AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #1 Skrevet 20. juli 2021 Jeg bor i tomannsbolig, og har flyttet opp på loftet etter en lang ryddeprosess. Har bare sovet her i et par netter før jeg oppdager mye aktivitet utenfor vinduet. Det viser seg at to bier har lagd hjemmene sine under taket, rett utenfor vinduet! Skal jeg forsøke å fjerne det selv, eller ringe en bedrift? I så fall hvilken? Anonymkode: ebb21...0b9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #2 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bor i tomannsbolig, og har flyttet opp på loftet etter en lang ryddeprosess. Har bare sovet her i et par netter før jeg oppdager mye aktivitet utenfor vinduet. Det viser seg at to bier har lagd hjemmene sine under taket, rett utenfor vinduet! Skal jeg forsøke å fjerne det selv, eller ringe en bedrift? I så fall hvilken? Anonymkode: ebb21...0b9 * kan også være vepsebol, faktisk! Anonymkode: ebb21...0b9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #3 Skrevet 20. juli 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg bor i tomannsbolig, og har flyttet opp på loftet etter en lang ryddeprosess. Har bare sovet her i et par netter før jeg oppdager mye aktivitet utenfor vinduet. Det viser seg at to bier har lagd hjemmene sine under taket, rett utenfor vinduet! Skal jeg forsøke å fjerne det selv, eller ringe en bedrift? I så fall hvilken? Anonymkode: ebb21...0b9 * kan også være vepsebol, faktisk! Anonymkode: ebb21...0b9
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #4 Skrevet 20. juli 2021 Ta kontakt med birøkter. Finner det sikkert i nærheten av deg om du googler. Anonymkode: fe78a...30d
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #5 Skrevet 20. juli 2021 Hvis det er bier har de antagelig rømt fra bikuben sin. Så da tar du kontakt med birøktere i område for å høre. Men det kan jo være vepsebol, som andre her skriver. Anonymkode: 7eaf9...47c
skrue Skrevet 20. juli 2021 #6 Skrevet 20. juli 2021 Om de ikke er i veien eller kommer i konflikt med noe så kan du godt la vepsebol være. Vepsen bruker et bol bare en sesong. Jeg tror nok det er veps da bier, iallfall de jeg har sett, bygger bosted inne i hulrom ol. 1
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #7 Skrevet 20. juli 2021 Høres ut som vepsebol. Men er det bier så ringer du birøkter. Anonymkode: bf01f...008 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #8 Skrevet 20. juli 2021 Det er garantert ikke bier! Det er nok veps som har bygget bol hos deg. Google fjerning av vepsebol så finner du mange bra tips. Men vent til kvelden med å fjerne de, da er alle vepsene inne. Anonymkode: fb37b...b1b 2
AnonymBruker Skrevet 20. juli 2021 #9 Skrevet 20. juli 2021 Jeg skjønner godt om du ikke vil ha vepsebol utenfor vinduet, for man vil helst lufte uten å få besøk. Vent til kvelden når de er rolige og inne i bolet sitt. Ta et stort syltetøyglass eller annet glass, og sett rundt bolet, helt opp til taket. Før en skarp kniv mellom bol og tak for å løsne det, og sett på lokket så fort du kan. Ta deg en tur et godt stykke hjemmefra, f.eks til utenfor noen du ikke liker. Helst via bil eller sykkel. Åpen glasset, rist ut bol og veps og dra derfra før de rekker å summe deg. Dump det andre vepsebolet hos en annen uvenn. Hvis du er heldig er det bare en veps i hvert ennå, da er det mindre farlig å fjerne. Det er viktig at du får med veps og ikke bare bol, for vepsen vil bare bygge nytt på samme sted. Hvis du røyker skal det vist hjelpe å røyke litt på vepsene før du fjerner dem, det skal gjøre dem rolige. Vi hadde ikke anledning til å teste dette. Anonymkode: 00b1c...982
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå