AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Hei. Som sagt, flere som meg der ute?🙁Har to mnd gammel og 3,5 gammel sønn. Syns ikke at det er noen vits å dra til stranda med familien, med så liten baby som må ammes og skiftes hver time. Så jeg sitter alene hjemme, når de går for å bade, eller når de finner på ting 😩 Vi tenkte reise til Kr.sand dyrepark, men å kjøre 4 timer fra Oslo med en skrikende baby, gidder vi heller ikke.. Så tenkte vi Bø sommerland, og der må jeg også sitte og passe på minste. Hva gjør dere, hvordan går ferien deres? Anonymkode: e0697...654 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Da første var så liten så besøkte vi besteforeldre. i år men en på 2,5 år og en på 2 mnd så sitter jeg hjemme mens mannen er ute å finner på ting med 2,5 åringen. Det er kjedelig. Men kjedelig må det være Anonymkode: 01b06...337 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Da barnet mitt var et par måneder gammel, var det regnet som unntakstilstand, så vi var hjemme den ferien. Ingenting å sutre for eller sture over. Sånn er det med nyfødte, man må bare regne den perioden i livet som noe som skjer på babyens vilkår. Ellers kan jo pappaen ta med seg 3 og et halvt åringen på diverse småturer for å aktivisere litt, så kan du være hjemme med minsten eller bli med på noen av turene. Tar spedbarnet flaske, kan du pumpe, og så kan du dra ut med det større barnet og pappa være hjemme i blant. Anonymkode: 5cafd...cea 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Sånn var det her å ifjor, da var dattera 4 mnd på sommeren, vi dro på bilferie, hvor hun sov i bilen, ellers gikk vi rundt I byene vi var i med vogn. I år er det litt mer å gjøre, men liker ikke være for lenge på stranda, da vi må passe på hele tiden, har heller ett plaskebasseng på verandaen. Blir sånn neste år også, da vi får en til i november, men jeg syntes det bare er deilig, ungene må nok bli noen år før jeg drar de med på stranda for å være noen timer. Anonymkode: 4fd9d...561
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da barnet mitt var et par måneder gammel, var det regnet som unntakstilstand, så vi var hjemme den ferien. Ingenting å sutre for eller sture over. Sånn er det med nyfødte, man må bare regne den perioden i livet som noe som skjer på babyens vilkår. Ellers kan jo pappaen ta med seg 3 og et halvt åringen på diverse småturer for å aktivisere litt, så kan du være hjemme med minsten eller bli med på noen av turene. Tar spedbarnet flaske, kan du pumpe, og så kan du dra ut med det større barnet og pappa være hjemme i blant. Anonymkode: 5cafd...cea Det går helt greit altså. Sutrer ikke:) Tenkte om det er flere som meg der ute, eller er det jeg som ikke klarer å gå ut med baby. Anonymkode: e0697...654
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Babyer er jo superenkel å ha med rundt. Bruk bæretøy så er begrensningen minimal, ellers må jo barnet skiftes på og ammes uansett hvor man er og hva man gjør. Amme kan man også gjøre i bæretøy fyi, det skal jeg prioritere å lære meg denne gangen. Anonymkode: efdd9...6b2 15
Mezzosoprena Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Her er det jo egentlig bare du som setter begrensninger - det er jo snakk om ting du "ikke gidder". 17
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Babyer er jo superenkel å ha med rundt. Bruk bæretøy så er begrensningen minimal, ellers må jo barnet skiftes på og ammes uansett hvor man er og hva man gjør. Amme kan man også gjøre i bæretøy fyi, det skal jeg prioritere å lære meg denne gangen. Anonymkode: efdd9...6b2 Nå er det jo varmt og sol hele dagen, og de må passes på for sol, og varmeutslett. Min liker ikke mye bråk og styr, så han blir bare urolig når vi er ute og gjør noe. Da blir jeg bare sliten Anonymkode: e0697...654 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Teatrica skrev (Akkurat nå): Her er det jo egentlig bare du som setter begrensninger - det er jo snakk om ting du "ikke gidder". Tjaa.. Jeg liker å bade og være på stranda, men liker ikke sitte i skyggen og amme og vugge, og se på andre som bader. Liker å reise, men å ha baby sol blir urolig i bilen, og gråt i 4 timer, gidder virkelig ikke Så det er litt annerledes Anonymkode: e0697...654 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Vi var i Hellas da yngste var 2,5 måned og eldste var 2,5. Kan ikke huske at jeg syntes det var problematisk. Brukte bæretøy og husker babyen sov i bæretøyet hele flyturen, begge veier. Ellers sov h*n jo mye, i bare bleia i skyggen. Anonymkode: 58a5e...dae 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Vi reiste til Mallorca med en på 3,5 mnd. Vi så ikke begrensinger, vi planla bare litt anderledes ferie. La opp rute som passet baby, var på strand/basseng hver dag, men da i skyggen. Ammet på stranda, ikke noe problem, er jo nesten naken da i utgangspunktet. Anonymkode: 867dd...0e2 4
Mezzosoprena Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tjaa.. Jeg liker å bade og være på stranda, men liker ikke sitte i skyggen og amme og vugge, og se på andre som bader. Liker å reise, men å ha baby sol blir urolig i bilen, og gråt i 4 timer, gidder virkelig ikke Så det er litt annerledes Anonymkode: e0697...654 Nei, jeg skjønner at du ikke gidder - men likevel blir det feil å si at det er baby som begrenser deg, det er jo du! Jeg tenker at det er lurt å ha med baby på mange forskjellige ting, slik at de blir vant til noe annet enn å være hjemme, da blir de i hvert fall "vanskelig å ha med å gjøre" hvis man skal noe annet. 14
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Det er vel normalt at noen, og veldig ofte, mor må sitte å passe på et lite barn når man er på ferie? Hva trodde du egentlig den dagen du bestemte deg for å bli gravid? Uansett om dere reiser til Dyreplageriparken i Kristiansand eller om dere har piknik i egen hage så må du passe på kiden ja. Anonymkode: e1a44...d4b 4
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 Teatrica skrev (9 minutter siden): Nei, jeg skjønner at du ikke gidder - men likevel blir det feil å si at det er baby som begrenser deg, det er jo du! Jeg tenker at det er lurt å ha med baby på mange forskjellige ting, slik at de blir vant til noe annet enn å være hjemme, da blir de i hvert fall "vanskelig å ha med å gjøre" hvis man skal noe annet. Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte her på kv er som bikkjer. Klarer dere ikke å skrive uten å peke på? Være litt snill, empati, solidaritet, ikke hørt nei? Anonymkode: e0697...654 8
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #15 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Nå er det jo varmt og sol hele dagen, og de må passes på for sol, og varmeutslett. Min liker ikke mye bråk og styr, så han blir bare urolig når vi er ute og gjør noe. Da blir jeg bare sliten Anonymkode: e0697...654 Hvis du aldri tar med baby ut blandt folk, bråk og styr så er det jo ikke rart at baby ikke liker det. Har du prøvd bæretøy? Et tynt sjal eller en tynn sele er ypperlig, da får baby være nær mamma som er en trygg og god plass å være. Anonymkode: efdd9...6b2 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #16 Skrevet 20. juli 2021 Det var sånn med vår første. Hun ble født i mai, sommeren var kokvarm, hun likte ikke å ligge i vogn, og både hun og jeg ble gjennomvåte i bæretøy. Hun ville ammes ofte og bæsjet hver gang hun spiste. Så kom nr. to, født tidligere på året og litt større og mer robust når sommeren kom. Hun hang bare på i bæresjal med solhatt og jeg brukte UV-paraply, eller hun lå i vogna på de varmeste dagene. Hun sov og kikket rundt seg, spiste betydelig sjeldnere enn søsteren hadde gjort (selv om det ble oftere i varmen) og bæsjet sjelden. Så med henne i fjor tenkte jeg at det var veldig lett å ha med baby rundt, det blir sikkert mer hektisk til neste år (var vel noe sannhet i det 😅). Og jeg tenkte vi hadde flaks med rekkefølgen på barna. Det kan være både skikkelig begrensende og veldig greit at den yngste av barna er baby. Anonymkode: 02ae4...28b 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 33 minutter siden, AnonymBruker said: Hei. Som sagt, flere som meg der ute?🙁Har to mnd gammel og 3,5 gammel sønn. Syns ikke at det er noen vits å dra til stranda med familien, med så liten baby som må ammes og skiftes hver time. Så jeg sitter alene hjemme, når de går for å bade, eller når de finner på ting 😩 Vi tenkte reise til Kr.sand dyrepark, men å kjøre 4 timer fra Oslo med en skrikende baby, gidder vi heller ikke.. Så tenkte vi Bø sommerland, og der må jeg også sitte og passe på minste. Hva gjør dere, hvordan går ferien deres? Anonymkode: e0697...654 Jeg gjør alt med mine 2 gutter. 1 på 3år og 1 på 1år. Det har vi gjort siden de klarte å holde hode selv. Og aldri med vogn. Vi mekker biler, drar på lange bilturer til andre byer med bedre lekeplasser, stranda, alt mulig er de med på. Og ja det blir litt styr og greier. Men hvem bryr seg? Anonymkode: 5f7ac...85a 3
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #18 Skrevet 20. juli 2021 Veldig enkelt med så liten baby. Mer krevende når de nærmer seg året. Hadde kanskje venta med dyreparken til skolestart. Da er det ikke så fullt. Anonymkode: b639d...1dc 4
Mezzosoprena Skrevet 20. juli 2021 #19 Skrevet 20. juli 2021 (endret) AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg skjønner ikke hvorfor enkelte her på kv er som bikkjer. Klarer dere ikke å skrive uten å peke på? Være litt snill, empati, solidaritet, ikke hørt nei? Anonymkode: e0697...654 Men når folk klager over ting som er fullstendig unødvendig, så har de ikke vondt av å høre det. Jeg bare påpeker at det ikke er baby som legger begrensninger på livet ditt, det er deg. Som om livet hadde vært akkurat det samme etter at man fikk barn, uansett. Endret 20. juli 2021 av Teatrica La til en avsnitt. 10
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #20 Skrevet 20. juli 2021 Nei, jeg syns den tiden når de hovedsakelig sov og trengte ingenting utover ny bleie og pupp var den enkleste. Brukte mye bæresele og hadde en fiffig trille med stor skjerm og rygg som kunne legges helt ned. På stranda kan baby ligge i bleier på teppe under parasol, og så bytter du og far på å sitte med babyen. Du behøver ikke sitte under parasollen om du heller vil slikke sol. Anonymkode: 464f9...698 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå