AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Charlotte (25) har ikke råd til å ta med barna på ferie: – Det er veldig tungt https://www.tv2.no/a/14035019/ Har selv vokst opp med litt dårlig råd, og vi prioriterte heller viktigere ting enn ferie. Det er ikke en menneskerett å dra på ferie. Foreldrene mine sa, at hvis jeg vil på ferie, så får jeg jobbe hardt på skolen, få meg en godt betalt jobb, og dra på ferie om jeg har råd. Er det ikke helt tåpelig å klage over? Anonymkode: e7792...807 31
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 Jeg har ikke vært i hennes sko, så jeg kan ikke uttale meg om det er tåpelig å klage over. Anonymkode: 751c7...76b 15
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 Nei, det er ikke tåpelig å klage over. Samtidig så blir ferien litt hva man gjør det til selv. Vi har hatt en uke ferie, gratis. Ellers har vi vært på stranda og hjemme. Hjemme har barna vært oppe lenge og gjort ingenting, det er ferie det og. Jeg har råd til ferie, men har ikke funnet noe jeg har lyst til å gjøre i år. Jeg ville helst til Hellas, men det blir ikke i år, kanskje neste år. Det er synd på de som virkelig ikke har råd til ferie. De som ikke har råd til ferie fordi de feilprioriterer penger er det også synd på, men da bare barna som lever med ufornuftige foreldre. Anonymkode: db5ef...504 18
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har ikke vært i hennes sko, så jeg kan ikke uttale meg om det er tåpelig å klage over. Anonymkode: 751c7...76b Som en liten unge selv klagde jeg - selvfølgelig - men at voksne mennesker ikke takler å være hjemme om sommeren når man ikke har råd, synes jeg er merkelig. Det er ikke rart de fattige blir fattigere når de ikke sparer, men heller bruker det på ferie med en gang de ser at de har råd. Anonymkode: e7792...807 18
Populært innlegg Håkon 1970 Skrevet 20. juli 2021 Populært innlegg #5 Skrevet 20. juli 2021 13 minutter siden, AnonymBruker said: Charlotte (25) har ikke råd til å ta med barna på ferie: – Det er veldig tungt https://www.tv2.no/a/14035019/ Er det ikke helt tåpelig å klage over? Anonymkode: e7792...807 Det er helt patetisk. Barna er 2, 3 og 4 år gamle. Da går det fint an å skape opplevelser for disse som ikke koster penger. Heng et laken opp på loftet som fungerer som telt, lag spøkelsesovernatting. Ta de med på oppdagelsesferd i skogen. Hva som helst, vær litt kreativ, vær positiv. 90
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke tåpelig å klage over. Samtidig så blir ferien litt hva man gjør det til selv. Vi har hatt en uke ferie, gratis. Ellers har vi vært på stranda og hjemme. Hjemme har barna vært oppe lenge og gjort ingenting, det er ferie det og. Jeg har råd til ferie, men har ikke funnet noe jeg har lyst til å gjøre i år. Jeg ville helst til Hellas, men det blir ikke i år, kanskje neste år. Det er synd på de som virkelig ikke har råd til ferie. De som ikke har råd til ferie fordi de feilprioriterer penger er det også synd på, men da bare barna som lever med ufornuftige foreldre. Anonymkode: db5ef...504 Jeg vet ikke hva du definerer "råd til å dra på ferie". Om det er jeg-har-dårlig-råd-generelt eller jeg-har-ikke-en-ekstra-tusenlapp-engang. Har man akkurat råd til ferie, og er blakk når man kommer hjem igjen, og venter på lønnsslippen, bør man ikke dra, om man er litt økonomisk fornuftig. Og nei, det er ikke synd på dem. Alle er i forskjellige økonomiske situasjoner, og jeg har vært der selv med dårlig råd da jeg vokste opp. Vi kunne sikkert fått til en ferie om vi prøvde å spare og prioritere det, men det gikk heller til viktigere ting. Altså, hva om en uventet regning kommer? Hva om kjøleskapet blir ødelagt? Vaskemaskinen? Om man virkelig skal dra på ferie, og har dårlig råd, så er man blakk når man komme hjem igjen. Og som du sier, ferien blir til det man gjør det til selv. Man kan ha det fint hjemme også, det viktigste er at man får litt fri til å slappe av fra hverdagen. Å måtte reise et sted på ferie er ikke en menneskerett. Anonymkode: e7792...807 9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Jeg synes det er latterlig å klage. Barna er 2, 3 og 4 - de kommer ikke til å huske at de ikke var på ferie i 2021 engang. Problemet er at de nye foreldrene ble vant til en livsstil som barn, som ikke er økonomisk mulig i 2021. Folk har ikke lært å spare og planlegge fremover, de vil ha det momentant. Anonymkode: e76bf...0da 48
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vet ikke hva du definerer "råd til å dra på ferie". Om det er jeg-har-dårlig-råd-generelt eller jeg-har-ikke-en-ekstra-tusenlapp-engang. Har man akkurat råd til ferie, og er blakk når man kommer hjem igjen, og venter på lønnsslippen, bør man ikke dra, om man er litt økonomisk fornuftig. Og nei, det er ikke synd på dem. Alle er i forskjellige økonomiske situasjoner, og jeg har vært der selv med dårlig råd da jeg vokste opp. Vi kunne sikkert fått til en ferie om vi prøvde å spare og prioritere det, men det gikk heller til viktigere ting. Altså, hva om en uventet regning kommer? Hva om kjøleskapet blir ødelagt? Vaskemaskinen? Om man virkelig skal dra på ferie, og har dårlig råd, så er man blakk når man komme hjem igjen. Og som du sier, ferien blir til det man gjør det til selv. Man kan ha det fint hjemme også, det viktigste er at man får litt fri til å slappe av fra hverdagen. Å måtte reise et sted på ferie er ikke en menneskerett. Anonymkode: e7792...807 Med råd til å dra på ferie så mener jeg at man har feks satt av penger til det spesifikt og det ikke går på bekostning av noe annet. Og at man da har råd til uforutsette ting i etterkant. Dersom det går på bekostning av ting man må ha da har man ikke råd til ferie. Anonymkode: db5ef...504 1
Morten1 Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 2 minutter siden, Håkon 1970 said: Det er helt patetisk. Barna er 2, 3 og 4 år gamle. Da går det fint an å skape opplevelser for disse som ikke koster penger. Heng et laken opp på loftet som fungerer som telt, lag spøkelsesovernatting. Ta de med på oppdagelsesferd i skogen. Hva som helst, vær litt kreativ, vær positiv. Enig i dette, folk flest føler nok at de "må" på ferie til utlandet, "må" på hytte ferie. Folk glemmer at vi har faktisk en flott natur som man kan bruke uten at det koster skjorta. 14
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #10 Skrevet 20. juli 2021 Blir oppgitt. Ferie er bading, telttur, is og familie og venner. Dette koster ikke mye penger. Synes det er en uting å tigge penger til ferie på spleis fks. Nå har ikke kvinnen i artikkelen gjort dette, det var snakk om en tidligere blogger. Anonymkode: 4c3a7...49b 24
GammelKaktus Skrevet 20. juli 2021 #11 Skrevet 20. juli 2021 Har man ikke råd så har man ikke råd, er ikke en menneskerett å dra på ferie. Når det er sagt så kan en "ferie" være så mye, man trenger ikke å dra langt for å kalle det en ferie. En venninne har plassert telt i hagen og barna har sovet der hele ferien, det er deres ferie og de storkoser seg. En kamerat har tatt med barna i båt og overnatter på forskjellige holmer i en uke. Det er deres ferie. En venninne har dratt med barna på toget og de overnatter rundt omkring på sørlandet. Ferie er relativt. Synes det er litt kleint med alle disse sutregreiene hvert år, ferie, 17.mai, jul osv. Alle klager, man må kunne innrette seg etter sin egen situasjon, sånn er det for alle. Vi må alle sette tæring etter næring, alt er prioriteringer. 21
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #12 Skrevet 20. juli 2021 Dette kommer nok til å bli mye mer vanlig fremover. Stadig synkende krone og dårligere kjøpekraft, høye boligpriser, stadig økende statlige utgifter og på sikt lavere inntekter. Velstanden i Norge har sunket de siste årene, og må forventes å synke betraktelig de neste tiårene. Anonymkode: cacea...b63 6
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #13 Skrevet 20. juli 2021 Flere burde virkelig stoppe opp før man får flere barn enn hva man har råd til å forsørge, mtp livsstilen man vil ha, og spørre seg om man har råd til dette barnet. Klart uhell forekommer, ikke alle barn er planlagt. Men svært mange burde tenke litt mer på forhånd! Anonymkode: 78bc1...cd5 48
Million Skrevet 20. juli 2021 #14 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Blir oppgitt. Ferie er bading, telttur, is og familie og venner. Dette koster ikke mye penger. Synes det er en uting å tigge penger til ferie på spleis fks. Nå har ikke kvinnen i artikkelen gjort dette, det var snakk om en tidligere blogger. Anonymkode: 4c3a7...49b De har tigget penger til bilen. Det står en spleis på dem på det. Søk på navnene deres, så finner du den. 25
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 Populært innlegg #15 Skrevet 20. juli 2021 Dette burde Charlotte og mannen tenkt over før de fikk TRE barn i rask rekkefølge uten evne til å forsørge dem. Så små barn trenger heller ikke en ferie som koster mye penger, det er fint mulig å bruke nærmiljøet til opplevelser. Anonymkode: ba001...059 64
Slowpoke Skrevet 20. juli 2021 #16 Skrevet 20. juli 2021 Har ikke Grimstad der hvor de bor en flott strandlinje og rundt omkring? 36
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #17 Skrevet 20. juli 2021 Dersom man ønsker å dra på ferie hver sommer bør man kanskje se på om man har god økonomi før man velger å få 3 barn i løpet av 3 år... 🙄 Anonymkode: 5f517...49a 35
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #18 Skrevet 20. juli 2021 De bor et sted i landet hvor mange reiser til for å være ved sjøen... 🤔 Pga. to sommere med hjemmeferie med tre små barn, har vi spart opp en behagelig buffer. Greit å ha til trangere tider. Barnehagebarn krever ikke akkurat mye opplevelser annet enn venner og vann. Ja, jeg vet mange ikke klarer å spare opp til buffer, men det er kanskje to sommere man ikke går så mye i minus som vanlig..? Anonymkode: 86cb6...329 15
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. juli 2021 #19 Skrevet 20. juli 2021 Små unger har ingen krav eller ønsker om om dyre ferieturer. De er helt fornøyde med tur på stranda, parken eller telttur. Store barn/ungdommer blir litt annerledes, da har de mer forventninger selv og er veldig klar over hva andre gjør. Barnehagebarn bryr seg null om stranda ligger i Grimstad eller i Spania... Synes det blir for dumt å skyve ungene foran seg på den måten.
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #20 Skrevet 20. juli 2021 Oi, de har fått inn nesten 30 000! Håper egentlig at de bruker det på noe mer fornuftig enn ferie... Så små barn er bare stress å dra på ferie med🙈 Anonymkode: 86cb6...329 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå