bekymre deg for "våre forfedre hedningers " hvile, den tidlige julefeiring startet med dem. Når det kommer til babyshower, TS, er min mening at det er unødvendig å legge 1000,- i gave. Body, bukser, pysjamas og badehåndkle med hette er fine nyttige gaver. Bitering og rangle er tips om du ikke vil gi klær. 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #13 Skrevet 21. juli 2021 Hadde aldri kjøpt gave for 1000kr! 2-300 er mer enn nok. Anonymkode: 7be47...942 2
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #14 Skrevet 21. juli 2021 Ser kanskje for meg at tanken var at folk ville vært forberedt på at det skjer nok noe snart, og plutselig så fikk de til en hemmelig plan med den som er gravid. Om den som er gravid gjerne har hatt plager, er det kanskje ikke akkurat enkelt å ha planlagt noe i lang tid i forveien. Bra du hiver deg rundt. Jeg hadde kjøpt litt klær, kanskje litt større, type 6mnd klær, da man ofte får små klær (har jeg hørt, men skal ikke si sikkert). Bodyer går det mye av. Har fått høre fra venninner at de gjerne skulle ønske de hadde fått teppe. Bamse er jo gøy, bare husk på at den må være baby-sikker. Altså ingen øyne som ikke sitter godt fast. Jeg kjøper aldri noe som ikke er sydd på, altså typisk klinkekule øyne bamser går ikke til en baby. Leker er også gøy til babyer i alle aldre. Som nyfødt er svart/hvit leker veldig faisnerende. Biteringer. Er mye man kan kjøpe 😄 Anonymkode: 2644e...06f
Blomsterpotta Skrevet 21. juli 2021 #15 Skrevet 21. juli 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg fikk brevet nå og babyshoweren er om 3 dager! Jeg vil jo selvfølgelig komme, men må hive meg rundt + at jeg må spise nudler til middag de neste 2 ukene Og da lurer jeg, hvor lang tid pleier man å ha på seg? For jeg tenker 3 dagers forvarsel ikke er vanlig? 😅 For alt jeg vet, så kan det jo hende jeg fikk en invitasjon på tampen, fordi andre har meldt avslag... Og hva gir man? Jeg har nå gått rundt i nabobutikker i 4 timer og ikke funnet noe 😩 Herregud så dyrt baby ting er! har ca 1000 kr å bruke, men det er også for kort og innpakning Jeg fant en fin bamse, er det teit? Anonymkode: 1a7c1...2c6 Du trenger absolutt ikke kjøpe noe for 1000.- kroner. Bamse er helt fint å gi 😊
Gjest 123 eller noe Skrevet 21. juli 2021 #16 Skrevet 21. juli 2021 Oida skrev (4 timer siden): Nå er vel strengt tatt ikke Roma en annen del av verden. På 300 tallet bestemte biskopen at 25 desember skulle være Jesus fødselsdag og at den romerske feiringen av vintersolverv skulle bli en kristen høytid. På slutten av 900 tallet bestemte Håkon Adalsteinfostre at den norske skikken "å drikke jul" skulle flyttes til den 25 desember for å sammenfalle med den kristne feirineg. Gulatingsloven bestemte at ølet skulle signes til takk fra Kristus og St. Maria for godt år. Så du trenger ikke bekymre deg for "våre forfedre hedningers " hvile, den tidlige julefeiring startet med dem. Når det kommer til babyshower, TS, er min mening at det er unødvendig å legge 1000,- i gave. Body, bukser, pysjamas og badehåndkle med hette er fine nyttige gaver. Bitering og rangle er tips om du ikke vil gi klær. Jeg snakket om kristendommen, en annen religion fra midtøsten.. men det er bra du flasher kunnskap Jeg bekymrer meg ikke for det, jeg vet hva jol og vintersolverv er, men at man skal gi gaver til hverandre som symbol for de 3 kongene til midtøstenjesus, noe som ikke har noe med våres opprinnelse å gjøre... er dummere enn en babyshower 😄 Likevel feirer alle som synes babyshower er teit jul
Oida Skrevet 21. juli 2021 #17 Skrevet 21. juli 2021 (endret) skruttveig skrev (5 timer siden): Jeg snakket om kristendommen, en annen religion fra midtøsten.. men det er bra du flasher kunnskap Jeg bekymrer meg ikke for det, jeg vet hva jol og vintersolverv er, men at man skal gi gaver til hverandre som symbol for de 3 kongene til midtøstenjesus, noe som ikke har noe med våres opprinnelse å gjøre... er dummere enn en babyshower 😄 Likevel feirer alle som synes babyshower er teit jul Fremmedfrykt er like lite sjarmerende som homofobi. Endret 21. juli 2021 av Oida
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #18 Skrevet 21. juli 2021 1 000 kr er altfor mye, ca. 300 blir mer riktig. Kjøp en pysj eller et par strømpebukser i str. 68 er mitt tips. "Alle" gir bodyer i str. 62, jeg fikk ATTEN stykker til førstemann. 😄 Anonymkode: 01d0b...b89 1
AnonymBruker Skrevet 21. juli 2021 #19 Skrevet 21. juli 2021 Det holder i massevis med en søt body til 150kr. Ikke bruk masse tid på dill. Anonymkode: 84ef7...95c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå